Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2015

Abarth wraca na międzynarodową scenę Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2015, aby opowiedzieć „historię rekordów", która trwa po dzień dzisiejszy. Gwiazdą stoiska będzie „najmniejszy wśród supersamochodów" - Abarth 695 biposto - występujący zarówno w wersji wyposażenia, którą wszyscy znają i doceniają, jak i w najnowszej, limitowanej edycji, stworzonej dla uczczenia 50. rocznicy ustanowienia rekordu toru Monza przez Carlo Abartha.

Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2015

Publiczność będzie mogła podziwiać we Frankfurcie również serię specjalną 595 Yamaha Factory Racing, w wersji wyposażenia opracowanej tylko i wyłącznie na Salon, oraz bolida F4 Micka Schumachera, wschodzącego talentusportu motorowego, biorącego udział w Mistrzostwach ADAC Formuły 4 Powered by Abarth, która jest marką motoryzacyjną najbardziej zbliżoną duchem do atmosfery panującej na torze i do wartości sportowego charakteru i chęci przewodzenia.

W samym centrum tej historii znajduje się serce wszystkich samochodów z logo Skorpiona: silnik 1.4 T-Jet. Ten tak uniwersalny zespół napędowy, mocny i niezawodny, montowany jest we wszystkich cywilnych samochodach oraz od sześciu lat w Abarthach ścigających się w pucharach monomarkowych. Publiczność będzie mogła podziwiać egzemplarz wyprodukowany specjalnie na niemiecki Salon.

Abarth 695 biposto.

Nadwozie 695 biposto wyróżnia się kilkoma uwydatnionymi i muskularnymi elementami: zderzak przedni został całkowicie zmieniony, aby zagwarantować maksymalny przepływ powietrza, dzięki dużej wstawce aerodynamicznej wykonanej z włókna węglowego, tak samo, jak zderzak tylny, wyprofilowany tak, by zagwarantować, że wykonany z włókna węglowego wydech(?) udoskonali przepływy powietrza i umożliwi montaż układu wydechowego Abarth firmy Akrapovic. Na skutek prób przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym, przeprojektowany został również spojler tylny, by poprawić jego skuteczność, natomiast rygorystyczne testy na torze zagwarantowały maksymalną utylizację ciepła układu hamulcowego, dzięki ultra lekkim obręczom kół OZ 18".
Zwiększenie rozstawu kół wymogło nowy „body kit" z poszerzonymi nadkolami i specjalnymi listwami progowymi, również z wstawką z włókna węglowego.

Nadwozie charakteryzuje najnowszy kolor Szary Performance mat, ozdobiony tytanowymi wykończeniami, pokrywającymi przednią część maski, klamki drzwi oraz tylną klamkę.
Wybór stylu wnętrza jest połączeniem najnowszej technologii z dbałością o szczegóły. Tylny tytanowy pałąk bezpieczeństwa pochodzi z firmy Poggipolini, słynącej z niesłychanie precyzyjnej obróbki mechanicznej oraz rozwiązań konstrukcyjnych i redukujących masę. Poza tym, do pałąka bezpieczeństwa przymocowana jest siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa o wyścigowym wzornictwie, wyprodukowane przez firmę Sabelt, będącej wyznacznikiem jakości w dziedzinie wyścigów oraz partnerem technicznym wielu profesjonalnych zespołów i kierowców na całym świecie.

Znaczek Sabelt można znaleźć również na anatomicznych siedzeniach: są to „Abarth Corsa firmy Sabelt" o konstrukcji wykonanej z kompozytu lub włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu, w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha.

Abarth 695 biposto zapewnia doskonałe osiągi: dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1.4 T-jet, wzmocnionemu do 190 KM i zamontowanemu w cywilnym Abarcie, to samochód ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i najlepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w tej kategorii samochodów równym zaledwie 5,9 sekundy oraz osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h.

W 695 biposto silnik rozwija maksymalną moc przy 5.500 obrotach/min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3.000 obrotach/min. Moc wynosi 139 KM/litr, co jest absolutnym rekordem w tej kategorii silników.

Wreszcie, po raz pierwszy w samochodzie dopuszczonym do normalnego ruchu drogowego została zamontowana skrzynia biegów z pierścieniami zapadkowymi i z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła.

Abarth 695 biposto Record.

W wieku 57 lat, Carlo Abarth postanowił podpisać się pod nowym przedsięwzięciem: pobiciem rekordu przyspieszenia samochodem klasy G na torze Monza. Nie ścigał się od dawna i nie mógł znaleźć odpowiedniego kierowcy i dlatego postanowił stracić na wadze 30 kg, aby zmieścić się do ciasnego kokpitu. W październiku 1965 roku jego wysiłki zostały nagrodzone: Fiatem Abarth „1000 Monoposto Record" klasy G, o mocy 105 KM, ustanowił rekord przyspieszenia na dystansach ¼ mili i 500 metrach. Ponieważ dla Abartha „Performance is a state of mind".

Abarth 695 biposto Record jest wersją stworzoną dla uczczenia 50. rocznicy istnienia firmy. Wyróżnia się ekskluzywnym kolorem „Giallo Modena" (żółty) ozdobionym tytanowymi wykończeniami „Tar Cold Grey" pokrywającymi przednią część maski, klamki drzwi oraz tylną klamkę, znaczkiem „695 Record" na bokach oraz aluminiową maską. W środku natomiast znajduje się zestaw wskaźników ze specjalną animacją, fotele o konstrukcji wykonanej z włókna węglowego oraz tabliczka z numerem. Osiągi zapewniane są przez samoblokujący mechanizm różnicowy zestawiony po raz pierwszy z manualną skrzynią biegów (a nie ze skrzynią z pierścieniami zapadkowymi). Jest do doskonałe połączenie osiągów, rzemiosła i dbałości o detale. Również ta limitowana seria - zaledwie 133 egzemplarze, odpowiadające takiej samej liczbie rekordów ustanowionych przez Abartha - wyposażona jest w 18" obręcze kół, powiększony układ hamulcowy Brembo i układ wydechowy Akrapovic.

Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition.

Miejsce na stoisku zarezerwowane jest również dla nowego Abartha 595 Yamaha Factory Racing Edition, specjalnej serii powstałej jako wynik współpracy pomiędzy marką z logo Skorpiona i zespołem Movistar Yamaha. Aby stworzyć ten samochód, Abarth i Yamaha połączyły siły, pracując nad samochodem tak, jak zwykle pracuje się nad motocyklem wyścigowym, skupiając się na: mocy silnika (od 140KM do 160KM) i filtrze BMC, zawieszeniach i amortyzatorach (amortyzatory przednie i tylne Koni z zaworem FSD i sprężynami Eibach), felgach aluminiowych 17'' i kultowym wydechu Record Monza. Będący od zawsze synonimem wyścigowego ducha w branży motoryzacyjnej, w dwóch kolejnych latach 2015 i 2016 Abarth będzie oficjalnym sponsorem i oficjalnym dostawcą samochodów dla zespołu biorącego udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata (FIM) - MotoGP z kierowcami Valentino Rossi i Jorge Lorenzo.

Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition będzie dostępny w 6 kolorach. Wersja prezentowana na stoisku występuje w kolorze białym i z kontrastowymi, matowo-czarnymi felgami 17", natomiast czerwone zaciski hamulców nawiązują do pasków Abarth na drzwiach. Przyciemniane szyby są dopełnieniem zewnętrznego wyglądu Abartha 595 Yamaha Factory Racing Edition, natomiast w środku znajduje się pokryta skórą kierownica spłaszczona u dołu, skórzane fotele oraz aluminiowe pedały. W wersji zaprezentowanej na stoisku znajduje się również automatyczna klimatyzacja i czujniki parkowania.

Klapę tylną samochodu zdobi logo „Yamaha Factory Racing", które upamiętnia wygranie od 2004 roku sześciu Mistrzostw Świata, co czyni z zespołu jeden z najbardziej utytułowanych na świecie.
Również Abarth utwierdza swoją pozycję marki samochodowej, która bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze oraz dzieli wartości sportowego charakteru i chęć dominacji, które wpisane są w DNA Abartha i gwiazd motorowego sportu.

Z technicznego punktu widzenia, sportowy styl jest jeszcze bardziej wyrazisty, dzięki jednostce napędowej 1.4 T-Jet o mocy 160 KM i rurze wydechowej Record Monza. Poza tym, aby poprawić czułość i precyzję układu kierowniczego oraz zwiększyć komfort jazdy, w samochodzie zamontowano zawieszenie Abarth Koni, który obejmuje amortyzatory przednie i tylne z zaworem FSD i obniżone sprężyny przednie i tylne Eibach.

Bolid F4 ADAC.

Gamę samochodów prezentowanych we Frankfurcie zamyka bolid F4 Micka Schumachera, wschodzącej gwiazdy sportu motorowego, który wykazał się ogromnym talentem w Mistrzostwach ADAC Formuły 4 Powered by Abarth - promocyjnej formuły ustanowionej przez FIA, pozwalającej wielu młodym kierowcom zadebiutować w prawdziwych wyścigach. Na fali sukcesu odniesionego w poprzednim sezonie włoskich Mistrzostw F4 Powered by Abarth, ADAC (niemiecka federacja) postanowiła wybrać ten sam bolid Tatuus z silnikiem Abarth T-Jet o mocy 160 KM.

W Niemczech, ADAC Formula 4 Powered by Abarth zostało przyjęte od razu z ogromnym entuzjazmem. Startowało w nim 18 zespołów z 42 młodymi kierowcami. Wśród nich pojawił się między innymi Mick Schumacher, syn Michaela, kierowcy Ferrari, wielokrotnego Mistrza Świata. Pierwsza edycja niemieckiej F4 mistrzostw ADAC przewiduje 8 rund i rozpoczęła się 25 kwietnia na torze Oschersleben, a zakończy się 4 października w Hockenheim.

Stoisko Abartha.

Stoisko Abartha nawiązuje do elementów stylu charakterystycznych dla marki. Logo Skorpiona pojawia się na gałce drążka zmiany biegów, gdzie umieszczone jest hasło przewodnie Abartha: „Performance is a state of mind". Stoisko jest odgrodzone ogromnym ekranem, na którym wyświetlane są zachęcające klipy, podczas oglądania których można uchwycić dynamizm samochodów, a z drugiej strony ścianą w biało-czerwoną szachownicę, która kieruje wzrok na samochody. Wrażenie jest takie, że samochody dopiero co przecięły linię mety.

W strefie, w której będzie znajdowało się stoisko, można będzie również zobaczyć niektóre produkty reklamowe i ekskluzywne akcesoria zaprojektowane dla Abartha i zrealizowane we współpracy z marką Mopar, brandem zajmującym się usługami, obsługą Klientów i oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla FCA.

Na koniec wreszcie, dzięki rozdawanym na stoisku materiałom informacyjnym, odwiedzający będą mogli poznać produkty oferowane przez FCA Bank, spółkę finansową wyspecjalizowaną w branży motoryzacyjnej. Spółka działa na głównych rynkach europejskich, a w Niemczech za pośrednictwem FCA Bank Deutschland GmbH i przyświeca jej jeden cel: wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA za pośrednictwem innowacyjnych produktów finansowych, wraz z usługami o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonymi dla sieci dealerów, Klientów prywatnych i firm.