Rusza sezon sportowy Dwie Polki w Italian F4 Championship Powered by Abarth

W dniu 19 kwietnia 2015 r. rozpoczyna się sezon zawodów motorowych Abartha, z Europejskim Pucharem Abarth Selenia i Pucharem Włoch Aci-Sport Abarth Selenia, do których w kolejnych weekendach dołączą Mistrzostwa Formuły 4 Powered by Abarth we Włoszech i ADAC Formuła 4 Powered by Abarth w Niemczech.

Rusza sezon sportowy Dwie Polki w Italian F4 Championship Powered by Abarth

Początek należy do Abarth'ów 500 Assetto Corse i Abarth'ów 695 Assetto Corse Evoluzione, startujących na torze Monza w pierwszej rundzie Europejskiego Pucharu Abarth Selenia i Pucharu Włoch Aci-Csai Abarth Selenia. Siódma edycja obydwóch Mistrzostw składa się w tym roku z 6 rund, z czego 4 to próby towarzyszące, tak aby pozwolić tym, którzy chcą startować w obydwóch Pucharach, uczestniczyć w sumie w 8 imprezach. Rozpoczęte w zeszłym tygodniu zapisy, na chwilę obecną potwierdzają duże zainteresowanie, a kierowców gotowych do startu będzie dwudziestu.

Po pierwszych zawodach w Monza, Europejski Puchar Abarth Selenia przewiduje rundy rozgrywane na torach Mugello (12 lipca), Spa-Francorchamps w Belgii (25-26 lipca), Sachsenring w Niemczech (29-30 sierpnia), Imola (19-20 września) i Misano (3-4 października).

Puchar Włoch Aci Sport Abarth Selenia będzie się natomiast odbywał w Vallelunga (2-3 maja), Mugello (12 lipca), Adria (5-6 września), Imola (19-20 września) i Misano (3-4 października).

Tak jak w poprzednich edycjach, każda runda przewiduje rozegranie dwóch wyścigów. Najważniejszą nowością będzie podwójna ilość sesji treningowych, aby pozwolić debiutantom lepiej zaznajomić się z trasami, a także - po raz pierwszy w tych wyścigach - miejsce startowe zawodników zajmujących pozycje w klasyfikacji końcowej wyścigu od miejsc 1 do 8 w kolejnym wyścigu będzie odwrotne tj. zawodnik kończący wyścig na miejscu 1. będzie startował w kolejnym wyścigu z pozycji 8, zawodnik kończący wyścig na miejscu nr 2,w kolejnym wyścigu będzie startował z pozycji 7 itd.

Abarth, pierwszy producent, który uwierzył w rozwój Formuły 4 przeznaczonej dla młodych kierowców, przyszłych mistrzów, drugi raz z rzędu zaangażował się również we Włoskie Mistrzostwa F4 Powered by Abarth i po zeszłorocznym sukcesie, podwaja swoje wysiłki. Włoskie silniki marki Abarth będą wykorzystywane również w niemieckich Mistrzostwach organizowanych przez ADAC, które wybrało włoskie bolidy Tatuus, wyposażone w silnik Abarth T-Jet o mocy 160 KM. To idealny samochód, aby wyszkolić młodych kierowców w wieku od 15 do 18 lat, wywodzących się z torów kartingowych.

We włoskich Mistrzostwach, dzięki promocji WSK Promotion i ACI Sport Service, włoska F4 Championship Powered by Abarth w tym roku jest bogatsza pod wieloma względami. Świadczy o tym choćby ilość młodych, startujących kierowców, których w tym roku jest 28 (a nie 22, tak jak w zeszłym roku) i reprezentują 12 różnych krajów z 3 kontynentów (Europa, Azja i Ameryka Południowa).

Poza tym, inną, dużą nowością w 2015 roku jest udział Pań, bliźniaczek z Polski - Julii i Wiktorii Pankiewicz, które swoją karierę wyścigową rozpoczęły w wieku 10 lat w Polsce, w klasie kartingowej. W tym roku, oprócz rywalizacji w Mistrzostwach, dzięki swojemu udziałowi w tej imprezie, Siostry przyczynią się do powstania „Italian F4 Women Trophy". Siostry Julia i Wiktoria Pankiewicz, jako pierwsze kobiety zgłosiły się do Italian F4 Championship Powered by Abarth. 15-letnie bliźniaczki z Warszawy będą jeździły Tatuusami ze 160-konnym silnikiem 1.4 Abartha, wystawionymi przez RB Racing.

W Niemczech, w Mistrzostwach powstałych pod egidą ADAC, ścigać się będzie 18 zespołów z 42 młodymi kierowcami. Pośród kierowców wywodzących się z torów kartingowych i innych formuł szkoleniowych, pojawiają się również nazwiska przyszłych mistrzów. Potwierdzony został między innymi występ Micka Schumachera, syna kierowcy Ferrari, Mistrza Świata Michaela, który debiutować będzie na bolidach. Obecny będzie również Harrison Newey, syn słynnego konstruktora Formuły 1, Adriana.

Obydwie serie odnoszą duże sukcesy. We Włoszech początek zaplanowany jest na 2 i 3 maja w Vallelunga, a kalendarz przewiduje 7 rund po 3 wyścigi każda: po rozpoczęciu w Vallelunga, zawody odbywać się będą jeszcze na torze Monza (29-31 maja), we Frankfurcie (12-14 czerwca), Adrii (4-6 września), Imoli (18-20 września), Misano (2-4 października) i Mugello (16-28 października).

Pierwsza edycja niemieckiej Formuły 4 Mistrzostw ADAC przewiduje 8 rund, których początek zaplanowany jest na 25 kwietnia na torze Oschersleben, natomiast ostatnie zawody mają się odbyć 4 października w Hockenheim.

Kalendarz:

Trofeum Abarth Selenia Europa
17/19 kwietnia - Monza (Włochy)
10/12 lipca - Mugello (Włochy)
24/26 lipca - Spa Francorchamps (Belgia)
28/30 sierpnia - Sachsenring (Niemcy)
18/20 września - Imola (Włochy)
2/4 października - Misano (Włochy)

Trofeum ACI/CSAI Abarh Selenia Italia:
17/19 kwietnia - Monza
1/3 maja - Vallelunga
10/12 lipca - Mugello
4/6 września - Adria
18/20 września - Imola
2/4 października - Misano

Mistrzostwa Włoch F4:
1/3 maja - Vallelunga
29/31 maja - Monza
12/14 czerwca - Franciacorta
4/6 września - Adria
18/20 września - Imola
2/4 października - Misano
16/18 października - Mugello

Mistrzostwa Adac Formuła 4:
24/26 kwietnia - Oschersleben (Niemcy)
5/7 czerwca - Red Bull Ring (Austria)
19/21 czerwca - Spa Francorchamps (Belgia)
3/5 lipca - Lausitzring (Niemcy)
14/16 sierpnia - Nurburgring (Niemcy)
28/30 sierpnia - Sachsenring (Niemcy)
11/13 września - Oschersleben (Niemcy)
2/4 października - Hockeneim (Niemcy)