Alfa Romeo gwiazdą XXXIV Cesana Sestriere

W sobotę 11 i w niedzielę 12 lipca br. odbędzie się XXXIV Cesana-Sestriere zorganizowany przez Automobile Club Torino w ramach eliminacji do Mistrzostw Włoch i Europy wyścigów górskich samochodów zabytkowych. Po ogromnym sukcesie poprzednich dwóch edycji, powraca na tę samą trasę fascynujący, dynamiczny konkurs elegancji Cesana-Sestriere Experience-Memorial Gino Macaluso.

Alfa Romeo gwiazdą XXXIV Cesana Sestriere

Trasa jest ta sama, na której od 1961 do 1992 rozgrywały się kolejne edycje, które rozsławiły wyścigi w całej Europie: to wyjątkowa i malownicza trasa o długości 10,4 km po krętych górskich drogach, która od 1300 m n.p.m. w Cesana Torinese wznosi się do 2035 m w Sestriere, znanego celu podróży turystów z całego świata zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Uczestnicy dynamicznego konkursu elegancji będą mierzyć się z trasą dwa razy: raz w sobotę, przed wyścigami i drugi raz w niedzielę rano, tak by mogły ich podziwiać tysiące fanów.

Gwiazdą specjalną wydarzenia będzie w tym roku Alfa Romeo 1900 Sport Spider, należąca do odnowionego niedawno Muzeum marki w Arese. Jest to samochód wyścigowy o masie 880 kilogramów oraz wyjątkowo efektywnej aerodynamice, wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1900 z dwoma wałkami rozrządu i suchą miską olejową. Samochód osiąga moc maksymalną 138 KM i rozpędza się do 220 km/h. „1900-ka SS" wyposażona jest w 5-stopniową skrzynię biegów i most tylny typu De Dion: osiągi i łatwość prowadzenia porównywalne są z nowoczesnymi samochodami, auto szybko reagujące na działania kierowcy i dobrze trzyma się drogi. Projekt auta powstał w studio Bertone i oddaje „dynamizm" typowy dla wszystkich Alf Romeo.

U boku tego unikatowego egzemplarza z Muzeum Alfy Romeo pojawi się również nowa Giulietta i fascynująca Alfa 4C Spider, co potwierdza nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji. Pierwszy samochód to kompaktowy hatchback o niepowtarzalnym włoskim wzornictwie, który zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi i wyposażenie, natomiast drugi to najnowsza wersja „otwartego na niebo" supersamochodu 4C, kwintesencji sportowego ducha marki, który łączy zapierający dech w piersi styl z doskonałymi osiągami.

Wśród licznych wydarzeń na szczególną uwagę zasługuje odnowienie Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazwane „ Wehikułem czasu ", które kilka dni temu otworzyło swoje podwoje dla szerokiej publiczności. Dokładnie 24 czerwca br., w dniu 105. urodzin marki, w Muzeum odbyła się emocjonująca światowa premiera: debiut nowej Alfy Romeo Giulii. W Arese wystawionych jest 69 modeli, które najbardziej wpłynęły nie tylko na ewolucję marki, ale na całą historię motoryzacji: od pierwszego samochodu A.L.F.A., o mocy 24 KM, do legendarnych zwycięzców wyścigu Mille Miglia, takich jak model 6C 1750 Gran Sport Tazio Nuvolari, od 8C Touring do Grand Prix 159 „Alfetta 159" Mistrza Świata Formuły 1 z Juanem Manuelem Fangio za kierownicą, od Giulietty, kultowego samochodu lat 50. do 33 TT 12.