Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2015

Alfa Romeo powraca na Salon w Genewie, prezentując stoisko, które odkrywa najbardziej sportową duszę marki, prezentując wyśnione i wymarzone wersje Spider i cenne zabytkowe egzemplarze, które wzajemnie uzupełniają się nowoczesnym designem, wyraźnie podkreślając niepowtarzalność marki na tle światowej motoryzacji.

Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2015

Od ponad 100 lat model Alfy Romeo produkowane są dla osób poszukujących samochodów wykraczających poza pojęcie "funkcjonalnego środka transportu", aby móc dostarczać prawdziwych emocji. I dlatego stoisko przygotowane w Genewie stanowi idealne miejsce do przeżywania emocji, które tylko samochody Alfa Romeo potrafią zapewnić dzięki swojej zwinności, mocy i bezpieczeństwu.

Alfa Romeo 4C Spider i Coupé.
Bezapelacyjną gwiazdą wystawy jest Alfa Romeo 4C Spider, która po światowym debiucie na tragach w Detroit („North American International Auto Show 2015"), prezentowana jest teraz w Genewie w wersji przeznaczonej na rynki EMEA. Nowa Alfa Romeo 4C Spider, jako spadkobierczyni tradycji wersji Spider łączy przyjemność i swobodę jazdy samochodem z otwartym dachem ze sportowym charakterem wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C Coupé.

W Genewie podziwiać możemy wystawione dwie wersje Alfy Romeo 4C Spider: jedną w białym, ekskluzywnym kolorze trójwarstwowym, z eleganckimi akcentami kolorystycznymi (doskonale kontrastującą z czarną podłogą stoiska kojarzącą się z krętą drogą), a drugą w nowym, sportowym żółtym kolorze.

Zaprojektowana przez Centro Stile Alfa Romeo, zachwycająca 4C Spider w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej, stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider będącymi najpiękniejszymi pojazdami w historii światowej motoryzacji.

Dzisiaj kolej na 4C w wersji Spider, aby kontynuować chlubną tradycję stylistyczną i projektową rozpoczętą w 2007 roku przez „założyciela rodu" model 8C Competizione i podtrzymywaną przez inne niezwykłe samochody, takie jak 8C Spider (2008), 4C Coupé (2013) i przedpremierową Alfę Romeo 4C Spider zaprezentowaną podczas Salonu Samochodowego Genewa 2014.

Najwyższy wymiar „funkcjonalnego piękna" typowy dla Alfy Romeo, to nowy kabriolet charakteryzujący się uwodzicielską „szatą", która „otula" jednobryłową strukturę nośną z włókna węglowego inspirowaną bolidami Formuły 1 i zapewniający wspaniałą wydajność silnika uzyskującego 138 KM z 1litra pojemności.

Jej zaawansowane technologie, do których należy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oraz korpusem wykonanym z aluminium - umożliwiają uzyskanie najlepszych osiągów godnych prawdziwego supersamochodu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalna prędkość 257 km/h oraz 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku oraz 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu.

Drugą gwiazdą genewskiego Salonu Samochodowego jest Alfa Romeo 4C, tym razem w wersji coupé z czerwonym trójwarstwowym lakierem Rosso Competizione, współczesna ikona marki, będąca kwintesencją sportowego samochodu, w którym niepowtarzalnej stylistyce towarzyszą znakomite osiągi. Nic dziwnego, że od debiutu podczas Salonu w Genewie w 2013 roku, przyciągające uwagę coupé błyskawicznie zdobywa kolejne międzynarodowe nagrody i wyróżnienia.

Wielokrotnie nagradzana i prawdziwie bezkompromisowa Alfa Romeo 4C „daje z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążenia: maksymalna prędkość wynosząca ponad 258 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w zaledwie 4,5 sekundy, 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku oraz 1,2 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu. Tę gwarancję przyjemności prowadzenia samochodu uzyskano również dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy samochodu (40% na oś przednią i 60% na oś tylną).
W ten sposób uzyskano całkowitą masę wynoszącą zaledwie 895 kg: jest to rekord, dzięki któremu Alfa 4C jest jednym z najlżejszych samochodów na świecie - waży dużo mniej, niż samochód miejski i zapewnia stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM.

Alfa Romeo Giulietta Collezione.
By nadal odgrywać ważną rolę w segmencie samochodów kompaktowych, Alfa Romeo Giulietta prezentuje w Genewie nową serię specjalną Collezione, którą można będzie zamawiać na głównych rynkach europejskich od kwietnia br.

Seria specjalna Collezione o jeszcze bogatszym standardzie plasuje się na szczycie gamy i dedykowana jest szczególnie wymagającej Klienteli, eleganckiej i przywiązującej dużą wagę do szczegółów oraz poszukującej wyróżniających elementów, nie rezygnującej jednakże z tzw. rzeczy istotnych, czyli wyposażenia i mocnych silników.

Nadwozie nowej Giulietty Collezione wyróżnia się czarną obudową lusterek zewnętrznych i 17", aluminiowymi felgami (jako opcja płatna dostępne są ekskluzywne 18", oksydowane felgi aluminiowe). W celu dodatkowego podkreślenia elegancji i charakteru modelu, Giulietta Collezione może zostać wzbogacona o czarny, kontrastujący dach ( opcja dodatkowo płatna), idealnie wpasowującym się w kolorystykę oksydowanych kół ze stopów lekkich i obudową lusterek zewnętrznych.

Troska o najdrobniejsze szczegóły i wysoką jakość materiałów - najwyższy wyraz stylu „Made in Italy" - widoczne są we wnętrzu wyróżniającym się elegancką ciemną kolorystyką, jeszcze bardziej sugestywną dzięki nowym fotelom pokrytym dwukolorową skórą (czarno/szarą) oraz szarymi elementami na desce rozdzielczej, panelach drzwi i tunelu centralnym.

Nowa Giulietta Collezione oferuje bogate wyposażenie seryjne, obejmujące 6 poduszek powietrznych, unikalny system Alfa DNA (z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 i DST), innowacyjnym systemem ESC (obejmującym ASR i Hill Holder), światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon. Dodatkowo, w celu zapewnienia maksymalnego komfortu standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych, system audio z ekranem dotykowym i czytnikiem CD/MP3 z podwójnym tunerem, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, podłokietniki przedni i tylny, regulację lędźwiową foteli przednich, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, tylne czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz czujniki deszczu i zmierzchu.

Ekskluzywna seria specjalna Collezione oferuje nowy system multimedialny Uconnect z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym wbudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwa systemy wyposażone są w interfejs Bluethooth, gniazdo Aux-In, port USB oraz sterowanie głosowe, a dla opcji wyposażonej w 6,5-calową nawigację satelitarną dostępne są mapy 3D z progresywnym wyznaczaniem trasy przejazdu oraz funkcję „One Step Voice Entry Destination" do łatwego wprowadzania adresu miejsca docelowego przy pomocy komend głosowych. Systemy te są owocem współpracy z najlepszymi producentami w tej branży - Harman i Here Auto dla nawigacji Uconnect 6,5" oraz Continental w przypadku UConnect 5".

W serii specjalnej Collezione debiutuje nowy silnik wysokoprężny 1.6 JTDM o mocy 120 KM (Multijet drugiej generacji) z turbodoładowaniem spełniający normę Euro 6, jako doskonałe połączenie osiągów, niskiego poziomu zużycia i troski o środowisko: spalanie 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym i emisją spalin zaledwie 103 g/km CO2.

Pozostałe cztery oferowane jednostki silnikowe to: 2.0 JTDM o mocy 150 KM i 175 KM, ten drugi oferowany wyłącznie z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT oraz silniki benzynowe turbo 1.4 MultiAir o mocy 120 KM oraz 170 KM, również w połączeniu ze skrzynią Alfa TCT.

Prezentowana w Genewie Giulietta Collezione wyróżnia się szarym kolorem nadwozia Grigio Antracite i wyposażona jest w silnik 2.0 JTDM o mocy 175 KM z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT, który osiąga maksymalną prędkość 219 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a poziom zużycia paliwa i emisji wynosi odpowiednio 4,4 l/100 km oraz 116 g/km CO2 (w cyklu mieszanym).

Alfa Romeo MiTo Racer.
W Genewie debiutuje wersja MiTo Racer dedykowana bardziej dojrzałym Klientom, którzy zwracają uwagę na nowe trendy. MiTo Racer wyróżnia się bardziej eleganckim charakterem, dzięki któremu staje się punktem odniesienia w swojej kategorii, a liczne elementy stylistyczne i wykończenia z brązowej, ekologicznej skóry Vintage, nadają jej wyszukany i modny wygląd.

Dostępna w sprzedaży od kwietnia, stopniowo na poszczególnych rynkach europejskich, nowa MiTo Racer oferuje nowy kolor nadwozia szary Grigio Ardesia - oprócz sześciu innych kolorów do wyboru - i nowe wykończenie 17" felg aluminiowych i obudowy lusterek zewnętrznych w odcieniu brązu. Nowa seria specjalna przewiduje ponadto eleganckie chromowane satynowane wykończenie klamek drzwi i oprawy świateł przednich i tylnych, a także sportowy zderzak tylny, spojler i chromowaną końcówkę wydechu.

Szeroki wachlarz indywidualizacji oferuje również ciemne, sportowe wnętrze, które wzbogacają nowe fotele pokryte szarą tkaniną i brązową, ekologiczną skorą Vintage z przeszyciami i z logo Alfa Romeo na zagłówkach przednich. Dodatkowo oferowana jest w standardzie skórzana, spłaszczona kierownica z przyciskami do sterowania radiem, obszyty mieszek gałki dźwigni zmiany biegów i hamulec postojowy.

Dopełnienie stanowi klasyczny akcent na dywanikach z logo Alfa Romeo z brązowymi przeszyciami oraz czarna deska rozdzielcza w wykończeniu Street. Standardowe wyposażenie obejmuje także klimatyzację manualną i system multimedialny UConnect z 5" ekranem dotykowym z interfejsem Bluetooth, wejściem Aux-in, gniazdem USB i komendami głosowymi (system nawigacji jest dostępny również jako opcja dodatkowo płatna).

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, MiTo Racer plasuje się w czołówce, oferując w standardzie 7 poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 z DST), innowacyjny system ESC (obejmujący ASR i Hill Holder), światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon.

Klienci mają do wyboru szeroką gamę jednostek napędowych, mocnych, niezawodnych i przyjaznych dla środowiska, takich jak wielokrotnie nagradzany benzynowy silnik 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM. Dla osób pragnących bardziej sportowych osiągów, dostępny jest benzynowy silnik turbo 1.4 MultiAir o mocy 140 KM z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" osiągający maksymalną prędkość 209 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, z poziomem zużycia paliwa i emisji wynoszącym odpowiednio 5,4 l/100Km i 124 g/km CO2 (w cyklu mieszanym).

Prezentowana w Genewie Alfa MiTo Racer wyróżnia się oryginalnym oklejeniem na dachu w tonacji szachownicy kontrastującym z białym nadwoziem Biancospino. Samochód wyposażony jest w silnik benzynowy 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM wyróżniający się niezwykłym temperamentem - moc 105 KM (77 kW) przy 5.500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2.000 obr./min - i niskim poziomem spalania i emisji CO2. Wszystko to bez uszczerbku dla osiągów: 184 km/h maksymalnej prędkości i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,4 sekundy.

Wersje o topowych osiągach „Quadrifoglio Verde" Giulietta i MiTo.
W Genewie znalazło się miejsce również dla topowych wersji „Quadrifoglio Verde" modeli Giulietta i MiTo będących połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, wysokiego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy. Ponadto samochody te stanowią hołd dla bogatej historii "Quadrifoglio Verde" - znanego od 1923 roku symbolu kojarzonego z samochodami o najlepszych osiągach, produkowanymi przez firmę Alfa Romeo. Charakterystyczna czterolistna zielona koniczyna pojawiała się nie tylko na wielu samochodach triumfujących na światowych torach wyścigowych, ale także na licznych specjalnych wersjach modeli seryjnych.

W Genewie publiczność może podziwiać dwa modele wyróżniające się legendarnym symbolem: pierwszy to MiTo Quadrifoglio Verde w kolorze szarym matowym Grigio Magnesio , wyposażoną w mocny benzynowy silnik z turbodoładowaniem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM i automatyczną skrzynię biegów „Alfa TCT", a drugi to model Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżniająca się czerwonym kolorem Rosso Competizione i akcesoriami przygotowanymi we współpracy z Mopar® - marką stanowiącą punkt odniesienia, jeśli chodzi o usługi, obsługę klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek koncernu FCA - podkreślającymi dodatkowo sportowy charakter samochodu. Prezentowana wersja Giulietty ma dodatkowo spojler tylny i obudowę lusterek zewnętrznych wykonany z włókna węglowego.

Stoisko Alfa Romeo.
Alfa Romeo powraca na Salon w Genewie, prezentując mocno wizualnie oddziaływującą aranżację stoiska, na którym możemy poznać ostatnie nowości w gamie. Właśnie dlatego wystawa w Genewie jest jak kręta droga, idealne miejsce do przeżywania takich wrażeń, jakie tylko samochody Alfa Romeo potrafią zapewnić, dzięki swojej zwinności, mocy i bezpieczeństwu.

W centralnym miejscu stoiska znajdują się nowa Alfa 4C Spider, debiutująca na rynkach europejskich, oraz drogocenna 1900 Sport Spider, samochód wyścigowy wykonany w jednym egzemplarzu w 1954 roku, na bazie mechaniki modelu 1900, z zabudowanym „otwartym" nadwoziem zaprojektowanym przez Bertone, wyróżniającym się szczególnie sportową linią, wyjątkowymi osiągami i przyjemnością prowadzenia porównywalną ze współczesnymi samochodami. To idealne „przekazanie pałeczki" kolejnej „odkrytej" wersji, która daje z siebie wszystko nawet na najbardziej krętych zakrętach.

Ponadto, w specjalnie zaaranżowanej strefie można podziwiać produkty merchandisingowe, ekskluzywne akcesoria i oryginalne części zamienne Alfa Romeo przygotowane we współpracy z firma Mopar, marką stanowiącą punkt odniesienia, jeżeli chodzi o usługi, obsługę Klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria dla marek FCA.

Dopełnienie stanowią materiały informacyjne i reklamowe dostępne na stoisku, umożliwiające publiczności zapoznanie się z produktami FCA Bank, specjalistycznej spółki finansowej sektora samochodowego. Spółka ta działa na głównych rynkach europejskich, a w Szwajcarii we współpracy z FCA Capital Suisse SA, mając wspólne zadanie: wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA za pośrednictwem innowacyjnych i kompletnych usług o wysokiej wartości dodanej dedykowanych sieci dealerskiej, klientom prywatnym i firmom.