Alfa Romeo na Salonie we Frankfurcie 2015

Alfa Romeo powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy 2015 we Frankfurcie z gruntownie odnowionym stoiskiem wystawowym, charakteryzującym się wspaniałym wyglądem i jednoznacznym odwołaniem do klasy „premium". Gwiazdą wystawy będzie nowy model Alfa Giulia, w topowej wersji oznaczonej legendarną „Quadrifoglio" (czterolistną koniczyną), który stanowi nowy wzorzec Alfa Romeo i maksymalny wyraz „mecchanica delle emozioni" (mechaniki emocji).

Alfa Romeo na Salonie we Frankfurcie 2015

We Frankfurcie zostanie ujawniona po raz pierwszy cena modelu Giulia Quadrifoglio. Jego sportową wersję, przeznaczoną dla pierwszych Klientów, będzie można zamówić na stronie internetowej w kolejnych dniach po Salonie, w cenie od 79.000 euro, we Włoszech (wersja Quadrifoglio). Giulia będzie najlżejszym i najbardziej wydajnym modelem na rynku, dzięki opcjonalnym węglowo-ceramicznym hamulcom tarczowym oraz sportowym siedzeniom wykonanym z ultralekkiego włókna węglowego.

Reflektory zostaną również skierowane na fascynujący model Alfa Romeo 4C, w wersji Coupé i Spider, nowoczesną ikonę tej marki, która stanowi kwintesencję ducha wyścigów, wynikającą z DNA marki: znakomita wydajność i doskonałość inżynierii w celu zapewnienia największej przyjemności jazdy w połączeniu z zapierającym dech w piersiach stylem.

U ich boku zostanie wystawiony, historyczny model Giulia T.I. Super z 1964, oznaczony „Quadrifoglio Verde" (zieloną czterolistną koniczyną), legendarnym symbolem, który od 1923 roku wyróżnia modele Alfa Romeo o najwyższej wydajności.

Niemiecki Salon Samochodowy jest idealną okazją do świętowania 105 lat działalności marki. To nadzwyczajna rocznica, którą Alfa Romeo może obchodzić z niewielką ilością innych producentów pojazdów. Liczba ich staje się jeszcze mniejsza, jeśli porównamy sukcesy w sprzedaży i zwycięskie wyścigi, które marka Alfa Romeo odnosiła na całym świecie. Od ponad wieku, Alfa Romeo była i jest przeznaczona dla osób, które w wyjątkowy sposób pojmują samochód, nie, jako „przydatny środek transportu", ale wykraczają poza ten zakres, aby wejść do świata „prawdziwych emocji".

Nowe stanowisko wystawowe Alfa Romeo we Frankfurcie, zaprojektowane i zbudowane przez architektów „Navone e Associati", opracowane zostało w oparciu o symbole, które są charakterystyczne dla tej ponad stuletniej marki i przypomina historyczny zakład mieszczący się w Arese. Na przykład, ogromny, przyciągający wzrok ledowy ekran, o powierzchni wynoszącej ponad 80 metrów, który dominuje nad całą powierzchnię wystawienniczą, wyraża innowacyjność samochodów Alfa Romeo. Ekran ten zamknięty jest w otaczającej go ramie wyrażającej ideę toru wyścigowego, miejsca gdzie testowane są osiągi każdej Alfy Romeo, wczoraj i dziś.

Kolejną unikalną cechą nowego stoiska jest projekt kratki (szachownicy), rozciągającej się na ścianach i podłogach, która przypomina koncepcję wyścigów i określa, w uporządkowany sposób, strukturę całej platformy wystawienniczej. Podobnie, laminowane filary i ściany, w połączeniu ze szkłem, wzmacniają koncepcję wysokiej jakości, będącej nieodłączną cechą DNA Alfy Romeo.

Nowy kierunek marki jest doskonale wyrażony przez odnowione logo Alfy Romeo, które wyróżnia się nad stoiskiem wystawowym. Jeśli z zewnątrz, w rzeczywistości, logo zostało zmodernizowane przez „Robilant Associati", to jego kształt i cechy charakterystyczne, które czynią z niego symbol rozpoznawalny i kochany na całym świecie, pozostały nietknięte. Nie przez przypadek zresztą, tylko ten, kto ma za sobą wielką przeszłość może mierzyć się z wyzwaniami przyszłości.

Co więcej, dzięki stanowisku „rozszerzonej rzeczywistości", można zagłębić się w najbardziej innowacyjne aspekty technologiczne nowej Giulii, podczas gdy w zakątku Magneti Marelli, publiczność może odkryć potencjał nowego systemu infotainment samochodu, jak na przykład, łączność z urządzeniami elektronicznymi, nawigację, udoskonalony system sterowania głosowego, odtwarzacz multimedialny, możliwości rozrywki oraz ustawienia parametrów pojazdu; to wszystko jest dostępne poprzez innowacyjny wyświetlacz TFT 8,8 wbudowany w deskę rozdzielczą.

Na stoisku Alfy Romeo, goście Salonu będą mogli doświadczyć i cieszyć się wyjątkową jakością dźwięku Harman Kardon, gdzie HARMAN zaprezentuje szeroką gamę systemów audio Harman Kardon, przeznaczonych tak do domu jak i do samochodu. Odwiedzający będą mogli również uzyskać więcej informacji od wykwalifikowanego personelu na temat systemu nagłośnienia Harman Kardon zainstalowanego w nowym modelu Alfa Romeo Giulia.

W specjalnej strefie stoiska, można będzie również poznać kilka produktów marketingowych oraz ekskluzywne akcesoria Alfa Romeo, wykonane we współpracy z firmą Mopar, marką, która zajmuje się usługami, Obsługą Klienta, oryginalnymi częściami i akcesoriami do marek FCA.

Wreszcie, poprzez dystrybucję broszur informacyjnych i przygotowanie niektórych materiałów poświęconych stoisku, publiczność będzie mogła poznać produkty Banku FCA, spółki finansowej specjalizującej się w branży motoryzacyjnej. Firma działa na głównych rynkach europejskich, a także w Niemczech jako FCA Bank Deutschland GmbH, z wytyczoną jedyną misją: wspierania sprzedaży pojazdów wszystkich marek FCA, poprzez oferowanie innowacyjnych produktów finansowych oraz świadczenie kompleksowych usług o wysokiej wartości dodanej dla sieci dealerów, klientów indywidualnych i przedsiębiorstw.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

We Frankfurcie, Alfa Romeo Giulia zostanie zaprezentowana w wersji „Quadrifoglio" (czterolistnej koniczyny), eksponując topową sportową wersję, w pięciu kolorach - czerwonym Rosso Competizione, białym Bianco Trofeo, czarnym Nero Vulcano, szarym Grigio Vesuvio i niebieskim Blu Montecarlo (Czerwona Rywalizacja, Białe Trofeum, Czarny Wulkan, Szary Wezuwiusz i Niebieskie Montecarlo) - w połączeniu z tapicerką w skórze i Alcantarze.

Wystawione samochody wyposażone są w potężny, 6-cylindrowy turbo-benzynowy silnik 2.9 o mocy 510 KM, zainspirowany technologią i doświadczeniem Ferrari, który staje się nowym punktem odniesienia marki. Przy tak potężnym silniku, Giulia Quadrifoglio gwarantuje ekscytujące osiągi: prędkość maksymalna 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, a maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm. Doskonała wydajność z największym poszanowaniem środowiska: rzeczywiście Giulia udowadnia, że jest najlepsza w swojej klasie pod względem poziomu emisji, który wynosi 198 gramów CO2 na kilometr. Inżynierowie Alfa Romeo Giulia zwrócili szczególną uwagę również na bezpieczeństwo: samochód jest w stanie wyhamować ze 100 km/h do 0 na odcinku krótszym niż 32 metry.

Jakość użytych materiałów, wyposażenie i doskonałe osiągi, jeszcze bardziej widoczne są w ekskluzywnej wersji, zarezerwowanej dla pierwszych Klientów, wyposażonej w najbardziej sportowe i najbardziej wydajne elementy w całej gamie. Giulia będzie modelem najbardziej sportowym i najlżejszym w swoim segmencie, idealnym do jazdy na torze, m.in. dzięki węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym oraz ultralekkim siedzeniom Sparco wykonanym z włókna węglowego. Wersja ta stanowi ostateczny wyraz nowej Giulii Quadrifoglio. Wersję z tym dodatkowym pakietem stylistycznym będzie można zamówić na stronie internetowej w kolejnych dniach po Salonie we Frankfurcie, w cenie około 94.000 euro, przykładowa cena dla rynku włoskiego.

Sprzedaż nowego modelu Giulia Quadrifoglio, za cenę wersji produkcyjnej wynoszącej około 79.000 Euro we Włoszech, rozpocznie się w ostatnim kwartale roku.

Prawdziwa wydajność Alfy Romeo ukryta jest w „kreacji" haute couture, o czym świadczy jej wyrazista stylistyka prezentująca trzy charakterystyczne cechy włoskiego stylu: wyczucie proporcji, prostotę i dbałość o jakość wykończenia. Całość tego motoryzacyjnego „dzieła" skoncentrowana jest na kierowcy oraz jego chęci przeżycia niezapomnianych wrażeń podczas jazdy, dzięki bezpośredniemu układowi kierowniczemu, świetnemu przyspieszeniu, możliwości błyskawicznej zmiany biegów i skutecznemu układowi hamulcowemu. Ponadto, wybór napędu na tył lub 4x4, nie jest tylko hołdem złożonym autentycznym korzeniom legendarnej Alfy Romeo, ale również rozwiązaniem technicznym zapewniającym wysokie osiągi i dobrą zabawę.

Dodatkowe cechy nowego modelu to idealny rozkład masy (50/50 między dwoma osiami), zaawansowane technologicznie zawieszenia przednie i tylne (z przodu wyjątkowe wielowahaczowe rozwiązanie opracowane przez markę Alfa Romeo) oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy na rynku. Zostały zaproponowane też wyjątkowe i ekskluzywne rozwiązania techniczne, takie jak technologia Torque Vectoring do pełnej kontroli stabilności, Integrated Brake System (Zintegrowany System Hamulcowy) znacznie skracający drogę hamowania oraz Active Aero Splitter, aerodynamiczny, wysuwany spoiler, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy dużych prędkości.

Wreszcie, aby osiągnąć najlepszy stosunek masy do mocy (poniżej 3 kg/KM), Alfa Romeo Giulia łączy niezwykłe osiągi z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów, takich jak: włókno węglowe, aluminium, i kompozyt aluminium oraz i tworzywa sztuczne, co pozwala osiągnąć masę pojazdu równą 1.524 kg (w stanie suchym).

Po raz pierwszy wystawiona podczas salonu motoryzacyjnego, nowa Giulia miała swoją światową premierę dnia 24 czerwca 2015 - 105 rocznica narodzin tej włoskiej marki - uczczoną porywającym występem mistrza Andrea Bocelli. Wydarzenie w wydarzeniu, dla którego nie mogło zostać wybrane lepsze miejsce niż nowe Muzeum Alfy Romeo w Arese, „dom" marki, który ponownie otworzył swoje podwoje dla szerokiej publiczności. Odnowiona powierzchnia wystawowa gości pod swym dachem najsłynniejsze i najbardziej innowacyjne dzieła firmowane przez Alfę Romeo, które zapisały najważniejsze karty historii motoryzacji i które jeszcze dzisiaj są źródłem inspiracji dla młodych projektantów i inżynierów tej marki.

Jest pięć elementów, dzięki którym Alfa Romeo stała się jednym z najbardziej pożądanych marek samochodowych na świecie: wyraźnie włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie masy (50/50), wyjątkowe rozwiązania techniczne, najlepszy stosunek masy do mocy. Są to niezbędne elementy do stworzenia Alfy Romeo, które razem dają życie „mechanice emocji" (meccanica delle emozioni). Jest to silny i wyrazisty przekaz rozpowszechniany na całym świecie, po włosku, składając hołd ojczyźnie, w której marka powstała ponad 100 lat temu. To legenda, która do dziś wyprowadza symbol Made in Italy na codziennie przemierzane drogi, na najsławniejsze tory wyścigowe oraz do serc milionów miłośników na całym świecie.

Wyraźny włoski styl.

Alfa Romeo powstaje z doskonałej równowagi pomiędzy dziedzictwem marki, szybkością i pięknem, dzięki której staje się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Nowa Giulia nie stanowi tu oczywiście wyjątku, ponieważ skupia w sobie trzy charakterystyczne cechy włoskiej stylistyki: wyczucie proporcji, prostotę i dbałość o jakość wykończenia. To jest właśnie „skóra", którą styliści Alfy Romeo z niesamowitą starannością ukształtowali na „mechanicznym szkielecie".

W szczególności, proporcje oparte są na architekturze technicznej całego samochodu: dla Alfy Romeo punktem odniesienia jest równowaga pomiędzy rozkładem mas na osie (50/50) oraz tylny napęd. Aby lepiej zbilansować masy, silnik oraz mechanika muszą być ułożone pomiędzy dwoma osiami. Stąd pomysł na projekt Giulii: bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika oraz długie błotniki przednie, cofnięta kabina pasażerska „wsparta" na kołach napędowych oraz tylne, muskularne błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi - najdłuższy w swojej kategorii - zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc w rzucie z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli", która przypomina jedno z najpiękniejszych aut wszechczasów: Giuliettę Sprint.

Drugi aspekt włoskiego stylu to „prostota", za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która ukazuje elegancję form oraz wyrafinowany gust „Made in Italy". To samo podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego też nowa Alfa Romeo jest jednoznacznie identyfikowalna, a to dzięki kilku prostym cechom: linii wyżłobionej na bokach, która zaznacza drzwi i otacza klamki oraz - rzecz jasna - legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji.

Wreszcie, włoski styl charakteryzuje się wysoką jakością powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest nowa Giulia o plastycznym kształcie, który przypomina dużego kota, uchwyconego tuż przed skokiem. Tę samą inspirację odnajdujemy we wewnętrzu samochodu, które jest czyste i proste, i gdzie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków sterowania na małej kierownicy, zaprojektowanej tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. To jednak nie wszystko. Miejsce kierowcy zostało „skrojone" tak jak materiał, z ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą oraz oprzyrządowaniem ukierunkowanym na kierowcę; zostało „odszyte", tak jak ubranie, z niesamowitą starannością i z użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, aby poczuć że zostały wykonane ludzkimi rękami.

Na szczególną uwagę zasługują również reflektory i światła tylne Giulii wyprodukowane przez Magneti Marelli we współpracy z Alfą Romeo. To podsumowanie doskonałości stylu i technologii, z jaką tylne światła LED podkreślają tył samochodu w unikalny i charakterystyczny sposób. Podobnie, koncept i ergonomia charakteryzują także reflektory przednie. Są one wyposażone w moduł technologii ksenonowej 35W, co zwiększa strumień światła i rozproszenia światła, przy mniejszym zużyciu energii oraz zwiększa widzenie w nocy do 200% w porównaniu do standardowych reflektorów halogenowych. Ponadto, podnoszą one poziom bezpieczeństwa: w rzeczywistości, można zobaczyć przeszkodę co najmniej jedną sekundę wcześniej, co równa się odległości 28 metrów bliżej na długości drogi hamowania, poruszając się z prędkością 50 km/h. Dodatkowo, reflektory przednie wyposażone są w technologię AFS, podczas gdy światła do jazdy dziennej (DRL), światła skrętne, światła pozycyjne i kierunkowskazy wykorzystują technologię LED w celu zmniejszenie zużycia energii i zwiększenia wydajności.

Nowoczesne i innowacyjne silniki.

Innym elementem, który wyróżnia prawdziwą Alfę Romeo, są nowoczesne i innowacyjne silniki. Z tego powodu, dla topowej wersji Quadifoglio postanowiono stworzyć jednostkę napędową wyjątkową pod względem technologii i osiągów, która stanie się nowym punktem odniesienia marki. Mowa tu o turbodoładowanym silniku benzynowym z 6 cylindrami, opracowanym przez techników Ferrari, o mocy aż 510 KM i dostarcza moment obrotowy równy 600 Nm, zapewniając budzące entuzjazm osiągi: między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy oraz maksymalną prędkość 307 km/h.

Nawiasem mówiąc, pomimo fantastycznej wartości mocy i momentu obrotowego, nowa jednostka napędowa jest najlepsza w swojej klasie pod względem emisji (198 g CO2 na km) i jest też zaskakująco ekonomiczna, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów. Oczywiście, tak jak wszystkie pozostałe silniki najnowszej generacji, i te benzynowe, jak i te wysokoprężne, 6-cylindrowy silnik Giulii wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią, generując charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk.

Doskonały rozkład masy.

Cechą charakterystyczną nowej Giulii jest przemyślane zarządzanie masami i materiałami, które umożliwiło doskonałe rozłożenie masy na osie w proporcji 50/50. Jest to cecha, która okazała się istotna dla przyjemności jazdy Alfą Romeo. Została uzyskana dzięki pracy zarówno nad układem samochodu, jak i umieszczeniu wszystkich najcięższych elementów w możliwie najbardziej centralnej pozycji.

Oprócz rozkładu masy, tak samo istotne dla optymalnej jazdy są zawieszenia. Na osi tylnej zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink, które jednocześnie gwarantuje wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort. Natomiast niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej to nowa konstrukcja, która optymalizuje „filtrowanie" nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach. Autorskie rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo, które utrzymuje stałą geometrię w stosunku do jezdni podczas pokonywania zakrętów, jest w stanie zapewnić wysokie przyspieszenia boczne. W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, jazda nową Alfą Romeo Giulia jest zawsze naturalna i instynktowna, również dzięki najbardziej bezpośredniemu na rynku przełożeniu układu kierowniczego.

Wyjątkowe i ekskluzywne rozwiązania techniczne.

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, projekt, wykonanie oraz wybór materiałów na podwozie i zawieszenia muszą być zawsze doskonałe. W wyniku tego postanowiono, że elektronika powinna zostać wykorzystana tylko do spotęgowania doznań podczas jazdy, zapewnionych już zresztą przez doskonałą technikę.

Świadczą o tym ekskluzywne rozwiązania techniczne zastosowane w nowym samochodzie, takie jak na przykład technologia Torque Vectoring, która dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności. W nowej Alfie Romeo pojawia się również po raz pierwszy Integrated Brake System (IBS), innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, który zapewnia natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak również pozwala na optymalizację obciążeń.

Oprócz doskonałej wartości współczynnika Cx, perfekcyjnego zawieszenia oraz docisku aerodynamicznego, nowy model wyposażony jest w Active Aero Splitter. Jest to system przedni, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność, nawet przy dużych prędkościach. Nie można również zapominać, że nowa Alfa Romeo Giulia oferuje unowocześniony selektor Alfa DNA, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) i oczywiści Racing (w wersjach o wysokich osiągach).

Wszystkie te nowoczesne systemy są zarządzane przez Chassis Domain Control (CDC), technologię opracowaną we współpracy z Magneti Marelli - to pewnego rodzaju „mózg", który koordynuje całą elektroniką samochodu. System ten zarządza działaniem różnych elementów - takich jak unowocześniony selektor Alfa DNA Pro, system Torque Vectoring, Active Aero Splitter, aktywne zawieszenie oraz ESC - i przydziela każdemu z nich precyzyjne zadanie, aby zoptymalizować osiągi i przyjemność jazdy. W szczególności, CDC dopasowuje jazdę w czasie rzeczywistym, powodując dynamiczne mapowanie DNA Pro, w oparciu o dane dotyczące przyspieszenia i obrotów wykrywane przez czujniki. Zapobiega, a także zarządza krytycznymi sytuacjami, informując o nich z wyprzedzeniem konkretne jednostki systemu elektronicznego pojazdu: podwozie, układ napędowy, zawieszenie, hamulce, hydrauliczne wspomaganie kierownicy i mechanizm różnicowy na zakrętach.

W kabinie pasażerskiej nowy samochód oferuje najwyższy poziom jakości, bezpieczeństwa, wyposażenia i komfortu, a dodatkowo jeden, bardzo typowy dla Alfy Romeo element: centralne zorientowanie przyrządów i przycisków na kierowcę. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski, w tym przycisk startera, są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1, natomiast interfejs człowiek/samochód składa się z dwóch pokręteł, które prosto i łatwo regulują selektor Alfa DNA Pro oraz system infotainment Connect 3D Nav.

System Connect 3D Nav Alfa Romeo Giulia - opracowany wspólnie z Magneti Marelli - zapewnia zaawansowany zestaw funkcji i możliwości, wśród których wyróżnia się interfejs HMI najnowszej generacji, w którym zarządzanie systemem odbywa się głównie poprzez kontroler Rotary Pad i 8,8-calowy wyświetlacz TFT zintegrowany z deską rozdzielczą samochodu. Rotary Pad oferuje zarówno zaawansowany system rozpoznawania głosu, jak i system rozpoznawania gestów, który pozwala na interakcję z systemem przy użyciu tylko ruchu palców na klawiaturze. System Connect 3D Nav umożliwia także pełną łączność z wszystkimi mobilnymi urządzeniami (telefony komórkowe, smartfony, tablety z systemem operacyjnym Apple iOS i Android). Oprócz możliwości wykonywania połączeń telefonicznych przez Bluetooth, za pomocą metody „hands free", system audio-informacyjny (infotainment) pozwala na odtwarzanie dźwięku z urządzeń USB i smartfonów poprzez Bluetooth oraz na zarządzanie cyfrowego radia DAB oraz audio Hi FI. Wreszcie, system posiada funkcję nawigacji z mapami o wysokiej rozdzielczości 3D i z dużą prędkością oblicza trasy, które są dostępne nawet bez sygnału GPS za pośrednictwem technologii Dead Reckoning. System posiada również możliwość aktualizacji map TomTom za pośrednictwem USB i wyświetla informacje dotyczące stylu jazdy.

Wreszcie, w Alfie Romeo Giulia Quadrifoglio debiutuje wyrafinowany system nagłośnienia Harman Kardon Sound Theatre, który zaspokaja pragnienie dźwięku bogatego w szczegóły, dzięki lepszej kontroli dźwięku i wysokiej jakości wyjściowego sygnału audio. Serce systemu składa się z kompaktowego,12-kanałowego wzmacniacza klasy D o wysokiej wydajności. Wzmacniacz dostarcza wyraźny dźwięk dzięki systemowi 14 głośników znajdujących się wewnątrz pojazdu, zapewniając najwyższą jakość dźwięku. Technologia Logic 7® pozwala ponadto na również na uzyskanie efektu surround z różnych źródeł o wysokiej rozdzielczości 5.1 oraz na jednolite i harmonijne odtwarzanie stereo. Dzięki temu systemowi dźwiękowemu, pasażerowie mogą cieszyć się najwyższą jakością, z jakiej znana jest firma Harman Kardon.

Najlepszy stosunek masy do mocy.

Aby uzyskać doskonały stosunek masy do mocy, wynoszący poniżej 3 kg/KM, nowa Giulia łączy świetne osiągi silnika z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów we wszystkich częściach samochodu. Na przykład, użyto włókno węglowe na wał napędowy, maskę silnika i dach oraz aluminium na silnik, hamulce, zawieszenia (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa sztucznego. W ten sposób została osiągnięta masa pojazdu w stanie suchym równa 1.524 Kg.

W celu zmniejszenia masy całkowitej, dopracowano również układ hamulcowy, wprowadzając aluminiowe elementy oraz tarcze węglowo-ceramiczne, natomiast siedzenia mają konstrukcję wykonaną z włókna węglowego. Pomimo optymalizacji mas, samochód może się pochwalić najlepszą w swojej kategorii sztywnością skrętną, zapewniając w ten sposób ponadczasową jakość, komfort akustyczny oraz obsługę nawet w ekstremalnych warunkach.