Dwa Klasyki Przyszłości Alfa Romeo 4C i Abarth 595 będą podziwiane również za 30 lat.

Kiedy mówi się o współczesnych modelach samochodów, które mają szansę stać się kolekcjonerskimi cackami, w rankingu Czytelników magazynu poświęconego klasykom w historii motoryzacji Motor Klassik prym wiodą dwie nazwy: Alfa Romeo 4C, która po raz drugi wygrała konkurs Klasyka Przyszłości w kategorii coupé, oraz Abarth 595, który został wybrany spośród samochodów o małej pojemności.

Dwa Klasyki Przyszłości Alfa Romeo 4C i Abarth 595 będą podziwiane również za 30 lat.

Włoski design oraz technologia inspirowana wyścigami będą wiodły prym również w kolejnych dekadach.

Nowoczesne wersje coupé Alfy Romeo 4C, w której została wykorzystana technologia z Formuły 1 i współczesna wersja Abarth'a 595, wzbudzają entuzjazm miłośników włoskiego wzornictwa, technologii inspirowanej wyścigami oraz osiągów supersamochodów.
Niezrównany urok tych samochodów nie osłabnie także w kolejnych dekadach. Taka jest opinia znających się na rzeczy Czytelników magazynu "Motor Klassik", którzy drugi raz z kolei wybrali Alfę Romeo 4C, jako „Klasyka Przyszłości" w kategorii samochodów coupé, gdzie walka jest wyjątkowo zacięta. Wśród samochodów o małej pojemności zwyciężył po raz pierwszy Abarth 595, na którego głosowało ponad 20 000 pasjonatów „oldtimerów", którzy wzięli udział w „Motor Klassik Awards 2015".

W ramach konkursu znany magazyn branżowy zapytał swoich Czytelników będących jednocześnie posiadaczami przynajmniej jednego samochodu zabytkowego, jakie aktualnie produkowane modele samochodów mają szanse stać się ponadczasowymi ikonami. Tytuł „Klasyka Przyszłości" jest więc ważnym wskaźnikiem trendów w branży samochodów kolekcjonerskich nadchodzących czasów.

Dwukrotna zwyciężczyni, Alfa Romeo 4C oraz debiutujący Abarth 595 przejmują istotną spuściznę. Już w przeszłości inne modele Grupy Fiat Chrysler Automobiles były wyróżniane tytułem „Klasyka Przyszłości". W 2009 roku Alfa Romeo 159 i Alfa Romeo 8C Competizione triumfowały w swoich kategoriach, natomiast w roku 2012 i 2013 to jedno z najbardziej pożądanych trofeów zostało przyznane Fiatowi 500.
W przeszłości Alfa Romeo została nagrodzona również w innych kategoriach „Motor Klassik Awards". W roku 2012 na przykład, Czytelnicy wybrali Alfę Romeo 6C 1750, model podchodzący z lat 30., jako „Klasyka Roku".

Drugie trofeum uzyskane w konkursie „Klasyka Przyszłości" jest kolejnym dowodem na atrakcyjność Alfy Romeo 4C. Wcześniej, w Niemczech, to fascynujące coupé zostało wyróżnione przez „Auto Motor und Sport" tytułem „Najlepszego Samochodu" oraz wygrało „Auto Trophy", zorganizowane przez „Auto Zeitung", a brytyjski magazynu FHM ogłosił je „Samochodem Roku". Ci, którzy wzięli udział w światowym sondażu online, przeprowadzonym przez francuski Festival Automobile, uznali Alfę Romeo 4C po prostu za „Najpiękniejszy Samochód Roku".

Alfa Romeo została wyprodukowana z wykorzystaniem najlepszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów. Dzięki kabinie pasażerskiej (nadwozie samonośne) wykonanej z włókna węglowego i szerokiemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji ramy i komory silnika oraz materiałów specjalnych (kompozytów) w nadwoziu, masa własna dwuosobowego coupé wynosi zaledwie 895 kg, a stosunek masy do mocy to nieco poniżej 4 kg: rekordowy wynik, również pośród supersamochodów. Tak samo, jak nowa i prawie identyczna (za wyjątkiem otwieranego dachu) wersja spider, Alfa Romeo 4C wyposażona jest w czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który przy pojemności 1750 cm³ rozwija moc 176 kW (240 KM).

Również Abarth 595 nosi w sobie „geny" sportowego auta. Już sama nazwa jest hołdem złożonym jednemu z samochodów wyścigowych odnoszącemu największe sukcesy w latach 60., którzy przyczynił się do rozsławienia wielkiego konstruktora pojazdów, Carlo Abarth'a.
Legendarny Abarth 595 odnosił kolejne zwycięstwa ze swoimi, według dzisiejszych standardów, skromnymi 32 KM, natomiast jego nowoczesny odpowiednik „uwalnia" pięciokrotnie większą moc, równą 132 kW (180 KM), pod maską silnika zdecydowanie nowoczesnego 1.4 turbo. W ten sposób włoski samochód z legendarnym skorpionem na osłonie chłodnicy, występujący na rynku w wersji Turismo i Competizione, jest jednym z najmocniejszych samochodów w swojej kategorii.

Podwójny sukces Alfy Romeo 4C i Abarth'a 595 w „Motor Klassik Awards 2015" dowodzi niezmiennego uroku włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Mając na uwadze rosnące znaczenie „oldtimerów" także, jako lokaty kapitału, za 30 lat nikt nie będzie mógł zarzucić Czytelnikom „Motor Klassik", że tego nie przewidzieli.