Mediolan mieni się czerwienią gwiazdy - Alfy Romeo

Alfa Romeo skończyła 105 lat i świętowała ten jubileusz w najlepszy możliwy sposób: prezentując nową Giulię, kwintesencję nowego wzorca marki i najwyższy wyraz włoskiej doskonałości stylistycznej i technologicznej prawdziwy manifest, w którym skupia się przeszłość, teraźniejszość i przyszłość jednego z najjaśniejszych przykładów doskonałości motoryzacyjnej na świecie.

Mediolan mieni się czerwienią gwiazdy - Alfy Romeo

Na światową premierę nowego samochodu i na miejsce uczczenia tej niezwykłej rocznicy marka wybrała Mediolan, miasto, z którego pochodzi, zdobiąc je swoimi charakterystycznymi elementami i swoim sławnym, czerwonym kolorem Alfa. Na najbardziej prestiżowych budynkach centrum pokazały się plakaty w ramach kampanii, która rozpoczęła się 15 czerwca i stopniowo odsłaniała kolejne części, wzbudzając ciekawość przechodniów.

„Mechanika emocji".

Na corso Buenos Aires, niezwykle popularnej ulicy handlowej, którą codziennie odwiedza ponad 100.000 osób, Alfa Romeo poprzez plakat o powierzchni 250 m2, na którym umieszczone są obok siebie „oscar" i człowiek witruwiański, skłania do refleksji nad różnicą pomiędzy „produkowaniem" a „tworzeniem". Pierwszy nie jest niczym innym, jak manekinem do crash-testów, wiernym odwzorowaniem człowieka, służącym do pomiaru sztywnych danych. Drugi natomiast to najsłynniejszy rysunek Leonarda Da Vinci, włoskiego geniusza, który oddaje symboliczną więź pomiędzy sztuką i nauką: ludzka sylwetka wpisana w okrąg i kwadrat, doskonałe figury geometryczne, symbol tworzenia i doskonałości proporcji.

Od 25 czerwca, następnego dnia po prezentacji Giulii przedstawicielom prasy całego świata, Alfa Romeo wyjaśnia silny, sugestywny walor wybranych obrazów słowami „Mechanika emocji". Jest to silny i wyrazisty przekaz rozpowszechniany na całym świecie po włosku, składając tym hołd ojczyźnie, w której marka powstała ponad 100 lat temu.

Styl i technologia.

Alfa Romeo Giulia jest nowym wzorcem marki, samochodem, który wywoła zaciętą konkurencję. Nadejście Giulii poprzedzone jest odważnym afiszem, który od dwóch tygodni wisi na Ripa di Porta Ticinese. Ulica ta, która biegnie wzdłuż Naviglio Grande, została niedawno wpisana przez prestiżowy amerykański dziennik na listę 12 najpiękniejszych ulic Europy i jest sceną dla niezapomnianych spotkań: co wieczór mediolańczycy spotykają się tutaj na swoje happy hours.
Ogromne zainteresowanie wzbudził więc obraz o powierzchni około 100 m2, który ukazuje czujnego owczarka niemieckiego i obok napis „Nadchodzi coś nowego".
25 czerwca tajemnica wreszcie została wyjawiona i na przyległym ekranie wysokiej rozdzielczości o powierzchni 45 m2 ukazała się Alfa Romeo Giulia przemykająca jak strzała obok psa, który stoi osłupiały i „najeżony".

Ten sam pies pojawił się na plakacie zajmującym około 200 m2, zawieszonym na centralnej ulicy miasta - Spiga, sercu słynnego kwartału mody. Obraz ukazuje elegancką, zabytkową kamienicę, przed którą, we włoskim ogrodzie, drzemie skulony pies. Mija dziesięć dni oczekiwania, zanim została odkryta tajemnica: nadchodzi nowa Alfa Romeo Giulia, której owczarek niemiecki „podaje łapę" na znak posłuszeństwa i szacunku.

Ponad stuletni związek.

Miasto ożywiają również inne inicjatywy mające na celu podkreślenie silnego związku pomiędzy Alfą Romeo a Mediolanem, w którym obecnie odbywa się Expo 2015, światowa wystawa, której FCA i CNH Industrial są Oficjalnymi Globalnymi Partnerami. Mowa tu o różnorodnych akcjach komunikacyjnych, które uwypuklają charakter, siłę i postawę marki „born in Milan", prowadzonych w symbolicznych miejscach dzielnicy San Babila.

Od tego tygodnia, na placu San Babila, wystawiona będzie zachwycająca Alfa 4C Spider, która jest sportową kwintesencją Alfy Romeo, łączącą zapierający dech w piersiach styl z doskonałymi osiągami. Poza tym, w lipcu, w tej centralnej dzielnicy Mediolanu zostanie wystawionych kilka bezcennych, zabytkowych Alf Romeo, które zapisały najważniejsze karty historii motoryzacji i które nawet dzisiaj są źródłem inspiracji dla młodych projektantów i inżynierów marki. Zresztą, tylko ten, kto ma za sobą wielką przeszłość może mierzyć się z wyzwaniami przyszłości.
Na oknach pierwszego piętra fasady „Brian&Barry Building", centrum handlowego, które mieści sklepy najbardziej prestiżowych marek, zostało umieszczonych 17 ledowych ekranów, które pokazują dynamiczne obrazy, tworząc pełny, technologiczny „brand experience".

Wieczorem 24 czerwca natomiast, 12 pięter popularnego centrum handlowego zostało oświetlone na czerwono i ozdobione nowym logo Alfy Romeo. Logo to wyróżnia się też wewnątrz windy, a na schodach pojawiła się draperia „Rosso Alfa", oddająca sportowy dynamizm i symbol dążenia do rozwoju. Na dwunastym piętrze otwierają się drzwi na „Terrazza 12", miejsca z zapierającym dech w piersiach widokiem na Mediolan, który od tego miesiąca staje się również specjalnym miejscem spotkań dla miłośników Alfy Romeo.

Całe wnętrze „Brian&Barry Building" przesycone jest stylem Alfy Romeo. Uwagę odwiedzających centrum handlowe będzie przykuwał specjalny, technologicznie zaawansowany „totem", wykorzystujący wyszukany system rozpoznawania twarzy i robiący zdjęcia. Biorącym udział w zabawie zostaną zadane dwa pytania i, w zależności od odpowiedzi, każdemu zostanie przypisana Alfa Romeo, aktualna lub zabytkowa, po czym zostanie stworzony fotomontaż z tym samochodem w tle. Chętni otrzymają zdjęcie na swojego smartfona, które po okazaniu przy wejściu do wyremontowanego Muzeum w Arese, upoważni ich do darmowego wejścia do miejsca, które jest symbolem marki: "Wehikuł czasu - Muzeum Alfy Romeo".

„Wehikuł czasu - Muzeum Alfy Romeo".

Muzeum Alfy Romeo otwiera swoje podwoje, co jest dopełnieniem intensywnego i emocjonującego dla marki miesiąca. Będzie ono czynne codziennie, za wyjątkiem wtorku. Informacje i godziny otwarcia dostępne są na stronie www.museoalfaromeo.com.

Zaprojektowana przez architekta Benedetto Camerana, nowa powierzchnia wystawowa gości pod swym dachem najważniejsze dzieła z kolekcji Alfy Romeo, tworzonej od początku pierwszej połowy lat 60.. Aktualne wyposażenie wydobywa charakterystyczne cechy, które kojarzone są z DNA Alfy Romeo, oddane poprzez sugestywną instalację świetlną, która pionowo „przeszywa" cały budynek: światła, słowa i wyróżniki stylowe, które powoli ruchem spiralnym opadają w dół, symbolizując ciągłość stylistyczną i spójność technologiczną.