Audi Tradition rozpoczyna sezon 2015

W sezonie 2015, Audi Tradition zaprezentuje się na ponad dwudziestu krajowych i międzynarodowych imprezach. Świętować będzie również kilka jubileuszy. Mija właśnie 50 lat od momentu odrodzenia marki Audi.

Audi Tradition rozpoczyna sezon 2015

W roku 1965, przedsiębiorstwo noszące wtedy jeszcze nazwę Auto Union GmbH, zakończyło erę produkcji samochodów dwusuwowych i wprowadziło na rynek nowe auto z czterocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Nazwano je Audi. Kilka z tych pierwszych stworzonych po II wojnie światowej Audi, zostanie pokazanych podczas Donau Classic, rajdu którego trasa tradycyjnie wiedzie wokół Ingolstadt.

Sygnałem do otwarcia sezonu będzie dla Audi Tradition wystawa zabytkowych pojazdów Techno Classica w Essen, odbywająca się od 15 do 19 kwietnia. Zlokalizowanemu w hali nr 7 stoisku Audi towarzyszyć będzie motto „Z otwartym dachem – 80 lat kabrioletów i roadsterów“. Cztery pierścienie pokażą tam ikony motoryzacji z lat trzydziestych XX w., począwszy od Audi Front 225 przez DKW F5 Roadster, aż po Wanderer W 25 K. Ponadto wszyscy miłośnicy aut zabytkowych będą mogli zobaczyć m. in. Auto Union 1000 Sp Roadster z lat sześćdziesiątych czy Audi TT pierwszej generacji. Oczekuje się, że na wystawę w Essen przyjedzie 180 tysięcy gości.

Historyczne modele Auto Union Silberpfeile „srebrne strzały”, produkowane w latach trzydziestych XX w., wezmą w tym sezonie udział w aż trzech imprezach. Typ D Doppelkompressor z roku 1939 zaprezentuje swoje 360 KM mocy 5 i 6 września podczas Hamburger Stadtpark-Revival. 16 cylindrów modelu Typ C z roku 1936 „zagra” dwukrotnie: podczas Classic Days Schloss Dyck (31 lipca – 2 sierpnia) i na Goodwood Festival of Speed, odbywającej się w tym roku od 25 do 28 czerwca największej na świecie imprezie poświęconej zabytkowej motoryzacji. Podczas festiwalu, Audi Tradition nie tylko przedstawi najmocniejsze ze swoich „srebrnych strzał”, ale będzie tam również obchodzić jubileusz pierwszego zwycięstwa w wyścigach Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM), odniesionego w roku 1990. Tryumfującym kierowcą był wtedy Hans-Joachim Stuck i to właśnie on ponownie zasiądzie za kierownicą legendarnego, oryginalnego Audi V8 DTM. Audi Tradition wystawi tam również historyczny motocykl NSU Sportmax z roku 1955. Pojedzie nim dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata Ralph Waldmann.

Do klasyki oldtimerowych zlotów, w których weźmie udział Audi Tradition, należy też rajd Donau Classic (18-22 czerwca) rozgrywany w okolicach Ingolstadt oraz Heidelberg Historic (9-11 lipca), który odbędzie się w pobliżu Neckarsulm.

Podczas tegorocznego rajdu Donau Classic, Audi Tradition będzie obchodzić wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 50 lat wcześniej, Auto Union GmbH zakończyło produkcję dwusuwowych aut marki DKW. Nowy samochód, wyposażony po raz pierwszy w powojennej historii firmy w silnik czterosuwowy, miał otrzymać inną nazwę, by w ten sposób świadomie odciąć się od marki DKW. Producent zdecydował się na „Audi“ – nazwę jednej z czterech historycznych marek, symbolizowanych kiedyś przez cztery połączone pierścienie. Ten właśnie samochód, dostępny wówczas z różnymi wersjami silnikowymi, do dziś uchodzi za symbol odrodzenia marki w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Z okazji pięćdziesięciolecia, trzy takie modele pojawią się na Donau Classic Rallye.

Audi Tradition weźmie także, już po raz trzeci, udział w Eifel Rallye Festival w Daun, rozgrywanym od 23 do 25 lipca. Podczas tej imprezy, dwukrotny rajdowy mistrz świata Harald Demuth, zasiądzie za kierownicą Audi Sport quattro Rallye z roku 1984. Dział historyczny Audi AG jest też stałym gościem odbywającego się pod koniec sezonu we Włoszech rajdu Gran Premio Nuvolari (18 do 20 września). W jego ramach, samochody zbudowane w czasach niemieckiego cudu gospodarczego startując z Mantui, przemierzą całą Toskanię.

Pojazdy z czterema pierścieniami na masce podziwiać będzie można również podczas Bodensee Klassik (7-9 maja), Sachsen Classic (13-15 sierpnia), Kitzbüheler Alpenrallye (27-30 maja) i Schloss Bensberg Klassik (17-19 lipca). Sezon tradycyjnie zakończą prestiżowe giełdy modelików samochodowych: 8 listopada w Forum Neckarsulm i 29 listopada w Forum Ingolstadt.