Audi wzrost globalnej sprzedaży o 16,3 procent

Po rekordowym roku 2012, Audi AG może pochwalić się równie udanym początkiem roku 2013. W styczniu, marka z Ingolstadt sprzedała na całym świecie blisko 111 750 pojazdów, co daje w efekcie zwiększenie i tak rosnącej na wszystkich rynkach sprzedaży, o 16,3 procent.

Audi wzrost globalnej sprzedaży o 16,3 procent

Za wzrostem kryją się przede wszystkim świetnie sprzedające się modele klasy średniej - Audi A4 i Q5. Wyraźnie wzrosła sprzedaż w Chinach – aż o 38,5 procent. Także w USA (+7,5 procent) i w Europie (+8,6 procent), w ubiegłym miesiącu sprzedano więcej samochodów marki Audi niż w styczniu 2012.

„Chociaż sytuacja gospodarcza w niektórych krajach europejskich nadal jest napięta, początek roku na rynkach całego świata był dla nas bardzo pomyślny“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. Dodał też: „Cieszące się dużym zainteresowaniem klientów modele SUV oraz nowa seria A3 zapewnią nam w 2013 roku dalszy wzrost sprzedaży.“

W styczniu 2013 na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się w Chinach aż 37 678 klientów, o 38,5 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W 2012, obchody Nowego Roku wg chińskiego kalendarza wypadły w styczniu, dlatego ten miesiąc miał mniej dni roboczych, w których można było prowadzić sprzedaż. W 2013 chiński Nowy Rok wypadnie w lutym. Na największym dla producenta z Ingolstadt rynku zbytu, najlepiej sprzedawały się produkowane w Chinach modele A4 L (+30 procent), Q5 (+55,1 procent) oraz A6 L. Aż 13 657 klientów otrzymało kluczyki do tej prestiżowej, wydłużonej limuzyny (+52,9 procent).

Na całym świecie zanotowano wzrost sprzedaży modeli klasy średniej: A4, A5 i Q5 (blisko 50 800 aut, wzrost o 24,6 procent). Modele te, a także wprowadzone na rynek przed rokiem Audi A1 Sportback i Audi Q3 sprawiły, że Audi sprzedało więcej pojazdów również na rynkach dotkniętych trudną sytuacją gospodarczą i zanotowało w Europie wzrost sprzedaży o 8,6 procent.

W Niemczech sprzedaż popularnego SUV-a Audi Q5 zwiększyła się o 70,1 procent i wyniosła 1 553 samochodów. Sprzedaż modeli serii A4 wzrosła o prawie 2 100 sztuk. Łącznie Audi zanotowało na rodzimym niemieckim rynku wzrost o 11,8 procent, co odpowiada liczbie 14 611 sprzedanych pojazdów. Znaczącym wzrostem może pochwalić się również Wielka Brytania, gdzie sprzedano 9 878 nowych egzemplarzy Audi, co dało wzrost w wysokości 15,3 procent. Również tu, szczególnym zainteresowaniem cieszyły się samochody klasy średniej. Sprzedaż Audi A5 Sportback zwiększyła się o 48,1 procent, a Audi Q5 o 54,4 procent. Na rynkach, na których sytuacja w minionych miesiącach była niekorzystna, styczeń 2013 był dla Audi nad wyraz pomyślny. Popyt na samochody marki Audi wzrósł w Hiszpanii o 8,6 procent. Sprzedano tu 2 754 samochody. Natomiast we Włoszech wzrósł o 3,9 procent (3 767 sprzedanych aut). We Francji marka z czterema ringami utrzymała sprzedaż na poziomie sprzed roku (4 011 egzemplarzy, +/– 0 procent). Silną tendencję wzrostową wykazywały nadal rynki w Europie Wschodniej z Rosją na czele. Tutaj Audi sprzedało 1 725 samochodów, co równa się wzrostowi o 19,8 procent. W Polsce klienci zarejestrowali w styczniu 418 samochód Audi, co oznacza wzrost o 25,9%.

Sprzedaż w ubiegłym miesiącu zwiększyła się także w USA. Pierwszy miesiąc 2013 roku był tu jeszcze lepszy niż rekordowy styczeń 2012. To jak dotąd najlepszy styczeń pod względem sprzedaży w całej historii Audi of America. Sprzedano w nim o 7,5 procent więcej aut, osiągając liczbę 10 056 wprowadzonych na rynek egzemplarzy. Także na amerykańskim rynku największy sukces zanotowały modele klasy średniej. Sprzedano ich łącznie o prawie 13,6 procent więcej niż w styczniu 2012 r. W styczniu sprzedaż wzrosła też na innych rynkach zachodniej półkuli: w Meksyku – o 48,6 procent i w Brazylii – o 25 procent.