Jeszcze bardziej wyraziste: odmłodzone Audi RS 7 Sportback

Dynamika w nowej, najlepszej formie – Audi „zaostrzyło pazury” modelu RS 7 Sportback. Duże pięciodrzwiowe coupé ma teraz nowe, diodowe reflektory i lepsze dodatki z zakresu infotainment.

Jeszcze bardziej wyraziste: odmłodzone Audi RS 7 Sportback

Jego silnik – 4.0 TFSI – dzięki mocy 412 kW (560 KM) i momentowi obrotowemu 700 Nm gwarantuje doskonałe osiągi, zużywając przy tym tylko 9,5 litra benzyny na 100 kilometrów (221 g CO2 na km).

„Audi RS 7 Sportback potwierdza renomę modeli RS, topowych sportowych wersji naszej marki“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Połączenie wysokiej mocy czterolitrowego silnika V8 z techniką cylinderondemand, napędem quattro i inteligentną, lekką konstrukcją, czyni RS 7 Sportback jednoznacznie sportowym samochodem, który da wiele satysfakcji wielbicielom dynamicznej i jednocześnie efektywnej jazdy.“

Energiczny charakter Audi RS 7 Sportback jest widoczny już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, sportowo, płynnie zarysowany słupek C i stromo opadający tył, podkreślają wyjątkową estetykę pojazdu. Nowe detale stylistyczne, np.: osłona chłodnicy Singleframe z typową dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu, nadają mu wyrazistych akcentów. Narożniki osłony są teraz zarysowane jeszcze ostrzej i wyraźniej. Trzy opcjonalne pakiety stylistyczne – matowe aluminium, lśniąca czerń i carbon – mogą nadać naszemu Audi RS 7 Sportback jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu. Dolny wlot powietrza z przodu pojazdu ma nadrukowany na kratownicy emblemat quattro. Lekkiemu retuszowi poddano również zderzaki, wyposażone w wyraziste wloty powietrza po bokach.

Dostępne w standardzie reflektory diodowe dopasowano do nowego kształtu osłony Singleframe. Na życzenie, Audi dostarcza innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED, które dodatkowo, wyłącznie w modelu RS 7 Sportback, mają przyciemnione klosze. W tej opcji montuje się również przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu, takie kierunkowskazy montowane są seryjnie. Światła tylne mają również nową strukturę wewnętrzną. Nowością w palecie kolorów są barwy: srebrny Florett z efektem metalicznym, biały Gletscher z efektem metalicznym, czarny Mythos z efektem metalicznym i niebieski Sepang z efektem perłowym.

We wnętrzu, utrzymanym w eleganckiej czerni i zdominowanym przez sportowe siedzenia RS, styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to wydajny procesor graficzny stworzony przez partnerską firmę Nvidia.

Silnik 4.0 TFSI w odmłodzonym Audi RS 7 Sportback ma podobnie jak dotąd moc 412 kW (560 KM). Stały moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. Mocna jednostka napędowa wręcz katapultuje pięciodrzwiowe coupé od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, a po wyposażeniu pojazdu w opcjonalne pakiety Dynamic, jego prędkość maksymalną można zwiększyć do 280 lub nawet do 305 km/h. W testach zużycia paliwa NEDC, głęboko brzmiący V8 Biturbo zużywa średnio tylko 9,5 litra paliwa na 100 km (221 g CO2 na km). Ekonomika silnika jest efektem zastosowania systemu zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który podczas obciążeń częściowych odłącza chwilowo cztery cylindry.

Ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic z ósmym biegiem o długim przełożeniu, dostosowano do sportowego charakteru odmłodzonego modelu. Przekazuje ona moc ośmiocylindrowego silnika do stałego napędu na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi uzupełnia układ przeniesienia napędu quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.

Zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z adaptacyjnym systemem tłumienia (element wyposażenia standardowego) sprawia, że karoseria modelu RS 7 Sportback jest zawieszona o 20 milimetrów niżej. Regulację zawieszenia zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie zamówić można sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Innym elementem dostępnym opcjonalnie jest dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją wsparcia i przełożenia.

Standardowo, odmłodzone Audi RS 7 Sportback jeździ na lekkiej konstrukcji felgach o średnicy 20 cali. Na życzenie dostępne są 21-calowe koła odlewane z aluminium, w trzech kolorach do wyboru. Cztery wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe w stylistyce Wave mają falowy kształt, wpływający na zmniejszenie ciężaru samochodu. Alternatywnie, Audi montuje tarcze ceramiczne, wzmocnione włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada tryb sportowy i można go w razie potrzeby całkowicie dezaktywować.

Audi RS 7 Sportback będzie można zamawiać począwszy od trzeciego kwartału 2014.