Na młodych kierowcach Audi Sport TT Cup spocznie więcej odpowiedzialności

Przed młodymi kierowcami startującymi w Audi Sport TT Cup stoi wiele wyzwań, nie tylko sportowych. Do ich zadań należy również samodzielne ustalanie niektórych ustawień w ich wyścigowych samochodach. Zakres poszczególnych opcji został szczegółowo określony w opublikowanym regulaminie nowej, pucharowej serii wyścigowej Audi.

Na młodych kierowcach Audi Sport TT Cup spocznie więcej odpowiedzialności

„Nasi kierowcy mają średnio po 21 lat. Ważnym jest, by już w tak młodym wieku nauczyli się wszystkiego o swoich samochodach, nie tylko ich prowadzenia” - mówi Rolf Michl, kierownik projektu Audi Sport TT Cup. „Chodzi również o idealne przygotowanie pojazdu przed każdym startem.”

Każdy z uczestników może na własną odpowiedzialność polecić zespołowi mechaników wymianę poszczególnych elementów lub zmianę ustawień. Dopuszczalne zmiany obejmują: ustawienie przedniego i tylnego stabilizatora, kontroli trakcji (Traction Control System TCS) oraz modyfikację ustawień dyferencjału w trzech zdefiniowanych obszarach, tak by osiągnąć optymalną dla danego auta i kierowcy trakcję przedniej osi. Dodatkowo, w ramach określonych przepisami wartości granicznych, kierowcy mogą decydować o ciśnieniu w oponach.

Wraz z zatwierdzeniem regulaminu*, Niemiecki Związek Sportów Motorowych (Deutsche Motor Sport Bund - DMSB) potwierdził zgodność ramowych warunków rozgrywania nowego pucharu Audi. Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA włączyła też serię Audi Sport TT Cup do kalendarza imprez międzynarodowych. „To dla nas bardzo ważna decyzja” - mówi kierownik projektu, Rolf Michl. „Dzięki temu, młodzi kierowcy z 13 państw mogą reprezentować swoje kraje.” Gdyby taka decyzja nie została podjęta, w krajowej serii DMSB wszyscy musieliby startować w barwach Niemiec.

Osiemnaścioro wybranych już wcześniej zawodników, w tym dwoje z Polski, podjęło już dwie decyzje o dużym, osobistym znaczeniu. Pierwszą związaną z numerami startowymi, które nie zostały przyznane w kolejności numerycznej, ale kierowcy mogli je wybierać dowolnie, podobnie jak ma to miejsce w Formule 1 lub w serii DTM. Dodatkowo, co jest pewną nowością, mogli określić kolory swoich samochodów wyścigowych. W ten sposób, oprócz wyrażenia osobistych upodobań, uczyniono ukłon w stronę sponsorów, którzy na masce silnika mogą umieszczać reklamy. Młodzi kierowcy mogli wybierać spośród czterech kolorów: białego, czarnego, żółtego i niebieskiego. Kolor czerwony zarezerwowano dla sześciu startujących gości.

Zawodnicy startujący w Audi Sport TT Cup, ich numery startowe i kolory samochodów**

#3 Rdest, Gosia (PL) – kolor auta: czarny
#7 Hofbauer, Christoph (D) – niebieski
#8 Thong, Shaun (HK) – niebieski
#9 Önder, Kaan (TR) – żółty
#11 Amweg, Levin (CH) – biały
#14 Caygill, Josh (GB) – żółty
#17 Møller Madsen, Nicolaj (DK) – żółty
#26 Peitz, Dominik (D) – niebieski
#27 Marschall, Dennis (D) – czarny
#33 Lindholm, Emil (FIN) – biały
#40 Coleselli, Marc (A) – biały
#43 Kisiel, Jan (PL) – żółty
#45 Lappalainen, Joonas (FIN) – niebieski
#49 Landy, Sebastian (USA) – niebieski
#50 Hezemans, Loris (NL) – biały
#55 van de Poele, Alexis (B) – biały
#89 Åhlin-Kottulinsky, Mikaela (S) – czarny
#92 Marklund, Anton (S) – czarny