Na wystawie Techno Classica Audi przedstawia prawdziwych mistrzów

Na tegorocznej ekspozycji Techno Classica w Essen, Audi Tradition zgromadziło zestaw mistrzowskich, rajdowych i wyścigowych aut.

Na wystawie Techno Classica Audi przedstawia prawdziwych mistrzów

Na odbywającej się w dniach od 26 do 30 marca największej na świecie wystawie oldtimerów, będzie można zobaczyć utytułowane, wyścigowe bolidy czterech generacji, w tym Auto Union Silberpfeil Typ A z 1934 roku i Audi Typ C „Pogromcę Alp“. W Essen zaprezentowane zostanie również Audi Rallye quattro A2, za kierownicą którego Stig Blomqvist, równo trzydzieści lat temu, zdobył tytuł rajdowego mistrza świata, zapewniając równocześnie marce Audi zwycięstwo w klasyfikacji producentów. Goście będą mogli podziwiać także inne słynne pojazdy np. R8R – wyścigowy bolid z Le Mans, którym Audi zadebiutowało w 1999 na torze w Sarthe, oraz zwycięski model z 2013 roku – Audi R18 e-tron quattro.

Rozstawione na powierzchni 700 metrów kwadratowych stoisko Audi Tradition na wystawie Techno Classica, zlokalizowano w hali nr 7. Dodatkowo, członkowie Audi Club International (ACI) swoje historyczne automobile zaprezentują w hali nr 7.1. W ten sposób entuzjaści czterech pierścieni będą mogli podziwiać samochody wystawione w aż dwóch miejscach.

Najstarszym eksponatem Audi Tradition będzie zwycięzca Rajdu Alpejskiego - Audi Typ C z roku 1919. Ten stworzony w roku 1912 przez Augusta Horcha pojazd o mocy 35 KM, rozwijał prędkość maksymalną 80 km/h. Trzy razy z rzędu, w latach 1912-1914, Audi Typ C wygrało austriacki Rajd Alpejski, najtrudniejszy w owym czasie wyścig długodystansowy. Potrójne zwycięstwo zostało przypieczętowane dokładnie sto lat temu i przyniosło Audi puchar tryumfatora tego rajdu przyznany już na wieczność.

Kolejna gratka wystawy to Auto Union Silberpfeil Typ A, za kierownicą którego Hans Stuck, legendarny kierowca Auto Union rozpoczynał swą karierę. Ten pierwszy w historii samochód wyścigowy Auto Union typu Grand Prix z 1934 roku, wzbudzał wtedy sensację swym pionierskim charakterem i niezwykłą konstrukcją. Jego stworzony przez Ferdynanda Porsche 4,4-litrowy, doładowany, sześciocylindrowy silnik, miał moc 295 KM. Jednostkę napędową umieszczono bezpośrednio za kierowcą. Takie rozwiązanie, dziś standard np. w Formule 1, wyprzedało ówczesną myśl techniczną. Już podczas inauguracyjnego startu, Auto Union Silberpfeil Typ A z Hansem Stuck’iem za kierownicą, ustanowiło trzy rekordy prędkości. Pojazd, który w Essen zobaczą goście, to niestety tylko kopia tego wyścigowego samochodu, będąca własnością belgijskiej firmy D´Ieteren.

Ozdobą stoiska czterech pierścieni będzie Audi Rallye quattro A2. Nawet jeśli to najbardziej niepozorny spośród wszystkich rajdowych samochodów marki Audi, to niewątpliwie ma on na koncie najwięcej sukcesów. Przed trzydziestoma laty, Szwed Stig Blomqvist, zdobył za jego kierownicą puchar mistrza świata kierowców, a dla koncernu Audi tytuł mistrza świata producentów. Audi Rallye quattro A2 miało moc 360 KM, od zera do stu kilometrów przyspieszało w około 4,2 sekundy. Na wystawie Techno Classica zobaczyć będzie można też Audi 90 quattro IMSA-GTO. Mija właśnie dokładnie 25 lat, odkąd siadający za jego sterami kierowcy: Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl i Hurley Haywood zmierzali po zwycięstwa na amerykańskich torach. Stuck, tylko w sezonie 1989, zaliczył za jego kierownicą siedem wygranych.

W ciągu ostatnich 15 lat, koncern z Ingolstadt zdominował dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Dwanaście razy kierowcy Audi stawali na najwyższym podium – najczęściej Tom Kristensen. Ustanowiony przez niego rekord dziewięciu zwycięstw, nie został jak dotąd pobity. Kristensen startował już podczas debiutu Audi w Le Mans, w roku 1999, a w roku ubiegłym tryumfował po raz kolejny. Na stoisku Audi w Essen, zwiedzający będą mogli ujrzeć dwa historyczne już bolidy startujące w najsłynniejszym na świecie wyścigu długodystansowym. Audi R8R, z roku 1999, swój pierwszy sezon zakończyło na trzecim miejscu. Wówczas kierowcami bolidu byli Tom Kristensen, Frank Biela i Emanuele Pirro. Natomiast swe dziewiąte w karierze zwycięstwo Kristensen świętował w roku 2013, za kierownicą Audi R18 e-tron quattro z Alanem McNish’em i Loic’em Duval’em u boku.

Na tym nie koniec. Na stoisku pojawi się replika modelu Wanderer Stromline Spezial z 1939 roku, który dla Auto Union AG zdobył mistrzostwo w klasyfikacji drużynowej, w rajdzie długodystansowym Liege-Rzym-Liege. Z kolei DKW Hartmann Formel Junior, to jeden z pierwszych w historii koncernu samochodów wyścigowych przygotowanych dla konkretnego klienta. Zamówił go i w nim startował sprzedawca DKW z Berchtesgaden, Alfred Hartmann. Hartmann już w 1959 roku, na bazie modelu Auto Union 1000, stworzył pojazd Formel, który rozwijał prędkość do 180 km/h. Uzupełnieniem prezentacji Audi Tradition na wystawie Techno Classica w Essen będą dwa wyjątkowe motocykle produkcji NSU: model NSU 125 Rennfox „Delphin“, na którym Rupert Hollaus w 1954 tryumfował w mistrzostwach świata, oraz model NSU 250 Rennmax. Na tej z kolei maszynie Werner Haas, w tym samym roku, zdobył tytuł mistrza świata w klasie 250 cm3.

Na pamiątkę, zwiedzający wystawę będą mogli kupić limitowany model z serii Audi Tradition. Tegoroczna limitowana seria, tym razem pomarańczowych miniaturek Audi 200 quattro TransAm w skali 1:43, będzie liczyła tradycyjnie 333 egzemplarze.