Pięć gwiazdek dla Audi A6 w amerykańskich testach zderzeniowych US NCAP

W amerykańskim programie testów zderzeniowych US NCAP, Audi A6 (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,8 – 4,4; emisja dwutlenku węgla w trybie jazdy mieszanej w g/km: 229 – 114) uzyskało najwyższą notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne.

Pięć gwiazdek dla Audi A6 w amerykańskich testach zderzeniowych US NCAP

Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym, czołowym i bocznym oraz podczas dachowania, jednoznacznie udowadniają, że obecna wersja Audi A6 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.

Audi A6 już w roku 2011 zdobyło najlepsze oceny w testach Euro NCAP. Teraz maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia przyznał mu NHTSA (Narodowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego Stanów Zjednoczonych).

Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym czołowym i bocznym oraz podczas dachowania są dowodem na to, że Audi A6 to obecnie jeden z najbezpieczniejszych samochodów w klasie luksusowych limuzyn. W roku 2010, NHTSA po raz kolejny zaostrzył kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by prowadzone próby w rzeczywisty sposób oddawały warunki podczas wypadków.

Przeprowadzający testy, zarówno w przypadku bezpieczeństwa kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, przyznali Audi A6 w czołowym i bocznym teście zderzeniowym takie oceny, które dały w sumie najlepszą notę pięciu gwiazdek. Pasażerowie siedzący z tyłu są w Audi A6 chronieni równie dobrze, o czym świadczy pięć gwiazdek za najwyższe bezpieczeństwo tylnej części pojazdu w teście zderzeniowym bocznym.

Audi przywiązuje najwyższą wagę nie tylko do kwestii, które podlegały ocenie NHTSA, ale również do szerzej rozumianych zagadnień związanych z bezpieczeństwem. Jednym z głównych elementów rekomendowanych w strategii bezpieczeństwa koncernu z Ingolstadt, jest automatyczna regulacja odstępu pomiędzy samochodami marki Audi i innymi uczestnikami ruchu drogowego, jaką zapewnia korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop & Go. Dzięki tej właśnie funkcji, samochód może się samoczynnie zatrzymać w określonej sytuacji. Po krótkim postoju, np. przed sygnalizacją świetlną, auto automatycznie przyspiesza i jedzie za poprzedzającym go pojazdem w zaprogramowanym przez kierowcę odstępie. Inne proponowane przez cztery pierścienie systemy bezpieczeństwa to na przykład aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist czy asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist.

Milowym kamieniem położonym przez Audi w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, jest system bezpieczeństwa Audi pre sense. W sytuacjach, w których zachodzi prawdopodobieństwo kolizji, Audi pre sense plus może zainicjować częściowe hamowanie. Jeśli kolizji nie da się uniknąć, po częściowym hamowaniu może nastąpić hamowanie pełne. W ten sposób siła uderzenia wydatnie się zmniejsza. Dopasowane do konkretnej sytuacji hamowanie wspiera kierowcę wtedy, gdy mimo uprzednich świetlnych i akustycznych sygnałów ostrzegawczych, prowadzący nie wciska pedału hamulca lub wciska go z nieodpowiednią siłą. System bezpieczeństwa Audi pre sense jest zalecany przez NHTSA, jako „rekomendowane rozwiązanie techniczne“.