W styczniu 2015 sprzedaż Audi ponownie pięła się w górę

Audi zanotowało najlepszy w całej swej historii początek roku, wprowadzając na rynek blisko 137 700 samochodów, o 10,3 procent więcej niż w styczniu ubiegłego roku.

W styczniu 2015 sprzedaż Audi ponownie pięła się w górę

Po rekordowych wynikach roku 2014, Audi ponownie może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży we wszystkich regionach świata. Największy sukces cztery pierścienie odnotowały w Ameryce Północnej i Południowej. Styczeń zamknięto tam z wynikiem 16 200 sprzedanych aut, o 15,1 procent więcej niż przed rokiem. Do udanego wejścia w nowy rok przyczyniła się przede wszystkim rodzina A3 (+58,1%) oraz nowe Audi TT (+15,0%).

„Początek nowego roku był dla Audi udany, chociaż niepewność na globalnym rynku była nadal duża” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Dobre wyniki w styczniu to solidna baza wzrostu w całym roku 2015.”

W styczniu Audi przyspieszyło przede wszystkim w Ameryce, notując wzrost o 15,1 procent i sprzedając blisko 16 200 aut. W USA koncern kontynuował doskonałą passę, odnotowując czterdziesty dziewiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc. W pierwszym miesiącu tego roku w USA oddano do rąk klientów 11 541 samochodów - o 14,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż w Kanadzie rozwijała się jeszcze bardziej dynamicznie –tu wzrost wyniósł aż 26,3 procent. Motorem zwiększenia sprzedaży był popyt na Audi A3 i Audi Q3, które na tym rynku dostępne są od roku ubiegłego.

Również w Europie cztery pierścienie z sukcesem rozpoczęły nowy rok. Klienci w Niemczech kupowali przede wszystkim modele klasy średniej i wyższej. Sprzedaż Audi A4 wzrosła o 31,6 procent, Audi A6 o 14,2 procent, natomiast Audi A7 Sportback aż o 35,2 procent. Niezależnie od modelu, sprzedaż koncernu na niemieckim rynku wzrosła o 13,6 procent do 19 804 egzemplarzy. Lepsze niż w styczniu 2014 wyniki koncern z Ingolstadt odnotował także w Wielkiej Brytanii (+8,1%), Hiszpanii (+7,0%) i Polsce (+28,4%). W tych trzech krajach najlepiej sprzedawało się Audi Q5. W Zjednoczonym Królestwie popyt na tego SUV-a klasy średniej wzrosła o 81,7 procent, w Hiszpanii o 67,5 procent, natomiast w Polsce sprzedaż Audi Q5 była wyższa aż o 120 procent. Największy natomiast wzrost spośród dwudziestu swoich najważniejszych rynków, Audi zanotowało w Turcji - o 109,8 procent, do 1785 oddanych do rąk klientów aut.

W Azji Południowo-Wschodniej cztery pierścienie sprzedały w styczniu o 14,3 procent samochodów więcej - blisko 59 700 egzemplarzy. Najwyższe, dwucyfrowe wyniki sprzedaży odnotowano w Korei Południowej (+31,5%) i na największym rynku tego regionu – w Chinach (+15,1%).

Sprzedaż Audi na całym świecie napędzała przede wszystkim rodzina A3 (+58,1%) oraz Audi TT (+15,0%). Nowy model TT pojawił się na pierwszych rynkach jesienią ubiegłego roku.