BMW M OFICJALNY SAMOCHÓD MotoGP

MotoGP oraz BMW M Division – tych dwóch partnerów od prawie dwudziestu lat stanowi idealne połączenie. MotoGP to najważniejsze wyścigi motocyklowe, w których uczestniczą najlepsi kierowcy super-wydajnych prototypów zawierających najnowsze pomysły technologiczne producentów. Wysoka wydajność i wyścigowe geny to cechy, które są także synonimem BMW M Division. Od 1999 roku BMW M jest stałym członkiem międzynarodowej rodziny MotoGP. Udana współpraca z organizatorem, czyli Dorna Sports, trwała przez całe lata i będzie trwać również w przyszłości.

BMW M OFICJALNY SAMOCHÓD MotoGP

MotoGP oraz BMW M Division – tych dwóch partnerów od prawie dwudziestu lat stanowi idealne połączenie. MotoGP to najważniejsze wyścigi motocyklowe, w których uczestniczą najlepsi kierowcy super-wydajnych prototypów zawierających najnowsze pomysły technologiczne producentów. Wysoka wydajność i wyścigowe geny to cechy, które są także synonimem BMW M Division. Od 1999 roku BMW M jest stałym członkiem międzynarodowej rodziny MotoGP. Udana współpraca z organizatorem, czyli Dorna Sports, trwała przez całe lata i będzie trwać również w przyszłości. W 2014 roku Dorna Sports i BMW M Division rozszerzyło współpracę do końca roku 2020. Taka współpraca, która ciągnie się przez dekady, jest rzadkością w międzynarodowym sporcie.

Naszym najważniejszym zobowiązaniem jest zapewnienie floty Samochodów Bezpieczeństwa. BMW M wdraża najnowsze technologie w celu zagwarantowania bezpieczeństwa kierowców MotoGP, niezależnie od warunków. Samochody Bezpieczeństwa to wysoko wydajne pojazdy BMW M, których wybitne właściwości sprawiają, że są stworzone do wszelkich wyzwań pojawiających się na torze wyścigowym. Ostatnim Samochodem Bezpieczeństwa jest BMW M2, które debiutuje w tym sezonie. Samochody Bezpieczeństwa są specjalnie modyfikowane w fabryce BMW M, aby nadawały się do użytku podczas wyścigów motocyklowych. To samo dotyczy wszystkich innych pojazdów we flocie.

Zobowiązanie BMW M Division wobec MotoGP obejmuje także wiele innych działań. Od 2003 roku nagroda BMW M Award jest przyznawana pod koniec sezonu dla najlepszego zawodnika. BMW M MotoGP Experience pozwala na naoczne doświadczenie fascynującego świata MotoGP. Eksperci BMW MotoGP opowiadają o swoich doświadczeniach i przeżyciach. Podczas wybranych weekendów Grand Prix, BMW M prezentuje najnowsze modele i produkty podczas kampanii na miejscu wyścigów.

OFICJALNE SAMOCHODY BMW M.

Wybitne w każdej roli.

Wysoce wydajna flota Samochodów Bezpieczeństwa BMW M dla MotoGP składa się z samochodów BMW, Motocykli Bezpieczeństwa BMW S 1000 RR, jak również z samych Samochodów Bezpieczeństwa. Każdy pojazd odgrywa własną rolę, ale zadaniem wszystkich jest zapewnienie sprawnych i bezpiecznych wyścigów.

Samochody Bezpieczeństwa i Motocykle Bezpieczeństwa są gotowe do działania, gdy pojazdy wyścigowe nadal stoją w garażach: W czwartki oraz w każdy poranek wyścigów wykonują okrążenia na czas, aby sprawdzić poprawność działania systemów pomiaru czasu i zbierania danych. Następnie Samochody Bezpieczeństwa, Samochody Medyczne i Samochód Specjalisty ds. Bezpieczeństwa wykonują powolne okrążenie, podczas którego sprawdza się poszczególne stanowiska stewardów.

W trakcie wszystkich sesji i wyścigów Samochód Bezpieczeństwa jest gotowy, aby zabrać Dyrektora Medycznego na miejsce każdego wypadku. Samochody Medyczne poza kierowcą przewożą także pielęgniarkę oraz Lekarza FIM. Samochody te są wyposażone w cały sprzęt niezbędny do ustabilizowania pacjenta w stanie krytycznym, taki jak defibrylator, maska tlenowa, wentylacja, lekarstwa, itp. Jeden Samochód Medyczny jest przygotowany do wyjazdu z alejki serwisowej, a drugi znajduje się po drugiej stronie toru, w połowie okrążenia. Dzięki temu dotarcie do ofiary wypadku jest możliwe w bardzo krótkim czasie, niezależnie od miejsca kraksy.

W przypadku sytuacji alarmowej, np. wypadku, wycieku oleju lub pogorszenia warunków toru jazdy, Specjalista ds. Bezpieczeństwa FIM oraz Doradca ds. Bezpieczeństwa FIM są przewożeni do odpowiedniego miejsca samochodem Specjalisty ds. Bezpieczeństwa, aby ocenić sytuację.

Wszystkie samochody posiadają także własne, wyraźnie zdefiniowane role. Całość rozpoczyna się od przygotowań do rozpoczęcia poszczególnych wyścigów. Około pół godziny przed startem Samochód Bezpieczeństwa BMW M2 MotoGP, Samochód Medyczny oraz Motocykle Bezpieczeństwa zajmują swoje miejsca przed motocyklami. Dziesięć minut przed startem dwa Motocykle Bezpieczeństwa robią jedno okrążenie przed wyruszeniem do alejki serwisowej.

Samochód Bezpieczeństwa wyrusza na dziewięć minut przed startem, jednakże pozostaje z boku trasy nawet po okrążeniu testowym. Porządkowy za pomocą żółtej flagi oznacza pozycję samochodu. Samochód Bezpieczeństwa wykonuje okrążenie na pięć minut przed startem, podczas którego sprawdza, czy tory są w idealnym stanie. Wracając do linii start/meta, Samochód Bezpieczeństwa zajmuje miejsce za motocyklami wyścigowymi.

Podczas okrążenia testowego Samochód Bezpieczeństwa jedzie za pogonią wokół toru, po czym zjeżdża do alejki serwisowej i przyjmuje pozycję gotowości do wyścigu. Po okrążeniu testowym ponownie wyrusza Samochód Medyczny. Jedzie na pole startowe, gdzie ustawia się za ostatnim motocyklem. Podczas okrążenia otwierającego Samochód Medyczny jedzie za pogonią, aby natychmiast zareagować w razie poważnego wypadku. Po pierwszym wyścigu także Samochód Medyczny ustawia się przy wyjeździe z alejki serwisowej.

MOCNA WSPÓŁPRACA OD 1999 ROKU.

Bliska relacja trwająca dziesiątki lat.

Rzadko zdarza się tak długa i udana współpraca: kooperacja pomiędzy BMW i organizatorem MotoGP, czyli Dorna Sports, rozpoczęła się w 1999 roku. Od ponad dwóch dekad Samochody Bezpieczeństwa BMW M zawsze są pod ręką, gdy do zagarnięcia są tytuły i nagrody najważniejszych wyścigów motocyklowych. W 2016 BMW po raz 18 jest „Oficjalnym samochodem MotoGP”. Od początku współpracy BMW konsekwentnie łączy zaangażowanie z innowacyjnymi pomysłami, zawsze zapewniając najwyższy możliwy stopień bezpieczeństwa dzięki najnowszej technologii.

W 2011 w ramach MotoGP ruszyło nowe BMW Z8. BMW Motorrad Boxer Cup, przemianowane na BMW Motorrad Power Cup w 2005, także zadebiutowało w tym roku na tych samych zasadach jako Mistrzostwa Świata. Pod koniec sezonu 2003 najlepszy zawodnik po raz pierwszy otrzymał nagrodę BMW Award, która teraz nazywa się BMW M Award i jest bardzo pożądana wśród kierowców MotoGP.

BMW M Division podjęło się roli „Oficjalnego samochodu MotoGP” w 2006 roku. Od tego czasu BMW M Division wiele razy uczestniczyło w fascynujących wydarzeniach wraz ze swoją flotą, przyczyniając się do sukcesu pierwszego nocnego wyścigu, który został zorganizowany w Katarze w 2008 roku. Od 2010 roku BMW Motorhome stanowi istotny punkt kontaktowy na polu wyścigu. W 2012 roku BMW M Division po raz kolejny poszerzyło swoje zaangażowanie. Od tego momentu trzykrotny mistrz świata i doradca ds. bezpieczeństwa w Dorna, Loris Capirossi, działa w roli eksperta BMW M MotoGP. Wprowadzono także ekskluzywny program motywacyjny w formie BMW M MotoGP Experience.

BMW M Division uświetnia każdy sezon swoimi Samochodami Bezpieczeństwa. Najnowsze modele oraz imponujące innowacje techniczne - to wszystko sprawia, że przeszłe, obecne i przyszłe Samochody Bezpieczeństwa BMW M MotoGP są tak wyjątkowe. W 2013 roku w roli Samochodu Bezpieczeństwa zadebiutowało BMW M6 Gran Coupe, a w 2014 roku rola ta przypadła atrakcyjnemu BMW M4 Coupe. W 2015 roku BMW M wprowadziło nowo opracowany i innowacyjny wtrysk wody w Samochodzie Bezpieczeństwa BMW M4 MotoGP. W roku 2016 flocie Samochodów Bezpieczeństwa będzie przewodzić BMW M2 Coupe.

MotoGP - ELITA.

Zapierająca dech w piersiach akcja na dwóch kołach.

Maksymalna wydajność, najnowsze technologie i ekscytujące wyścigi: mistrzostwa świata MotoGP to premier league międzynarodowych wyścigów motocyklowych. Historia MotoGP sięga roku 1949. Dziś emocjonująca seria ekscytuje miliony fanów na całym świecie. Tytuły Mistrzostw Świata są przyznawane w trzech kategoriach: elitarna klasa MotoGP, Moto2 i Moto3.

Klasa MotoGP istnieje w obecnej formie od 2002 roku. Motocykle wyścigowe to rasowe, potężne prototypy. 4-cylindrowe silniki mają pojemność 1000 centymetrów sześciennych, a motocykle osiągają zawrotną prędkość ponad 340 kilometrów na godzinę. W przypadku Moto2 wykorzystywane są także prototypy podwozia różnych producentów, jednak są one zasilane standardowymi silnikami Honda. Czterosuwowe układy napędowe mają pojemność 600 cc. Najmniej potężną kategorią jest Moto3. Kierowcy rywalizują na prototypach z silnikami o pojemności 250 cc, ale ustanowione są surowe zasady, które utrzymują kontrolę nad kosztami.

Motocykliści uczestniczą w ekscytujących zawodach we wszystkich trzech klasach. Zazwyczaj kilku zawodników w czołówce wyścigu walczy ze sobą o podium i czołowe pozycje. Spektakularne walki koło w koło oraz kontaktowe zmagania przy ogromnej prędkości są czymś oczywistym. Zapierające dech w piersiach akcje przyciągają entuzjastów wyścigów z całego świata. Do 200,000 widzów ogląda wyścigi na żywo, a wiele milionów osób śledzi je w telewizji.

Kalendarz Mistrzostw Świata MotoGP na 2016 rok obejmuje 18 wyścigów na pięciu kontynentach. Ten sezon rozpoczyna się od oświetlonego Grand Prix w Katarze (20 marca). Zgodnie z tradycją, finał odbędzie się w Walencji (Hiszpania) 13 listopada. W tym roku wyścig w Indianapolis nie odbędzie się, zamiast tego po raz pierwszy w kalendarzu znajdzie się wyścig w Spielber w Austrii (14 sierpnia).

BMW M2 - SAMOCHÓD BEZPIECZEŃSTWA MotoGP.

Nowa atrakcja we flocie Samochodów Bezpieczeństwa.

BMW M rozpoczyna sezon MotoGP 2016 z Samochodem Bezpieczeństwa opartym na nowym BMW M2 Coupe. Samochód Bezpieczeństwa BMW M2 MotoGP to nowa atrakcja floty MotoGP, która ma za zadanie bezpiecznie i szybko przeprowadzić zawodników po torach Mistrzostw Świata.

BMW M2 Coupe (łączne zużycie paliwa z M DTC: 7.9 l/100 km; łączna emisja CO2 : 185 g/km), które miało swoją premierę w Detroit w styczniu 2016 roku, okazało się idealne dla potrzeb Samochodu Bezpieczeństwa MotoGP, zwłaszcza że geny wyścigowe są częścią DNA produktu. Nowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z innowacyjną technologią M TwinPower Turbo oraz pojemnością 3 litry gwarantuje ekstremalną sportową wydajność. Przy maksymalnej mocy 272 kW/370 KM oraz maksymalnych obrotach 7000 rpm-1, ten mocarny pojazd naprawdę zaznacza swoją obecność na torze wyścigowym. Inteligentna i lekka budowa, niski punkt ciężkości i mała nieresorowana masa to kolejne atuty, które gwarantują maksymalną zwinność i dynamikę tego coupe.

Samochód został zmodyfikowany, zoptymalizowany i przygotowany do nowej roli w fabryce BMW M w Garching. Poza ekskluzywnymi, dopasowanymi rozwiązaniami i obligatoryjnymi funkcjami bezpieczeństwa, inżynierowie z BMW M Divison wyposażyli Samochód Bezpieczeństwa w wiele części BMW M Performance Parts. Dzięki temu auto nie tyko przyciąga wzrok, ale służy także jako praktyczny przykład na aerodynamiczny, chłodny i lekki design. Wiele z części M Performance Parts, w tym obniżone powozie oraz układ wydechowy z klapą powietrza wylotowego, jest także dostępnych opcjonalnie dla BMW M2 Coupe.

OD COUPE DO SAMOCHODU BEZPIECZEŃSTWA.

Transformacja w fabryce BMW M.

Na początku października 2015 roku zespół ekspertów BMW M rozpoczął przygotowania do montażu Samochodu Bezpieczeństwa BMW M2 MotoGP. Dwa tygodnie później w hali fabrycznej pojawił się model podstawowy. Oznaczało to rozpoczęcie ręcznej transformacji BMW M2 Coupe w ekskluzywny samochód bezpieczeństwa. Modyfikacje trwały dobre dziesięć tygodni.

Warsztat prototypów, który w fabryce BMW M jest odpowiedzialny za innowacyjne, szczegółowe rozwiązania i dostosowania, odegrał kluczową rolę w projekcie. To tutaj zespół wykwalifikowanych specjalistów ręcznie wdrożył najbardziej wymagające specyfikacje.

Poza instalacją części BMW M Performance Parts warsztat prototypów zajął się także przygotowaniem zindywidualizowanych części, zdolnych do poradzenia sobie wymaganiami toru wyścigowego. To połączenie innowacyjnej technologii oraz doskonałych kwalifikacji sprawiło, że Samochód Bezpieczeństwa BMW M2 MotoGP jest jedyny w swoim rodzaju.