Nowe BMW serii 2 Cabrio

Nowy wariant w palecie BMW serii 2: maksymalna dynamika w kompaktowym segmencie premium teraz dostępna także w formie kabrioletu. BMW serii 2 Cabrio to następca najpopularniejszego na świecie samochodu z otwieranym dachem w tym segmencie (ponad 130 000 sprzedanych egzemplarzy). Rozwinięcie charakterystyki BMW serii 1 Cabrio pod względem dynamiki jazdy, wydajności, zwinności, atletycznej elegancji, emocji, komfortu, funkcjonalności i inteligentnej łączności internetowej.

Nowe BMW serii 2 Cabrio

Niezrównanie intensywne doznania z jazdy pod gołym niebem dzięki typowej dla BMW pozycji za kierownicą, napędowi na tylne koła – unikatowemu w tym segmencie. Wprowadzenie do sprzedaży w lutym 2015 od razu z topowym wariantem BMW M235i Cabrio w palecie.

Niezależna stylistyka karoserii opracowana równolegle do designu BMW serii 2 Coupe. Sportowe, typowe dla kabrioletów BMW elementy nadwozia, ale wyraźne odróżnienie od kompaktowych kabrioletów BMW serii 1. Eleganckie, wydłużone linie, płaska sylwetka z uwidocznioną linią „pokładową”, mocno zdefiniowane nadkola tylne, podkreślające napęd na tylną oś. Znakomite indywidualizacja dzięki specyfikacjom Advantage, Luxury Line, Sport Line i M Sport, każda wyróżniająca się charakterystycznymi cechami zewnętrznymi i kabiny oraz wyposażenia.

Typowe dla BMW proporcje z krótkimi zwisami, długą maską, przesuniętą do tyłu kabiną, dużym rozstawem osi i kół, rozmiary wyraźnie większe niż w poprzedniku (modelu BMW serii 1 Cabrio) – długość większa p 72 mm (razem 4432 mm), szerokość o 26 mm (1774), rozstaw osi o 30 mm (2690), przedni rozstaw kół o 41 (1521), a tylny o 43 (1556). Zoptymalizowane wsiadanie i wysiadanie na siedzenia tylne. Bagażnik większy o 30 l (do 335 przy dachu założonym) i o 20 l do 280 przy schowanym), otwór załadunkowy szerszy o 35 mm. Tylne oparcia można złożyć po pociągnięciu za dźwignię we wnętrzu bagażnika. Otwór na dłuższe przedmioty powiększono o 150 mm na szerokość (do 450) i o 28 na wysokość (do 246).

Nowo opracowany, elektrycznie sterowany dach brezentowy z dodatkową izolacją optymalizującą komfort akustyczny. Otwieranie i zamykanie trwa 20 s i może się odbywać także podczas jazdy – z prędkością do 50 km/h. Do wyboru 3 kolory: czarny (seryjny), antracytowy ze srebrnym wykończeniem lub brązowy ze srebrnym wykończeniem (opcje).

Kabina w typowym dla kabrioletów BMW typie kokpitu luksusowej łodzi dzięki harmonijnie poprowadzonej, płynnej linii bocznej i pojemnika na miękki dach. Pałąki przeciwkapotażowe schowane za tylnymi zagłówkami. Kokpit typowy dla BMW – otulający kierowcę, wykonany z najwyższej jakości materiałów z akcentami typowymi dla poszczególnych specyfikacji.

BMW serii 2 Cabrio (średnie zużycie paliwa 8,5-4,4 l/100 km, emisja CO2: 199-116 g/km) to auto o najlepszej w segmencie dynamice i wydajności. 4-cylindrowe silniki z technologią BMW TwinPower Turbo w modelach BMW 228i Cabrio (180 kW/245 KM) i BMW 220i Cabrio (135 kW/184 KM), 4-cylindrowy turbodiesel z nowej rodziny BMW Group z technologią BMW TwinPower Turbo w modelu BMW 220d Cabrio (140 kW/190 KM, opcjonalnie 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, BMW M235i Cabrio jako nowy wzorzec zwinności, precyzji prowadzenia i emocji w segmencie: 3,0-litrowy silnik benzynowy R6 z technologią M Performance Twin Power Turbo, o mocy 240 kW/326 KM, typowym zestrojeniem układu jezdnego M, zoptymalizowaną dla potrzeb wyczynowej jazdy aerodynamiką, indywidualnym designem kokpitu i opcjonalnie 8-stopniową sportową skrzynią automatyczną Steptronic Sport.

Pierwsze zastosowanie inteligentnego systemu napędu na 4 koła xDrive w kompaktowym kabriolecie marki: BMW M235i xDrive Cabrio (planowane wejście na rynek w lipcu 2015) ze standardową 8-stopniową skrzynią automatyczną Steptronic Sport i jeszcze lepszymi osiągami (0-100 km/h w 4,9 s). W tym samym czasie planowane rozszerzenie palety o modele BMW 218d Cabrio (110 kW/150 KM) oraz BMW 225d Cabrio (165 kW/224 KM).

Seryjnie obfite wyposażenie z zakresu BMW EfficientDynamics: kurtyny powietrzne w przednim pasie oraz funkcja Auto Start/Stop dla wersji ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi, tryb ECO PRO aktywowany standardowym przełącznikiem Experience Control w połączeniu z automatyczną skrzynią obejmuje funkcję żeglowania (wybiegu) oraz (po dokupieniu nawigacji Professional) asystenta jazdy Proactive.

Wyjątkowa zwinność i imponujący komfort jazdy dzięki napędowi na tylne koła i wzdłużnemu montowaniu silników, zapewniającym doskonałe wyważenie auta. Wyrafinowana technologia konstrukcji układu jezdnego: dwuwahaczowe kolumny resorujące z przodu i 5-wahaczowe z tyłu, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i wyczynowy układ hamulcowy w standardzie. Opcjonalnie sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, hamulce wyścigowe M i adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie kontrolowanymi amortyzatorami. We wszystkich wersjach seryjna funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, w BMW M235i Cabrio dostępna mechaniczna blokada dyferencjału M Performance z oferty BMW Accessories.

Sztywność skrętna karoserii zwiększona o 20% w porównaniu z poprzednikiem, najlepsza aerodynamika wśród konkurentów, zoptymalizowana masa dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji, struktura szkieletu z precyzyjnie zdefiniowanymi drogami przeciążeń i dużym strefami kontrolowanego zgniotu opartymi na konstrukcji BMW serii 1, które uzyskało 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Bogate wyposażenie ochronne obejmuje seryjnie airbagi czołowe, boczne i głowowe oraz zintegrowany system ochrony kapotażowej. Ochrona pieszych dzięki aktywnej masce silnika i zdefiniowanym strefom deformacyjnym z przodu auta.

Obfite wyposażenie seryjne obejmuje elektrycznie sterowany, izolowany akustycznie dach, radioodtwarzacz BMW Professional z systemem operacyjnym iDrive z wyświetlaczem płaskoekranowym, automatyczna klimatyzacja z trybem cabrio, opcjonalnie skórzana tapicerka w technologii SunReflecting redukującym nagrzewanie się przy bezpośrednim operowaniu słońca, opcjonalnie najnowszej generacji system nawigacji Professional z gładzikowym wprowadzaniem danych. BMW serii 2 Cabrio to pierwszy model BMW z opcjonalnym uaktualnianiem danych nawigacyjnych w czasie rzeczywistym za pośrednictwem bezprzewodowej łączności internetowej dzięki zabudowanej w aucie karcie SIM.

Rozbudowana paleta systemów wsparcia kierowcy i usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive: bezoślepieniowy asystent świateł drogowych, adaptacyjne lampy główne, asystent parkowania, kamera cofania, asystent jazdy, rozpoznawanie znaków drogowych, regulator prędkości z funkcją hamowania, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, informacja drogowa w czasie rzeczywistym, rozrywka online, rozszerzona funkcjonalność dzięki oprogramowaniu Apps dla internetowych usług i portali społecznościowych.