Premiera rozwiązania BMW Connected

BMW od lat oferuje rozwiązania z rodziny ConnectedDrive, dzięki którym łączy kierowców z ich pojazdami. W sierpniu tego roku na wybranych rynkach europejskich zadebiutuje BMW Connected — kompleksowe rozwiązanie cyfrowe ujednolicające obsługę wszystkich aspektów transportu osobistego.

Premiera rozwiązania BMW Connected

BMW od lat oferuje rozwiązania z rodziny ConnectedDrive, dzięki którym łączy kierowców z ich pojazdami. W sierpniu tego roku na wybranych rynkach europejskich zadebiutuje BMW Connected — kompleksowe rozwiązanie cyfrowe ujednolicające obsługę wszystkich aspektów transportu osobistego. Dzięki zastosowaniu elastycznej platformy Open Mobility Cloud rozwiązanie BMW Connected pozwala płynnie zintegrować systemy samochodu z innymi urządzeniami cyfrowymi użytkownika za pośrednictwem różnych punktów kontaktowych, takich jak telefony iPhone czy zegarki Apple Watch. W pierwszej wersji rozwiązania BMW Connected skupiono się przede wszystkim na zarządzaniu podróżą. Wersja ta zawiera produkty i usługi cyfrowe mające uprościć codzienne planowanie tras i spotkań. Dzięki temu użytkownik BMW Connected może dotrzeć do celu na czas i bez zbędnego stresu.

— W nadchodzących latach cyfryzacja będzie miała duży wpływ na to, w jaki sposób korzystamy z samochodów. Powstaną usługi cyfrowe, które ściśle połączą systemy zainstalowane w pojazdach z naszym osobistym światem bez względu na to, czy jesteśmy na trasie, czy w domu. Samochód stanie się inteligentnym urządzeniem podłączonym do sieci, płynnie zintegrowanym z innymi urządzeniami i doskonale dopasowanym do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika. Właśnie to chcieliśmy osiągnąć w pierwszej wersji rozwiązania BMW Connected — wyjaśnił Dieter May, wiceprezes ds. usług cyfrowych i modeli biznesowych w Grupie BMW.

Funkcje rozwiązania BMW Connected

Dzięki rozwiązaniu BMW Connected korzystanie z samochodu wykracza poza przestrzeń pojazdu. BMW Connected to cyfrowy asystent kierowcy oferowany w postaci aplikacji, łączący całą gamę funkcji pomagających zaspokoić codzienne potrzeby związane z przemieszczaniem się. Po skonfigurowaniu konta w serwisie ConnectedDrive i zakończeniu krótkiej procedury rejestracji w Internecie użytkownik może szybko i łatwo utworzyć własny profil klienta BMW Connected. Od tego momentu aplikacja BMW Connected — dostępna początkowo dla użytkowników telefonów iPhone firmy Apple — wyszukuje wszelkich informacji związanych z poruszaniem się samochodem, takich jak adresy i godziny dojazdu zawarte we wpisach w kalendarzu, a następnie powiadamia kierowcę o optymalnej godzinie wyjazdu, która pozwoli punktualnie dotrzeć na miejsce (z uwzględnieniem przekazywanych w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym). BMW Connected pozwala też wygodnie przenosić informacje o miejscach i obiektach godnych uwagi z innych aplikacji. Dane są zapisywane jako miejsca docelowe (wraz z wymaganą godziną dojazdu), dzięki czemu można je bez trudu zaimportować do samochodowych systemów nawigacyjnych firmy BMW. W przypadku samochodów hybrydowych i modeli z serii „BMW i” można również zdalnie pobierać inne przydatne informacje — dotyczące na przykład zasięgu czy poziomu naładowania akumulatora — i uwzględniać je przy planowaniu podróży.

Koniec ze spóźnieniami

Rozwiązanie BMW Connected oferuje między innymi funkcję powiadamiania o godzinie wyjazdu, która ułatwia punktualne dotarcie do celu. Dzięki powiadomieniom wysyłanym na smartfona lub zegarek Apple Watch użytkownik wie, kiedy musi wyruszyć, aby dotrzeć na miejsce o ustalonej porze. W tym celu przewidywany czas podróży jest regularnie porównywany z aktualną sytuacją na drogach. Wszelkie istotne zmiany sytuacji są w aplikacji wyróżniane kolorem, aby umożliwić kierowcy dojechanie na miejsce zgodnie z planem bez względu na okoliczności.

Funkcja „Personal Learned Destinations” rozpoznaje miejsca często odwiedzane przez kierowcę i automatycznie zapisuje je jako ulubione cele podróży, które można w każdej chwili przywołać jednym kliknięciem. Ponadto rozwiązanie BMW Connected umożliwia rozpoznawanie określonych wzorców poruszania się samochodem, takich jak trasa codziennego dojazdu z domu do pracy. Dzięki temu w przypadku nietypowej sytuacji na drodze, która mogłaby na przykład wydłużyć podróż do domu, system powiadamia o niej użytkownika i sugeruje wyjazd o wcześniejszej godzinie — obliczonej w taki sposób, aby użytkownik dotarł na miejsce o zwykłej porze. Dzięki powyższym funkcjom można łatwo i wygodnie zaplanować rozkład dnia.

Szybkie wprowadzanie celu podróży w systemie nawigacyjnym

Wkrótce kierowcy będą mogli zapomnieć o czasochłonnym, ręcznym wprowadzaniu adresów w systemie nawigacyjnym. Za pomocą aplikacji BMW Connected użytkownik może ustawić adres miejsca docelowego i żądaną godzinę dojazdu, zanim jeszcze wsiądzie do samochodu, a gdy już znajdzie się w pojeździe — zaimportować dane z telefonu iPhone. W takim przypadku informacje są natychmiast przesyłane do systemu nawigacyjnego BMW, który następnie prowadzi kierowcę do ustalonego miejsca. W trakcie jazdy można też wysłać bezpośrednio z pojazdu gotową wiadomość SMS z aktualną godziną dojazdu do wybranych adresatów — na przykład osób uczestniczących w spotkaniu. Wystarczy do tego tylko kilka kliknięć w kontrolerze iDrive. Projektanci nie zapomnieli również o tym, że podróż często nie kończy się w miejscu zaparkowania pojazdu. Funkcja „Last Mile Navigation” pozwala wyświetlić w urządzeniu przenośnym optymalną trasę prowadzącą do ostatecznego celu podróży. Oprócz tego z rozwiązaniem BMW Connected zintegrowano dobrze znane usługi zdalne BMW, które umożliwiają między innymi sterowanie klimatyzacją, otwieranie i zamykanie zamków oraz korzystanie z klaksonu i miganie światłami drogowymi za pomocą smartfona. Ponadto użytkownik ma dostęp do informacji o bieżącym położeniu pojazdu.

Podstawa rozwiązania BMW Connected

U podstaw koncepcji rozwiązania BMW Connected leży elastyczna architektura usługowa o nazwie Open Mobility Cloud. Platforma ta — stworzona na bazie usług Microsoft Azure — przetwarza dane i informacje pochodzące z wielu różnych źródeł. Jest też wyposażona w mechanizmy uczenia maszynowego i analizy danych, dzięki czemu może być podstawą do świadczenia spersonalizowanych, kontekstowych usług BMW Connected.

Przyszłość rozwiązania BMW Connected

Rozwiązanie BMW Connected i zawarte w nim funkcje są stale rozwijane i dostosowywane do wymagań klientów. Jednocześnie na nową platformę są stopniowo przenoszone funkcje dotychczasowych aplikacji BMW ConnectedDrive, takich jak MyBMW Remote czy BMW Connected Classic. Stale rozszerzane i udoskonalane jest też środowisko użytkownika, które umożliwia między innymi monitorowanie „inteligentnego domu” i sterowanie jego funkcjami oraz integrację z innymi istotnymi dla użytkownika ekosystemami cyfrowymi. Od września użytkownicy w Stanach Zjednoczonych będą również mogli uzyskiwać dostęp do rozwiązania BMW Connected za pośrednictwem specjalnej funkcji narzędzia Alexa dostępnego w urządzeniu Amazon Echo, umożliwiającej sprawdzanie stanu pojazdu (w tym zasięgu) czy też zdalne zamykanie zamków w drzwiach za pomocą poleceń głosowych. Integracja z urządzeniem Amazon Echo i innymi urządzeniami zgodnymi z narzędziem Alexa potwierdza wiodącą rolę firmy BMW w obszarze cyfryzacji. BMW jako jeden z pierwszych producentów samochodów oferuje odbiorcom indywidualnym produkt, który obsługuje polecenia głosowe i umożliwia dostęp do informacji o pojeździe za pośrednictwem usługi Alexa.

Elastyczna architektura rozwiązania BMW Connected ułatwia również wdrażanie nowych funkcji i usług. BMW zaprezentuje kolejną aktualizację BMW Connected jesienią — przy okazji światowej premiery następnej generacji samochodów z serii 5.

Premiera na wybranych rynkach europejskich

Rozwiązanie BMW Connected jest dostępne na rynku amerykańskim od 31 marca 2016 r. Od sierpnia będzie również oferowane w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Danii, Czechach, Norwegii, Polsce, Portugalii, Szwecji, Finlandii, Republice Irlandii i Luksemburgu. W wersji przeznaczonej na rynek europejski uwzględniono już uwagi i sugestie amerykańskich użytkowników. W związku z tym zawiera ona funkcje, które zostaną udostępnione klientom w Stanach Zjednoczonych w formie aktualizacji. Doświadczenia i oczekiwania klientów są kluczowym elementem umożliwiającym lepsze dostosowanie rozwiązania BMW Connected do potrzeb odbiorców.

Po premierze aplikacja BMW Connected będzie dostępna do bezpłatnego pobrania w serwisie Apple App Store. Można z niej korzystać w samochodach marki BMW, w których aktywowano dodatkową opcję „Usługi ConnectedDrive”.