Przyszłość to HERE nowoczesna mobilność rozpoczyna się od cyfrowych map w czasie rzeczywistym

Inteligentne mapy w czasie rzeczywistym, usługi lokalne, wysoko zautomatyzowana jazda: przyszłość mobilności leży w cyfryzacji. Drogą do tego celu są produkty i usługi HERE. Doskonałe mapy i wzorcowe rozumienie usług lokalnych to podstawy, na których HERE będzie w przyszłości nadal budować swój sukces i rozwój – i to jako firma otwarta, niezależna i tworząca wartości. Przyniesie to korzyści wielu setkom klientów HERE z różnych branż.

Przyszłość to HERE nowoczesna mobilność rozpoczyna się od cyfrowych map w czasie rzeczywistym

Taki kurs dobitnie popierają nowi udziałowcy HERE, AUDI AG, BMW Group i Daimler AG. 4 grudnia 2015 r., po uzyskaniu pozwoleń od odpowiednich urzędów ochrony konkurencji, sfinalizowano przejęcie należącej do Nokii branży map cyfrowych HERE. Nowa struktura własności i zarządzania gwarantuje przy tym niezależność HERE oraz płynną kontynuację działalności biznesowej.

HERE tworzy platformę lokalizacyjną łączącą mapy wysokiej rozdzielczości z aktualizowanymi w czasie rzeczywistym informacjami lokalnymi, co daje klientom szczegółowe i aktualne odwzorowanie rzeczywistości. Umożliwia to wiodąca technologia kartograficzna autorstwa HERE oraz informacje pozyskiwane z niezliczonych źródeł danych, takich jak samochody, telefony komórkowe, branża transportowa i logistyczna oraz elementy infrastruktury.

Obecnie przedsiębiorstwo przetwarza dziennie na swojej mapie miliardy pojedynczych informacji z ponad 80 tys. źródeł. HERE pracuje aktualnie nad pozyskaniem dodatkowego źródła informacji z samochodów i ich czujników, aby umożliwić gromadzenie informacji z otoczenia pojazdów. Im więcej danych

trafi do platformy HERE, tym lepsze będą mogły być mapy, produkty i usługi. Ta ogromna korzyść dla wszystkich klientów HERE pozwoli im cieszyć się wyższym komfortem jazdy i podróżowania, większym bezpieczeństwem ruchu, mniejszą liczbą korków i czystszym powietrzem w miastach.

Dzięki gwarancji niezależności oraz otwartości HERE taki postęp można przyspieszyć poprzez udostępnianie firmie HERE przez klientów dużych ilości anonimowych danych. Ogromny potencjał stanowią w tej chwili ponad dwa miliony skomunikowanych samochodów AUDI AG, BMW Group i Daimler AG: mogą one wspomagać usługi lokalne, rozwijając tym samym platformę lokalizacyjną HERE. Dlatego te trzy przedsiębiorstwa wspólnie z HERE analizują korzyści udostępnienia danych z czujników floty pojazdów, co mogłoby przyczynić się do optymalizacji platformy lokalizacyjnej HERE oraz poprawy własnych produktów i umożliwić zaoferowanie klientom nowych usług. Wszyscy klienci HERE – czy to z branży motoryzacyjnej, przedsiębiorczości czy konsumenckiej – zaproszeni są do udziału w tym projekcie i korzystania z niego. Dzięki temu HERE może zyskać na atrakcyjności u swoich klientów i przyczynić się do pozyskania nowych inwestorów.

HERE już teraz odgrywa centralną rolę w pracach nad automatyzacją jazdy, ponieważ żaden producent samochodów nie jest w stanie poradzić sobie na tym polu bez wysoce precyzyjnych i stale aktualizowanych map. HERE jest liderem w zakresie tworzenia takich map. Cztery z pięciu nowych samochodów z fabrycznym systemem nawigacyjnym sprzedawanych w Europie i Ameryce Północnej wyposażone są w wysokiej jakości mapy HERE. W przyszłości dzięki tym mapom samochody będą mogły na przykład „zaglądać za zakręt”, co pozwoli odpowiednio wcześnie rozpoznawać zagrożenia na drodze, odpowiednio dostosować sposób jazdy oraz przygotować kierowcę do danej sytuacji.

„Nikt nie rozumie potencjału map cyfrowych lepiej, niż 6500 pracowników firmy HERE. Dlatego jako udziałowcy dajemy HERE wolną rękę, aby dalej przyspieszać rozwój firmy”, mówi prof. Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG. „Na przestrzeni ostatnich 30 lat HERE wciąż na nowo definiowało mapę. Zakładamy, że również w kolejnej fazie innowacji HERE pozostanie liderem branży i będzie nadal z sukcesem tworzyć wartości.”

„Technologia kartograficzna HERE oraz dane z czujników w pojazdach, z urządzeń mobilnych i infrastruktury to unikalne połączenie, które przyniesie zarówno firmie HERE, jak i jej klientom olbrzymią przewagę w rozwoju nowoczesnych usług mobilnościowych”, twierdzi Klaus Fröhlich, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój. „Im więcej partnerów i klientów przyłączy się do tego modelu, tym bardziej aktualne, precyzyjne i lepsze będą mapy HERE i lepsza będzie symulacja cyfrowego odwzorowania mobilności w czasie rzeczywistym.”

„Wysoko zautomatyzowana jazda budzi wśród klientów z branży motoryzacyjnej oczywiście szczególnie duże zainteresowanie. Ale HERE to więcej niż tylko lider na rynku map cyfrowych”, mówi prof. dr Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój w koncernie i projektowanie samochodów Mercedes-Benz. „Dzięki swojej innowacyjności i świetnym pracownikom firma ma potencjał, aby stać się wiodącym oferentem technologii lokalnych usług w czasie rzeczywistym w cyfrowym świecie mobilności.”

HERE będzie opierać się na swoich dotychczasowych mocnych stronach i uzupełniać je o nowe kompetencje. W tym celu HERE chce wzmacniać swoją pozycję lidera u klientów z branży motoryzacyjnej i jednocześnie rozszerzać swoje działania w dziedzinie konsumenckiej i dziedzinie przedsiębiorczości – poprzez organiczny wzrost, strategiczne partnerstwo i zakupy. Celem HERE jest stworzenie w ten sposób wiodącej na świecie platformy lokalizacyjnej, która zespoli informacje związane ze wszelkimi formami mobilności i zapewni połączenie pomiędzy codziennym życiem a mapami cyfrowymi.

Taką długofalową strategię zapewnia nowa struktura zarządzania z Radą Nadzorczą, w której skład wchodzą nowi udziałowcy oraz niezależni i uznani wysokiej rangi przedstawiciele przemysłu. Celem AUDI AG, BMW Group i Daimler AG nie jest wspólna kontrola nad HERE; gwarantują oni jasny rozdział ról klienta, dostawcy i inwestora. HERE pozostaje otwarte na wszystkich klientów i dalszych inwestorów, aby rozszerzać bazę udziałowców. Tym samym trzej udziałowcy jasno deklarują otwartość i niezależność HERE. Po sfinalizowaniu transakcji trzech renomowanych producentów samochodów pragnie wyrazić szczególne podziękowania dla firmy Celsius Capital kierowanej przez Carlosa Bholę za udzielane od samego początku wsparcie i za doprowadzenie do pomyślnego zamknięcia transakcji.