CITROËN C4 Cactus nagrodzony przez magazyn Playboy

CITROËN C4 Cactus jeszcze przed swoją premierą budził wiele emocji. Będący zapowiedzią przyszłości gamy głównej CITROËNA model nie pozostawia nikogo obojętnym tym razem jego niebanalny styl został doceniony przez kapitułę Plebiscytu na Samochód Roku Playboya 2015!

CITROËN C4 Cactus nagrodzony przez magazyn Playboy

Magazyn Playboy właśnie ogłosił wyniki Plebiscytu na Samochód Roku Playboya 2015. Już po raz 23. konkursowe jury specjalistów ze świata motoryzacji w składzie Włodzimierz Zientarski, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Borowczyk, Andrzej Koper i Rafał Jemielita wyłoniło najciekawsze samochody. CITROËN C4 Cactus znalazł się w tym zaszczytnym gronie zdobywając tytuł Auta dla Dziewczyny Playboya.

C4 Cactus zapowiadający przyszłość marki CITROËN w swojej produkcyjnej wersji został pokazany światu 5 lutego 2014, w dniu urodzin założyciela Marki, André Citroëna i od razu wzbudził wielkie zainteresowanie mediów i klientów.

W procesie projektowania CITROËN skoncentrował się na tym, co naprawdę ważne dla klientów. Zastosował innowacyjne technologie i bezkompromisowe rozwiązania z korzyścią dla designu, komfortu, łatwej obsługi i kosztu użytkowania, m.in:

> Airbump®, innowacyjne rozwiązanie Citroëna, funkcjonalne, estetyczne panele z w różnych kolorach, podkreślające styl auta i chroniące jego karoserię w miejskich warunkach,

> W pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs w pozbawionym zbędnych elementów kokpicie, z dostępem do usług internetowych i przełącznikami zgrupowanymi wokół dostępnego seryjnie dotykowego tabletu 7cali,

> Szerokie siedziska z przodu stylizowane na sofę,

> Poduszkę powietrzną dla pasażera zamontowaną w dachu (technologia Airbag In Roof), nowatorskie rozwiązanie na światowym rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej przestrzeni dla pasażera z przodu i pojemniejsze schowki.

> Panoramiczny przeszklony dach o wysokim stopniu izolacji termicznej, który zapewnia znakomite doświetlenie kabiny

Dodatkowo projektanci zredukowali koszty użytkowania, pozbywając się wszystkiego, co zbędne. Zestawili udoskonaloną płytę podłogową z wydajnymi silnikami najnowszej generacji, redukując tym samym masę o 200 kg w stosunku do CITROËNA C4, co w efekcie pozwala połączyć przyjemność jazdy z niskim spalaniem.

Oficjalna polska premiera modelu odbyła się we wrześniu ubiegłego roku. Po polskich drogach jeździ już prawie 500 CITROËNÓW C4 Cactus , z czego znakomita większość egzemplarzy jest bogato wyposażona (poziomy Feel i Shine). Najpopularniejszym silnikiem jest 1.2 PureTech o mocy 82 koni z manualną skrzynią biegów (ok. 60% zamówień). Najczęściej wybieranymi lakierami są Blanc Pearl Nacré (zestawiany często z czekoladowymi lub czarnymi panelami Airbump®) oraz optymistyczny Hello Yellow. Model jest dostępny w 21 konfiguracjach kolorystycznych nadwozia i trzech wystrojach wnętrza.

Warto także przypomnieć, że CITROËN C4 Cactus znalazł się w finałowej siódemce konkursu Car of the Year, którego rozstrzygnięcie nastąpi już 2 marca br.