Fiat Ducato bije nowy rekord w fabryce Sevel | maxiauto

Fiat Ducato bije nowy rekord w fabryce Sevel

Fabryka Sevel w Val di Sangro wyprodukowała pięć milionów samochodów. Pięciomilionowym egzemplarzem jest nowy Ducato Panorama 130 Multijet II. Wzmocnił się tym samym legendarny związek pomiędzy bestsellerowym modelem Fiata Professional 34 lata istnienia, pięć generacji i ponad 2,6 milionów sprzedanych sztuk - a największą fabryką w Europie produkującą średniej wielkości furgony.

Fiat Ducato bije nowy rekord w fabryce Sevel

Jubileuszowy Ducato Panorama, służący do przewozu osób, wyposażony jest w nowoczesną deskę rozdzielczą techno, która łączy miękkie w dotyku materiały, czarne, błyszczące powierzchnie oraz chromowania. W tunelu centralnym wbudowany jest ekskluzywny system radiowy UConnect z kolorowym ekranem dotykowym 5", wyposażonym w odtwarzacz CD MP3, Bluetooth, sterowanie na kierownicy oraz kamerę pomocną podczas cofania. Poza tym, komfort wewnątrz jest zapewniony przez różne regulacje foteli zarówno kierowcy, jak i pasażerów oraz przez bardzo sprawną klimatyzację ręczną z przodu i z tyłu. Wreszcie, bezpieczeństwo gwarantują najnowszej generacji elektroniczna kontrola stabilności i poduszka powietrzna „full size" o pojemności 120 litrów, zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo pasażerów.

Doskonałą „kartą przetargową" nowego Ducato Panorama jest bez wątpienia niezawodny silnik turbodiesel Multijet II o mocy 130 KM, który zapewnia doskonałe osiągi, zwinność w jeździe po mieście i sprawność na długich odcinkach. Poza tym, wysoki moment obrotowy już na niskich obrotach (320 Nm przy 1.800 obr./min) pozwala samochodowi swobodnie poruszać się przy dużych obciążeniach. Silnik udowadnia, że jest najlepszy w swojej kategorii i zapewnia najlepszą równowagę pomiędzy mocą, momentem obrotowym i spalaniem oraz zasięgiem w stosunku do konkurencji).

Jubileuszowy egzemplarz potwierdza dużą uniwersalność bestsellera marki Fiata Professional, który od 34 lat, dzięki swoim pięciu generacjom udowadnia, że jest stworzony, by być najlepszym „towarzyszem" w podróży i pracy, o czym świadczy ponad 2,6 miliona egzemplarzy sprzedanych na świecie od 1981 roku po dzień dzisiejszy. Nie można zapomnieć również o ponad 500 000 rodzin, które podróżują kamperami zbudowanymi na bazie Fiata Ducato, który od lat jest absolutnym liderem w branży i wzorcem w swojej kategorii.

W 2014 roku nowy Fiat Ducato zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu w swoim segmencie.

Pośród licznych, mocnych stron modelu, na szczególną uwagę zasługują mocne i oszczędne silniki, jak i bogactwo innowacyjnych pod względem technologicznym elementów wyposażenia, takich jak najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa i systemy wspomagające jazdę oraz nowy system Infotainment. Ponadto, dzięki kilku specjalnym modernizacjom technicznym, nowy Ducato poprawił swoją i tak już doskonałą wytrzymałość i solidność, co w konsekwencji zwiększyło wartość rezydualną. Wszystko to, w połączeniu z niskimi kosztami obsługi i konkurencyjnymi cenami części zamiennych, pozwala poszczycić się nowemu Fiatowi Professional najniższymi w swojej kategorii kosztami utrzymania i naprawy, co zasadniczo przekłada się na poprawę „Total Cost of Ownership" (całkowitego kosztu eksploatacji).

Oferta nowego Ducato zawiera istotne rozwiązania związane z ochroną środowiska, rozszerzając gamę o wersję 140 Natural Power, która łączy zasilanie metanem z oszczędnym silnikiem turbo o pojemności 3 litrów (Euro 6) i mocy 136 KM. W ten sposób zapewniane są osiągi, niezawodność i trwałość równe wersjom diesel, połączone z ograniczonym spalaniem, a przede wszystkim z ograniczoną emisją spalin. W porównaniu z wcześniejszą generacją, rodzina Ducato Natural Power rozrasta się, dzięki wprowadzeniu nowych wersji Combi, idealnych do transportu zarówno osób jak i towarów, oraz Panorama, „busika", który może swobodnie pomieścić nawet dziewięć osób i ich bagaże. Do nich dołączają wersje towarowe, w tym furgony nieoszklone oraz przeszklone i wersje bardziej wyszukane, takie jak na przykład kabiny z podłogą.

Poza tym, nowy Ducato oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przód: wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rozwiązania dotyczące nadwozia, silnika i mechaniki, można uzyskać około 10.000 wariantów samochodów dostawczych: do transportu osób oraz baz pod zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród ośmiu różnych ładowności, które zmieniają się od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą wydajnością w tej kategorii. Poza tym, nowy Ducato jest dostępne w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości oraz sześciu wariantach długości zabudów.

Fabryka rekordów.
Fabryka Sevel to największa fabryka w Europie produkująca lekkie samochody dostawcze. Podpisanie porozumienia dotyczącego utworzenia parytetowej spółki joint przez FCA i PSA-Peugeot Citroën, miało miejsce w 1978 roku. W 1981 rozpoczęła się działalność zakładu produkującego 350 samochodów na dzień. Następnie fabryka została rozbudowana, aby sprostać wymogom szerokiej oferty produktowej tak, by osiągnąć aktualne zdolności produkcyjne wynoszące 1000 samochodów na dzień. Oprócz nowego Fiata Ducato produkowane są tu również równolegle dwa modele dla partnera PSA.

Fabryka jest zlokalizowana pomiędzy gminami Atessa i Paglieta, w prowincji Chieti, na obszarze ponad miliona dwustu tysięcy metrów kwadratowych (120 hektarów), z czego 344.000 zadaszonych (34 hektary) i wyposażona jest odpowiednio do całego cyklu produkcyjnego: spawalnia, lakiernia, montaż.

Zakład zatrudnia aktualnie 6.070 osób, (z których około 92% przebywa w Abruzzo), przez jego bramy wjeżdża codziennie 350 ciężarówek z materiałami i wyjeżdża 200 ciężarówek do transportu aut oraz 4 pociągi z gotowymi samochodami. Na spawalni powstaje około 300 różnych typów nadwozia, na lakierni stosowanych jest 208 kolorów, montaż produkuje prawie 10.000 wersji w ponad 150 opcjach. Poza tym, jako potwierdzenie sukcesu samochodu na rynku, w ciągu 25 lat istnienia, odnotowywano stały wzrost produkcji, zatrudnienia i inwestycji. Ponadto, fabryka spełnia najwyższe standardy jakości i ochrony środowiska: system jakościowy uzyskał certyfikat ISO 9001, natomiast system ochrony środowiska uzyskał certyfikat ISO 14001. Dodatkowo, od 2013 roku zakład posiada również certyfikat efektywności energetycznej (ISO 50.001).

Niezwykle interesująca jest nowa instalacja lakiernicza, która ze względu na wykorzystywaną technologię i poszanowanie dla środowiska, plasuje się wśród najbardziej zaawansowanych w Europie, (o czym świadczy stosowanie lakieru wodnego). Wewnątrz budynku, o długości około 330 metrów i szerokości 60 metrów, pracuje na jednej zmianie 150 osób, a 32 roboty nakładają uszczelniacz i emalię. A dalej, kąpiele do kataforezy oraz piece do osuszania i wygrzewania. Wszystko zautomatyzowane. Pracownikom zostało powierzone tylko zadanie nadzorowania procesu i kontrolowania rezultatu. Również przygotowanie powierzchni do lakierowania jest częściowo zautomatyzowane: wykonywane jest przez rolki zrobione z piór z materiału antystatycznego, które się nie elektryzują podczas pocierania.

W odróżnieniu od samochodów osobowych, nadwozia samochodów dostawczych lakierowane są również wewnątrz, ponieważ powierzchnie wersji „cargo" są widoczne. To właśnie dlatego, każdy model musi zostać pokryty lakierem na powierzchni około 65 metrów kwadratowych blachy: potrzebnych jest do tego 10 kilogramów lakieru i 137 metrów uszczelniacza. W ciągu roku nakłada się 25 milionów metrów, czyli około czterokrotną długość promienia Ziemi.