Gama modeli marki Fiat wzbogaca się o nowego Fiata 500X

Fiat Auto Poland opublikował premierowy cennik nowego crossovera 500X na rynku polskim. Już od dziś u wszystkich Dealerów włoskiej marki w Polsce można składać zamówienia na kompaktowy crossover 500X łączący dziedzictwo kultowej „500" z zaletami modnego SUV-a o podwyższonym zawieszeniu i z opcjonalnym napędem 4x4.

Gama modeli marki Fiat wzbogaca się o nowego Fiata 500X

Cennik Fiata 500X otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 59 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. sześć poduszek powietrznych, zaawansowany system ESC (Electronic Stability Control) zawierający układy DST - Dynamic Steering Torque, EBD - Electronic Brake Differential, ERM - Electronic Roll Mitigation, EBP - Electronic Brake Prefill, HSA - Hill Start Assist oraz PBA - Panic Brake Assist. Na wyposażeniu standardowym znajdziemy również centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych.

Kolejna wersja w cenniku 500X to Pop Star dostępna od 64 900 zł, bogatsza od wersji Pop m.in. o klimatyzację, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, felgi ze stopów lekkich 17", selektor trybu jazdy - Drive Mood Selector czy radio UConnect z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth z 6 głośnikami, przyciskami do sterowania radiem z koła kierownicy oraz portami USB i AUX.

Wersja Lounge to najlepiej wyposażony Fiat 500X wykończony w stylistyce „City Look" i został wyceniony na 72 500 zł., oferując ponad wersję Pop Star następujące elementy wyposażenia standardowego; system Keyless Entry&Go - bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5" dotykowym ekranem, systemem Bluetooth i 3,5-calowym kolorowym ekranem TFT pomiędzy zegarami.

Fiat 500X z nadwoziem o uterenowionej stylistyce „Off-Road Look" dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia; Cross i Cross Plus.

Wersja Cross kosztuje 75 900 zł, oferując wyposażenie jak wersja Pop Star wzbogacone m.in. o: relingi dachowe, off-roadowo stylizowane zderzaki przedni i tylny, system trakcji przedniej osi Traction+ oraz przyciemniane szyby boczne i tylną.

Wersja Cross Plus Fiata 500X dostępna jest ze standardowym napędem 4x4 i kosztuje 96 600 zł. Za tę cenę otrzymujemy 500X z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet 140KM o wyposażeniu standardowym wzbogaconym w stosunku do wersji Cross o system Keyless Entry&Go - bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 3,5-calowy kolorowy ekran TFT pomiędzy zegarami, felgi ze stopów lekkich 18" 10-ramienne i czujniki parkowania tylne.

Cennik premierowy wszystkich wersji wygląda następująco:

500X 1.6 E-Torq 16v 4x2 POP - 59 900 zł.
500X 1.6 E-Torq 16v 4x2 POP STAR - 64 900 zł.
500X 1.4 MultiAir II 16v 4x2 POP STAR - 72 900 zł.
500X 1.6 Multijet II 16v 4x2 POP STAR - 78 400 zł.
500X 1.6 E-Torq 16v 4x2 LOUNGE - 72 500 zł.
500X 1.4 MultiAir II 16v 4x2 LOUNGE - 80 500 zł.
500X 1.6 Multijet II 16v 4x2 LOUNGE - 86 100 zł.

500X 1.4 MultiAir II 16v 4x2 CROSS - 75 900 zł.
500X 1.6 Multijet II 16v 4x2 CROSS - 81 600 zł.
500X 2.0 Multijet II 16v 4x4 CROSS - 86 900 zł.
500X 2.0 Multijet II 16v 4x4 AT9 CROSS - 97 600 zł
500X 2.0 Multijet II 16v 4x4 CROSS PLUS - 96 600 zł.
500X 2.0 Multijet II 16v 4x4 AT9 CROSS PLUS - 105600 zł.

Fiat 500X - model w skrócie.
Fiat 500X, zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Fiata, prezentuje nowy wymiar niepowtarzalnej „500", w którym kultowy styl spotyka się z nowoczesną koncepcją crossovera i dodatkowo z właściwościami off-roadowymi, zapewnionymi przez wersję najlepiej nadającą się do poruszania w terenie - Off-Road Look.

Styl i wymiary.
Niezaprzeczalnie „Made in Fiat", nowy 500X charakteryzuje się elastycznością, wyrazistym charakterem i jakością wkomponowaną w kompaktowe rozmiary, przestronną kabiną pasażerską i wyborem materiałów i tkanin premium, jak też wyszukaną technologią, zapewniającą bezpieczeństwo, komfort i dobre samopoczucie wewnątrz samochodu. Nowy Fiat 500X to samochód, w który można się „ubierać" każdego dnia śmiało i z przyjemnością, to oryginalny strój o miękkich kształtach, dający maksymalną swobodę ruchu, a dzięki niezliczonym możliwościom indywidualizacji, odzwierciedla osobowość kierowcy.

Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która wyraża się w rozmiarach idealnych dla Klientów, którzy poszukują komfortu, przestrzeni oraz wyposażenia typowego dla kompaktowych sedanów. Jednocześnie, nowy 500X „robi ukłon" w stronę tych, którzy codziennie muszą zmagać się z ruchem miejskim, dzięki swoim ograniczonym rozmiarom: jej długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm).

Nowy Fiat 500X jest kompaktowy na zewnątrz, przytulny wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty. Komfortowa kabina pasażerska o wyraźnym, włoskim stylu, oferuje siedem kombinacji wnętrz, łączących różne rodzaje tkaniny, skóry, wykończenia i kolorów. Całość zyskuje jeszcze bardziej na praktyczności, dzięki niezliczonym regulacjom foteli oraz pojemnemu bagażnikowi (350 litrów).

Wreszcie, Klient może wybrać spośród 12 różnych kolorów nadwozia, które wydobywają zmysłowe kształty nowego Fiata 500X, podkreślone dodatkowo 8 różnymi wzorami aluminiowych felg 16, 17 i 18-calowych.

Wersje silnikowe.
Fiat 500X oferuje różnorodne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów, aby zaspokoić wszelakie potrzeby związane z przeznaczeniem auta, zawsze z poszanowaniem środowiska naturalnego i przy maksymalnej efektywności pod względem osiągów, spalania i emisji spalin.

Fiat 500X dostępny jest na rynku polskim z silnikami benzynowymi 1.6 E-Torq o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz silnikami diesla 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4).

Jednostka napędowa 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM jest również dostępna z napędem na przód i z sześciostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Innowacyjny, automatyczny i sekwencyjny napęd z podwójnym sprzęgłem zapewnia komfort jazdy oraz sportowe emocje, dzięki szybkości zmiany biegów, oferując dużą efektywność oraz optymalizację spalania. Składa się z dwóch równoległych napędów, które umożliwiają zmianę biegów w niezwykle krótkim czasie, równolegle odłączając jedno sprzęgło i włączając drugie.

Do wyboru będzie również silnik turbodiesel 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów i napędem 4x4).

Dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Crossover 500X to pierwszy samochód Fiata, który oferuje automatyczny, dziewięciostopniowy napęd. Ta skrzynia biegów w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 170 KM oraz turbodieselem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, oferuje liczne korzyści, takie jak świetne przyspieszenie oraz płynne dostarczanie mocy. Kontrolowany elektronicznie, nowy dziewięciostopniowy, automatyczny napęd ma możliwość przejścia do trybu manualno- sekwencyjnego.

Napęd 4x4 oraz system odłączania osi tylnej.
Nowy Fiat 500X jest dostępny zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Cechą szczególną napędu 4x4 nowego crossovera Fiata jest zastosowanie systemu odłączania osi tylnej, który umożliwia zredukowanie strat energii, kiedy nie jest konieczne wykorzystanie trybu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność spalania. Jest to jedyny samochód z tego segmentu (oprócz Jeepa Renegade), który oferuje odłączanie osi tylnej, pozwalając płynnie przejść z napędu na dwa koła na napęd na cztery koła i zapewnić prawidłowe zarządzanie momentem pomiędzy osiami, bez jakiejkolwiek interwencji ze strony kierowcy.

"Drive Mood Selector" oraz system "Traction Plus".
Nowy 500X oferuje selektor jazdy „Drive Mood Selector", który reaguje na silnik, hamulce, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów (w przypadku automatycznego napędu), udostępniając trzy różne tryby, w zależności od sposobu jazdy - najbardziej odpowiedni do sytuacji czy warunków nawierzchni drogowej: Auto (najlepszy tryb pod względem komfortu, spalania i emisji CO2), Sport (w przypadku jazdy, która stawia na pierwszym miejscu osiągi) i All Weather (maksymalne bezpieczeństwo, nawet w warunkach niskiej przyczepności).

W poziomach wyposażenia 500X Cross i Cross Plus, tryb All Weather jest zastąpiony funkcją „Traction", która w przypadku wersji 4x4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Natomiast w wersjach z napędem na przód, uruchamia system kontroli „Traction Plus", który z jednej strony poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, a z drugiej strony jest bardziej ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem niż tradycyjne 4x4, zwiększając efektywność podczas codziennej, umiarkowanej eksploatacji terenowej samochodu.

Obsługa i bezpieczeństwo.
Wyposażony we wszystkich wersjach w niezależne tylne zawieszenie typu McPherson, nowy Fiat 500X zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy obsługą a komfortem samochodu. Poza tym, gwarantując ochronę pasażerów, nowy crossover Fiata łączy nadwozie o doskonałych właściwościach zaprojektowane według najnowocześniejszych kryteriów z uwzględnieniem wymogów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

W całej gamie w standardzie montowane są tak istotne elementy wyposażenia, jak: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), reflektory przednie z funkcją świateł dziennych (Daytime Running Lights) oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, jak również system ESC (Electronic Stability Control). Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na zamówienie montowane są nowoczesne urządzenia Lane Assist (system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu) oraz Blind Spot Assist (monitoring „martwego pola" lusterek bocznych). Ponadto, na zamówienie można wyposażyć swoją 500X w nową kamerę cofania ParkView oraz system „Brake Control" (system wspomagania hamowania).

Systemy Multimedialne UconnectTM.
Pod względem komfortu i udogodnień, nowy Fiat 500X jest liderem w swojej kategorii, dzięki wyszukanym systemom Uconnect z ekranami dotykowymi 5" i 6.5", które umożliwiają obsługę radia, mediów, telefonu i usług UconnectTM LIVE. W obydwóch wersjach jest przewidziany interfejs Bluetooth, gniazdo Aux-in, wejście USB i sterowanie głosowe. Dodatkowo, urządzenie Uconnect Radio Nav 5" oferuje nawigację TomTom 2.5D, natomiast Uconnect Radio Nav 6.5" jest wyposażony w nawigację satelitarną z mapami 3D ze wskazówkami na temat trasy oraz funkcję „One Shot Voice Destination Entry" do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe.

Z kolorowego ekranu dotykowego, kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich głównych funkcji: od radia analogowego i cyfrowego (DAB) aż po wszelkie, najważniejsze nośniki multimedialne (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone), które można podłączyć za pośrednictwem wejścia USB i gniazda Aux-in lub poprzez streaming audio Bluetooth. Całość jest obsługiwana za pośrednictwem przycisków na kierownicy tak, aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od jezdni a rąk od kierownicy.

Poza tym, nowy system Uconnect LIVE pozwala Klientowi - dzięki integracji z osobistym smartphonem - korzystać z licznych aplikacji systemu i być w stałym kontakcie ze znajomymi na Facebooku i Twitterze; słuchać milionów utworów muzycznych przez Deezer i ponad 100 tysięcy internetowych stacji radiowych poprzez TuneIn; otrzymywać na bieżąco informacje Reuters i uzyskiwać informacje na temat ruchu drogowego, kamer pomiaru prędkości, punktów pomiaru prędkości autovelox i prognozy pogody, dzięki usługom Live TomTom.

Wreszcie, nowy Fiat 500X oferuje eco:DriveTM, który pozwala zaoszczędzić nawet do 16% paliwa i zredukować emisję CO2, jak również usługę my:CarTM, która ułatwia utrzymanie samochodu i radzenie sobie w awaryjnych sytuacjach, dzięki interaktywnej instrukcji użytkownika.

Na życzenie dostępna jest również ekskluzywna instalacja Hi-Fi Beats Audio - opracowana we współpracy z Beats by Dr. Dre i po raz pierwszy wykorzystana w modelu 500L, która rewolucjonizuje sposób, w jaki muzyczne doznania mogą być przeżywane w nowym Fiacie 500X.