Infiniti utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Strategia rozwoju Infiniti niezmiennie przynosi znakomite wyniki sprzedaży. Sprzedając na całym świecie w pierwszym kwartale 2015 roku ponad 52 tysiące samochodów, firma zanotowała najlepszy kwartalny wynik sprzedaży w swojej historii. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 12 procent.

Infiniti utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Wyniki te stanowią dobitny dowód sukcesu programu rozwoju firmy Infiniti, która ugruntowuje swoją pozycję jednej z kluczowych marek premium na świecie. W nowy rok fiskalny wchodzimy więc z impetem i mocnym fundamentem – powiedział Roland Krueger, prezes Infiniti Motor Company Limited.

Wzrosty objęły wszystkie cztery regiony geograficzne firmy. W Stanach Zjednoczonych, na największym rynku Infiniti, sprzedano rekordową liczbę 33 800 samochodów, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2014. W Chinach, na rynku największego wzrostu marki, nabywców znalazło 7 900 samochodów, czyli o 28% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W regionach EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz Azja-Oceania sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła odpowiednio o 18 i 31%, do około 6 400 i 1 400 aut. Na bardzo konkurencyjnym rynku Europy Zachodniej Infiniti niemal podwoiło swoją sprzedaż. Liczba ponad 2 000 aut oznacza wzrost o 92% i jest nowym rekordem tego regionu. Także inne regiony, takie jak Meksyk, Republika Południowej Afryki oraz Australia osiągnęły rekordy sprzedaży kwartalnej.

Za stałym wzrostem sprzedaży stoi udana linia produktów. Q50 − sportowy sedan klasy premium, najchętniej obecnie kupowany model marki, odnotował wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w sumie o ponad 50 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W obu Amerykach i w Chinach o ponad 50% wzrosła sprzedaż Q70. QX80 – jeden z topowych SUV-ów marki Infiniti – odnotował natomiast wzrost sprzedaży o 21%. W marcu Infiniti wprowadziło do sprzedaży w Chinach odświeżoną wersję QX50. Pojazd ten został zaprezentowany podczas niedawnego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku z myślą o klientach w USA i będzie stopniowo wprowadzany również na inne rynki świata.

- Jesteśmy zadowoleni ze znaczących wzrostów marki Infiniti, która przekształca się w markę samochodów klasy premium o zasięgu globalnym – powiedział Krueger. – Jesteśmy przekonani, że przed nami kolejny rok dobrych wyników.