LEXUS na 44 TOKIJSKIM SALONIE MOTORYZACYJNYM

Na 44. Tokijskim Salonie Motoryzacyjnym marka Lexus zaprezentuje w sumie 11 samochodów w tym dwóch japońskich premier: zmodernizowanej limuzyny GS oraz sportowego sedana o wysokich osiągach GS F – najmłodszego reprezentanta wyczynowej linii „F”. Ponadto po raz pierwszy zostanie pokazane szerokiej publiczności nowe wcielenie luksusowego crossovera RX. Tegoroczny debiut tych trzech modeli w Japonii poprzedziła ich wcześniejsza prezentacja na rynku północnoamerykańskim.

LEXUS na 44 TOKIJSKIM SALONIE MOTORYZACYJNYM

Ponadto będzie miała miejsce światowa premiera nowego modelu koncepcyjnego, odzwierciedlającego futurystyczną wizję marki w zakresie nowoczesnego luksusu. Szczegółowe informacje dla prasy zostaną udostępnione 28 października.

GS F (DEBIUT NA RYNKU JAPOŃSKIM)

Wyczynowy sedan, w którym zaakcentowano brzmienie, dynamikę reakcji i przyspieszenia.
Najważniejsze cechy

5-litrowy, benzynowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa D-4S, łączący wysokie osiągi z płynnością wchodzenia na obroty i szybkością reakcji jednostki wolnossącej. Ponadto przełączanie przy mniejszych obciążeniach na cykl Atkinsona przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i szkodliwego oddziaływania na środowisko naturalne. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift zapewnia liniowe przyspieszanie i wraz z - między innymi - specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem pozwala oddawać się zarówno przyjemności rasowej jazdy sportowej, jak i podróżowania w komforcie po zwykłych drogach.

Indywidualny rys serii F dodatkowo podkreśla charakterystycznie wystylizowane nadwozie, przemawiające do fanów sportów samochodowych niskim położeniem środka ciężkości, potężną klepsydrowo wciętą osłoną chłodnicy i dużymi chwytami powietrza. Wnętrze znamionuje funkcjonalność, z dedykowanymi fotelami, zapewniającymi doskonałe trzymanie ciała dzięki specjalnej technologii wypełnienia piankowego.

Premiera GS F miała miejsce 13 stycznia tego roku na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit.

GS (DEBIUT NA RYNKU JAPOŃSKIM)

Średniej wielkości luksusowa limuzyna, łącząca niebanalną, agresywną stylistykę z wiodącymi w jej klasie osiągami.

Najważniejsze cechy

Sportowa sylwetka z nisko położonym środkiem ciężkości i przestrzennie uformowana wcięta osłona chłodnicy podkreślają indywidualność GS.

W modelu tym w szerokim zakresie zastosowane zostało diodowe oświetlenie, a wysoce skuteczne potrójne reflektory diodowe mogą być opcjonalnie wyposażone w adaptacyjne sterowanie światłami drogowymi (układ AHS). Dodatkowo zmienione zostały między innymi takie elementy, jak zarys przedniego zderzaka, osłony progów i tylne światła zespolone, podkreślając dynamiczny charakter GS.

3,5-litrowa spalinowa V6 została udoskonalona począwszy od kadłuba silnika, i obecnie łączy możliwość pracy w cyklu Atkinsona z nowej generacji układem wtryskowym D-4S, wykazując się doskonałą ekonomicznością.

Użycie połyskliwych i matowych metalicznych elementów wykończeniowych w połączeniu z – między innymi – laserowo ciętymi drewnianymi wstawkami nadało luksusowemu wnętrzu nowoczesny charakter.
Bardziej usztywnione nadwozie i optymalnie zestrojone zawieszenie przekładają się na płynność i komfort jazdy, zaś zwiększona sztywność elementów układu kierowniczego zapewnia bezpośrednią, dynamiczną reakcję.

GS debiutował 13 sierpnia na kalifornijskim konkursie elegancji limuzyn (Concours d'Elegance) w Pebble Beach.

RX

Całkowicie odnowiony luksusowy crossover, stworzony z myślą o zachowaniu najlepszych cech swego poprzednika i dodaniu do nich nowych walorów.

Najważniejsze cechy

Nadwozie łączące atuty pojazdu typu SUV z silnym i dojrzałym wizerunkiem, oraz eleganckie wnętrze, skrywające bogactwo nowoczesnej techniki.

Udoskonalona konstrukcja nadwozia i zawieszenia pozwoliły połączyć wysoki komfort jazdy z dynamiką reakcji, by z nawiązką sprostać oczekiwaniom kierowcy.

Ekonomiczne, niskoemisyjne hybrydowe i konwencjonalne jednostki napędowe – w tym 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC z turbosprężarką, chłodnicą międzystopniową i bezpośrednim wtryskiem paliwa – oferują przyjemność prowadzenia i minimalny negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Premiera nowego RX miała miejsce 1 kwietnia 2015 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku.