Lexus przedstawia plany w zakresie sportów motorowych na 2015 rok

Toyota zapowiada także, że w 2017 roku powróci do Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) organizowanych przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), żeby wziąć udział w kolejnych eliminacjach po raz pierwszy od 1999 roku. Sporty motorowe to doskonały sposób, aby przekazywać oczekiwania i emocje, których może dostarczać prowadzenie pojazdu.

Lexus przedstawia plany w zakresie sportów motorowych  na 2015 rok

Toyota Racing zamierza kontynuować swój udział w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych organizowanych przez FIA (WEC - World Endurance Championship) i będzie pełnić funkcję wspierającą dla zespołów startujących w amerykańskich wyścigach NASCAR, japońskich wyścigach Super Formula i w Rajdzie Dakar.

Lexus Racing będzie konkurować w japońskiej serii wyścigowej najwyższej klasy, Super GT, i udostępni powszechnie model Lexus „RC F GT3” dla ekstremalnych sportów motorowych.

Lexus Racing

1) Klasa GT500 serii Super GT

Tak jak w roku 2014, Lexus Racing będzie startować w klasie GT500, najwyższej kategorii japońskich wyścigów samochodowych, z Lexusem „RC F” z dwulitrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym RI4AG z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem. Wsparcie zapewnia Toyota Technocraft Co., Ltd.


2. GAZOO Racing

1) Tworzenie coraz lepszych samochodów
GAZOO Racing przykłada dużą wagę do rozwoju zarówno ludzi, jak i pojazdów przez połączenie technologii i wiedzy w celu produkowania coraz lepszych pojazdów seryjnych, a także wspiera rozwój kadry w dziedzinie wyścigów i rajdów, które nadają pojazdom aromat i smak, i określane są mianem „przypraw motoryzacyjnych”. Działania te doprowadzą do dalszej komercjalizacji GRMN, G's i innych modeli, które będą przynosić jeszcze większe zadowolenie miłośnikom motoryzacji.

Wyścigi

(1) długodystansowy 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring
- GAZOO Racing wystartuje dwoma pojazdami - Lexusem „LFA Code X” i nowym Lexusem „RC” - w 43 edycji długodystansowego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, który odbędzie się w Niemczech w dniach od 14 do 17 maja.
- Zespół GAZOO Racing bierze udział w 24-godzinnych wyścigach na torze Nürburgring od 2007 roku. Dzięki zaangażowaniu własnych inżynierów i techników w całym procesie, od tworzenia pojazdu aż do wsparcia technicznego dla zespołu rajdowego, Toyota może wykorzystywać wyścigi jako okazję do rozwoju personelu, który z kolei będzie w stanie konstruować coraz lepsze pojazdy.


(1) Wyścig Super Taikyu

Od 2012 r. GAZOO Racing sponsoruje Tom's Spirit, zespół startujący Toyotą „86”, który w tym roku ponownie pojedzie w GAZOO Racing Spirit 86 . Co więcej, Toyota wyśle inżynierów i mechaników pojazdów, aby nabyli umiejętności udoskonalania pojazdów i zostali przeszkoleni jako sezonowy personel samochodowy. Kierowcy GAZOO Racing, Takuto Iguchi, Naoya Gamou i Takamitsu Matsui rywalizować będą w sześciu wyścigach, a Masahiko Kageyama będzie ich szefem.

Strona internetowa organizacji Super Taikyu (w języku japońskim): www.supertaikyu.com

Rajdy

(3) Ogólnojapońskie mistrzostwa rajdowe (All-Japan Rally Championship)
GAZOO Racing wystąpi jako Zespół GAZOO Racing w mistrzostwach rajdowych, które są sztandarowym rajdem japońskim. Uczestnictwo będzie miało charakter kompleksowy, będzie obejmowało obsługę przez mechaników i zaangażowanie począwszy od konstrukcji pojazdu aż po uczestnictwo w wyścigu, tak aby dzielenie się wiedzą dawało korzyści w postaci kształcenia ludzi i umiejętności budowania pojazdów. GAZOO Racing planuje wejście do mistrzostw mniej więcej w połowie 2015 roku.


3. Program doskonalenia kierowców w Japonii

(1) Program dla młodych kierowców Toyoty i Lexusa

Program ten ma na celu doskonalenie młodych kierowców, którzy chcieliby brać udział w najwyższych kategoriach wyścigowych na całym świecie. Jest on ukierunkowany na odkrywanie nowych talentów i wspieranie uczestników w doskonaleniu umiejętności jazdy i rajdowych.

2) Szkoła wyścigowa Formula Toyota (Formula Toyota Racing School) w Japonii (10-13 sierpnia 2015 r.)

Szkoła wyścigowa Formula Toyota (Formula Toyota Racing School) umożliwia Toyocie prowadzenie nauczania sztuki kierowania samochodem, a także przyczynia się do umocnienia pozycji Toyoty w sportach motorowych poprzez odkrywanie i kształcenie japońskich kierowców wyścigowych zdolnych do rywalizowania w najwyższych kategoriach wyścigowych na świecie. Od 2016 roku uczestnicy o największym potencjale umiejętności rajdowych otrzymają wsparcie swojego udziału w wyścigach.

(3) Japoński wyścig FIA-F4
Począwszy od tego roku, Toyota Racing będzie wspierać młodych kierowców startujących w japońskim wyścigu FIA-F4 w klasie podstawowej, w siedmiu imprezach i 14 wyścigach.

4. Powiększanie grona miłośników samochodów

Przez cały rok GAZOO Racing będzie łączyć regiony i obwody całej Japonii, żeby rozpowszechniać różne doświadczenia dotyczące kierowania samochodami wśród ludzi, aby mogli cieszyć się kontaktem z samochodami i ich prowadzeniem. W tym roku GAZOO Racing zamierza zwiększać wsparcie dla osób, które chcą uprawiać sporty motorowe poprzez uczestniczenie w wyścigach pojazdów jednej marki.

(1) Wyścigi jednej marki GAZOO Racing 86/BRZ i GAZOO Racing Netz Cup Vitz (organizowane przez Stowarzyszenie Wyścigowe Samochodów Toyoty (Toyota Cars Race Association)

GAZOO Racing będzie organizować wyścigi dla samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Począwszy od tego roku, wyścig GAZOO Racing 86/BRZ będzie oferował dwa rodzaje wyścigów - dla zawodowców (Professional Series) i klubowiczów (Clubman Series) i dostosuje niektóre standardy, żeby zachęcić szersze grono miłośników samochodów.

(2) TRD Rally Challenge
Pracownicy Toyoty i Lexusa będą uczestniczyli w rajdzie jako kierowcy, współkierowcy i mechanicy, żeby poprawić swoją wiedzę i umiejętności rajdowe. Toyota zamierza również popularyzować rajdy i wnieść swój wkład do społeczności lokalnych poprzez uczestnictwo i rozpowszechnianie informacji na temat tego wydarzenia.

(3) Program GAZOO Racing Challenge
GAZOO Racing będzie realizować programy w obszarach wyścigów torowych i rajdów.

- Wyścig torowy: GAZOO Racing planuje wprowadzenie programu S Endurance Challenge - dzięki niemu kierowcy, którzy uzyskają wysokie wyniki w wyścigu GAZOO Racing 86/BRZ, będą mieli możliwość startu w wyścigach Super Taikyu.

- Rajd: We współpracy z Tommim Mäkinenem1 GAZOO Racing wdraża program przygotowywania młodych japońskich kierowców rajdowych do startów na arenie międzynarodowej.

(4) Wyścigi torowe GAZOO Racing „Waku Doki” i nauka jazdy sportowej
GAZOO Racing nie tylko dba o lepsze zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania pojazdów wśród ludzi, ale także oferuje programy przeznaczone dla osób początkujących, aby mogli w sposób prosty i bezpieczny cieszyć się samochodami i posmakować wyścigów na torze. W 2015 roku w całej Japonii odbędzie się 13 standardowych programów wyścigów torowych.

Ponadto GAZOO Racing będzie realizować program wyścigów w Mega Web w Tokio i w innych miejscach, dając ludziom możliwość doświadczenia pełnego hamowania i jazdy slalomem. GAZOO Racing będzie także oferować lekcje jazdy sportowej podczas ośmiu różnych imprez na torach w różnych miejscach w Japonii dla kierowców chcących poprawić swoją biegłość jazdy sportowej albo podjąć kolejne wyzwanie i startować w wydarzeniach takich jak wyścig 86/BRZ.

Przewodnik po wydarzeniach, programach i lekcjach „Waku Doki”
a. wyścig torowy „Waku Doki” (pełne hamowanie i jazda slalomem)2
b. standardowy program jazdy torowej „Waku Doki”
c. Lekcje jazdy sportowej

(5) Organizowanie imprez dla miłośników samochodów

Toyota i Lexus będzie promować inicjatywy wyznaczania miejsc, w których miłośnicy samochodów będą mogli spotkać się przy pojazdach.

- Festiwal Toyota GAZOO Racing
Festiwal przyciąga wielu miłośników samochodów zainteresowanych różnorodnymi atrakcjami - od samochodów wyścigowych po zadbane samochody prywatne. Toyota ponownie planuje zorganizować festiwal na torze Fuji Speedway w listopadzie.

- Pokazy samochodów zmodyfikowanych (tuningowanych) organizowane przez GAZOO Racing w Japonii
Dzięki organizowaniu przez GAZOO Racing wystaw na pokazach samochodów tuningowanych takich jak Tokyo Auto Salon, który corocznie odbywa się w Japonii, Toyota może wpływać na miłośników samochodów zapoznających się z ofertą modeli GRMN, G's i samochodów koncepcyjnych, i w ten sposób otrzymuje informacje zwrotne pomagające w planowaniu produktu.

1Legendarny kierowca rajdowy, który debiutował w rajdzie w 1985 roku i odnotował 24 zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). W 1995 roku został kierowcą Mitsubishi i wygrywał WRC w ciągu czterech kolejnych lat (1996-1999). Osiągał także wspaniałe wyniki po przejściu do Subaru w 2002 roku.