Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (15-27 września) Mercedes-Benz zaprezentuje kolekcję samochodów marzeń, a wśród nich dwie światowe premiery: Klasa C Coupé oraz Klasa S Cabriolet. Wizytówką stoiska osobowych Mercedesów, tradycyjnie zlokalizowanego w Hali Festiwalowej naprzeciwko głównego wejścia, będzie wykonana ze stalowych listew instalacja "Silver Flow".

Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie

Na stronach mercedes-benz.com/livestream można na żywo obejrzeć transmisję "Nocy Mediów Mercedes-Benz" (poniedziałek, od 19:30) oraz konferencji prasowej (wtorek, 9:30). Wszystkie informacje, zdjęcia i filmy dotyczące targów we Frankfurcie przedstawiciele mediów mogą znaleźć również w regularnie aktualizowanym serwisie mercedes-benz.com/iaa-media. Dla zwiedzających przygotowano aplikację "Mercedes-Benz IAA App 2015" z mapą hal targowych i specjalnymi materiałami do pobrania.

Ramę dla ekscytującej architektury stoiska Mercedes-Benz tworzy stalowa konstrukcja "Silver Flow", zbudowana z ponad 400 srebrnych listew. Ułożone jedna obok drugiej, łącznie miałyby one około 2 km długości. Instalacja wygląda, jakby unosiła się w powietrzu i oplatała wnętrze ponad 100-letniej Hali Festiwalowej. Koncepcja ta, po raz pierwszy wykorzystana jesienią ub.r. podczas salonu samochodowego w Paryżu, pozwala na elastyczne zagospodarowanie wnętrz różnych obiektów, a jednocześnie zapewnia wysoką rozpoznawalność.

Już od wejścia goście będą mogli dostrzec bogactwo, jakie prezentuje świat trójramiennej gwiazdy. Ruchome schody zabierają ich ze sceny na parterze na wysokość 13 metrów. Znajdujące się po drodze pomieszczenia tematyczne zdecydowanie różnią się architekturą: stoisko Mercedes-AMG przypomina boks przy torze wyścigowym, sekcja Mercedes me stawia na przytulną atmosferę, a strefa Mercedes-Maybach zwraca uwagę luksusowym wystrojem. Liczne siedzenia i wolne przestrzenie na wyższych kondygnacjach pozwalają z góry śledzić konferencje i pokazy - zupełnie jak na stadionie.

Tegoroczne stoisko Mercedes-Benz we Frankfurcie zajmuje powierzchnię ponad 9000 m kw., a do jego budowy posłużyło m.in. 850 t stali, 230 km przewodów czy ponad 4500 żarówek. Przy projektowaniu i realizacji wystroju Hali Festiwalowej przez rok pracowało około 150 osób.

Aby zapewnić dynamiczne, wysokiej jakości relacje wideo, konferencje na głównej scenie rejestrowane będą techniką kamerowania wykorzystywaną przy wydarzeniach sportowych. Z połączenia "choreografii" pojazdów, występów prowadzących i elementów kinetycznych powstanie nowy rodzaj prezentacji na żywo. Organizacja stoiska ma jednak sprzyjać przede wszystkim wygodzie gości. Na ich pytania będzie odpowiadać zespół pracowników Mercedes-Benz.

Łącznie, Mercedes-Benz zaprezentuje we Frankfurcie około 100 pojazdów, a wśród nich kilka światowych premier. Pierwsza z nich to Klasa C Coupé (w tym Mercedes-AMG C 63 Coupé). Jej atletyczna karoseria o zmysłowych liniach kryje wydajne silniki i sportowo zestrojone podwozie, opcjonalnie z pneumatycznym zawieszeniem.

Drugą gwiazdą stoiska będzie Klasa S Cabriolet - pierwszy czteroosobowy luksusowy kabriolet Mercedesa od 1971 roku. Najnowocześniejsza technologia Klasy S łączy się tu z ekskluzywnym designem i najwyższym komfortem - to zasługa m.in. kompleksowej ochrony przed wiatrem i inteligentnej klimatyzacji dla kabrioletów. W gamie nowego modelu nie zabraknie prawdziwego samochodu marzeń - Mercedesa-AMG S 63 4MATIC Cabriolet.

Kolejna nowość to smart fortwo cabrio - nowa generacja modelu, który zyskał już status niemal kultowego. Wystarczy wcisnąć przycisk, aby z dwuosobowego auta miejskiego z zamkniętą karoserią zamienić go w samochód z dużym szyberdachem lub kabriolet z całkowicie otwartym dachem. Taka elastyczność jest zasługą składanego dachu „tritop” oraz zdejmowanych słupków dachowych - to rozwiązanie niespotykane nie tylko w tym segmencie.

Ramą architektoniczną stoiska smarta, zlokalizowanego w Forum przed Halą Festiwalową, będzie tridion - wizytówka modelu. Przestrzeń wystawową podzielono na kilka sekcji, utrzymanych w duchu wartości smarta - innowacyjności, funkcjonalności oraz radości życia. Na gości czekają tu m.in. interaktywne prezentacje, oferta personalizacji smart BRABUS, wystawa poświęcona technologii i rozwiązaniem z zakresu miejskiej mobilności, a także smart forgigs - specjalny model przygotowany we współpracy z firmą JBL. Na zewnątrz będzie można osobiście sprawdzić zwrotność i zwinność nowego smarta podczas jazdy testowej.

Po raz pierwszy przed szeroką publicznością zadebiutuje też następca GLK - model GLC. W wersji 350 e nowe wcielenie średniej wielkości SUV-a z gwiazdą kontynuuje ofensywę Mercedesa w segmencie pojazdów z hybrydowym napędem plug-in.
Najbardziej rodzinny osobowy Mercedes - Klasa V - pojawi się we Frankfurcie z dynamicznie stylizowanym pakietem AMG oraz szeregiem nowych opcji. Ofertę modelu uzupełnią elementy w dalszym stopniu zwiększające komfort podróżujących, w tym: opcjonalny panoramiczny dach, konsola centralna z lodówką i podświetlanymi diodowo, podgrzewanymi pojemnikami na kubki, dwa tylne uchwyty na iPada® oraz wentylowane tylne fotele.

Rolę multimedialnego przewodnika po targach pełni specjalna aplikacja "Mercedes-Benz IAA App 2015". Korzystając z wyszukiwarki, pozwala ona szybciej dotrzeć do konkretnych pojazdów. Orientację na stoisku ułatwia też interaktywny plan hali. Co więcej, użytkownicy aplikacji mają dostęp do ekskluzywnych materiałów multimedialnych. Wersję demo można pobierać już w sklepach odpowiednich dla urządzeń z systemami iOS oraz Android. Finałowa wersja pojawi się w dniu rozpoczęcia.

Na czas trwania salonu samochodowego Mercedes me przygotował również interaktywny przewodnik turystyczny po Frankfurcie "My Guide". Zawiera on 10 wartych odwiedzenia lokalizacji, w tym bary i hotel polecane przez użytkowników Mercedes me, a także informacje o koncertach, wieczorach kulinarnych oraz innych wydarzeniach organizowanych w okresie targów. Wskazówki na temat dojazdu można pobrać do wykorzystania w nawigacji pojazdu. Z przewodnikiem można zapoznać się w internecie, podzielić się informacjami ze znajomymi za pomocą mediów społecznościowych i dodać własne zdjęcia lub komentarze.