Ponad 8 mln Mercedesów 190 i Klasy C | maxiauto

Ponad 8 mln Mercedesów 190 i Klasy C

Od 1982 roku, od chwili premiery protoplasty Klasy C - modelu 190, Mercedes-Benz dostarczył ponad 8 mln sedanów i kombi należących do kolejnych generacji tej serii. Jej obecna, piąta odsłona w ciągu niewiele ponad roku obecności na rynku znalazła już 250 tys. nabywców. Klasa C niezmiennie pozostaje najchętniej wybieranym modelem w gamie Mercedes-Benz.

Ponad 8 mln Mercedesów 190 i Klasy C

"Wprowadzona w ubiegłym roku Klasa C kontynuuje historię sukcesu, która rozpoczęła się ponad 30 lat temu. I wszystko wskazuje, że ten sukces będzie trwać" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG ds. marketingu i sprzedaży. "Wynik 8 mln sprzedanych egzemplarzy »190« i Klasy C najlepiej świadczy o ogromnej atrakcyjności tej serii w oczach klientów".

Historia sukcesu Klasy C rozpoczęła się w 1982 r., wraz z wprowadzeniem na rynek Mercedesa 190 (W 201) - zupełnie nowego modelu klasy średniej. Z uwagi na kompaktowe wymiary szybko zyskał on przydomek "Baby Benz". W maju 1993 r. zastąpiła go pierwsza Klasa C (W 202). Początkowo, podobnie jak "190", oferowano ją wyłącznie jako sedan, a od 1996 r. - również jako dynamicznie stylizowane kombi.

Kolejna odsłona Klasy C, zaprezentowana w 2000 roku (typoszereg W 203), obejmowała już trzy wersje nadwoziowe: obok sedana i kombi pojawił się sportowy wariant Sport Coupe (W/S/CL 203). Czwarta generacja modelu (seria 204), wprowadzona w 2007 r., po raz pierwszy była dostępna w dwóch zróżnicowanych wersjach stylizacji. Linia wyposażenia ELEGANCE otrzymała klasyczny wlot powietrza z trójramienną gwiazdą umieszczoną na masce, a dynamiczny wariant AVANTGARDE wyróżniał się dużą gwiazdą umieszczoną na osłonie chłodnicy - zupełnie jak w coupe Mercedesa.

Obecne wcielenie Klasy C (typoszereg 205) bije kolejne rekordy popularności. W pierwszym kwartale br. na zakup sedana i kombi tej serii zdecydowało się 109 050 nabywców, o 57,8% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Także w kwietniu 2015 r. Klasa C utrzymywała się na fali popularności - jej sprzedaż wzrosła r/r o 53,8%, do 32 809 sztuk.

Model niezmiennie cieszy się statusem najchętniej wybieranego Mercedesa w ofercie. W kwietniu br. 4 na 5 klientów decydowało się na zakup odmiany sedan, która największy udział ma na dużych rynkach tradycyjnie przywiązanych do nadwozi trójbryłowych - w USA i Chinach. Kombi jest szczególnie popularne w Europie, zwłaszcza w Niemczech, gdzie w minionym miesiącu miało około 66-proc. udział w sprzedaży modelu.

Najpopularniejsze odmiany silnikowe

Najczęściej wybieranym wariantem Klasy C w wersji sedan jest C 300 4MATIC - to m.in. zasługa nabywców z USA. Z uwagi na niskie zużycie paliwa klienci chętnie wybierają również odmianę C 220 BlueTEC. W Chinach najlepiej sprzedaje się przedłużany sedan C 200 L. Wśród kombi numerem jeden jest oszczędna wersja C 220 BlueTEC. Wprowadzony na rynek wiosną br. model C 350 PLUG-IN HYBRID stanowi kolejny krok na drodze do bezemisyjnej mobilności.

Produkowana na 4 kontynentach

Obecna Klasa C to pierwszy model Mercedes-Benz wytwarzany jednocześnie na 4 kontynentach. W ciągu zaledwie 6 miesięcy jego produkcję uruchomiono w fabrykach w Bremen (Niemcy), East London (RPA), Tuscaloosie (USA) i Pekinie (Chiny), gdzie po raz pierwszy powstaje też odmiana z długim rozstawem osi. Zaprojektowano ją specjalnie z myślą o klientów z Państwa Środka, drugiego co do wielkości rynku zbytu Mercedes-Benz. Zarówno tam, jak i w USA oraz w Europie Klasa C w wersji sedan skutecznie przyciąga zupełnie nowych dla marki Mercedes-Benz nabywców - około 40 proc. z nich jeździło wcześniej autem innego producenta.

Model uhonorowany licznymi nagrodami

Sukces Klasy C podkreślają kolejne wyróżnienia - w tym tytuł "Światowego Samochodu Roku 2015" przyznany przez jury złożone z doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych, nagroda dla najlepszego samochodu według niemieckiego czasopisma "auto motor und sport" czy tytuł "Firmowego Samochodu Roku" od brytyjskiego magazynu branżowego "Business Car".