MINI Coupe i MINI Roadster dwaj atleci na ostatniej proste

Brytyjski producent samochodów premium kontynuuje generacyjne zmiany w swym programie modelowym montaż obu dwumiejscowych modeli w fabryce MINI Oxford ma być zakończona zgodnie z planem.

MINI Coupe i MINI Roadster dwaj atleci na ostatniej proste

Fabryka MINI w Oksfordzie przechodzi poważne zmiany: przy wciąż rosnącym globalnym popycie na nowe modele MINI 3D i MINI 5D, który zaczęto produkować kilka miesięcy temu, zakończony ma zostać montaż dwóch modeli poprzedniej generacji oryginału w segmencie małych aut premium. Zgodnie z planem zakończona ma być „kariera” obu dwumiejscowych atletów – MINI Coupe oraz MINI Roadster. Tym samym brytyjski wytwórca małych aut premium wykonuje kolejny z planowanych kroków w procesie produkcji w oksfordzkiej fabryce. Teraz będą tam produkowane MINI 5D i MINI 3D w siedmiu odmianach silnikowych.

Model MINI Coupe został zaprezentowany w „Zielonym Piekle” – jego premiera odbyła się podczas 24-godzinnego wyścigu na Północnej Pętli toru Nürburgring, tuż przed oficjalną prezentacją na frankfurckim salonie samochodowym w roku 2011. MINI John Cooper Works Coupe Endurance bezproblemowo stawił czoło wyzwaniu, potwierdzając nie tylko swe sportowe geny, ale także niezawodność. Od tamtej pory MINI Coupe zachwycał wciąż nowe rzesze kierowców właściwościami jezdnymi jak w gokarcie, potężnymi silnikami, sportowym zestrojeniem zawieszenia, nisko umieszczonym środkiem ciężkości i tylnym spoilerem, który automatycznie wysuwa się przy wyższych prędkościach. Doskonale dostosowany do tych cech kształt dachu ze zintegrowanym spoilerem i płaskim przebiegiem nadawał temu modelowi MINI charakter tyleż atletyczny, co dystyngowany.

Ostatnim dowodem na ogromną popularność MINI Coupe jest zwycięstwo w plebiscycie czytelników magazynu „auto, motor und sport” – „Best Cars 2015”. Teraz triumfator w kategorii „Mały samochód importowany” wjeżdża na ostatnią prostą – wraz z modelem MINI Roadster, którego karierę zdefiniowały czysta frajda z jazdy i spontaniczna przyjemność z jazdy pod gołym niebem.

Bo brytyjski producent małych samochodów premium zdołał podbić także ten niezwykle atrakcyjny segment samochodów. Pierwszy dwumiejscowy kabriolet w historii marki ma tekstylny dach, który otwiera się niebywale prędko – ręcznie lub półautomatycznie (opcja). Co więcej – MINI Roadster, podobnie jak MINI Coupe, zapewnia imponującą funkcjonalność dzięki pojemnemu bagażnikowi wraz z otworem na długie przedmioty.

Oksfordzka fabryka będzie jednak wciąż gwarantować auto gwarantujące frajdę z jazdy pod gołym niebem – MINI Cabrio dostępne w trzech wariantach benzynowych i dwóch dieslowskich. W produkcji jest wciąż MINI John Cooper Works Cabrio.