Nowe MINI Clubman ALL4

Wraz z debiutem rynkowym nowego MINI Clubman najnowsza generacja modeli brytyjskiej marki rusza na podbój segmentu kompaktowych samochodów premium. Dodatkowym urozmaiceniem jest napęd na cztery koła ALL4. Nowe MINI Clubman ALL4 gwarantuje frajdę z jazdy w kolejnej, jeszcze bardziej sportowej i wyjątkowo niezawodnej postaci.

Nowe MINI Clubman ALL4

Nowoczesne MINI w nowym wymiarze – teraz również z napędem na cztery koła. Nowe MINI Clubman ALL4 łączy innowacyjną koncepcję auta w segmencie kompaktowych samochodów premium z typową dla tej marki frajdą z jazdy w jeszcze bardziej sportowym i wszechstronnym wydaniu: nowy napęd na cztery koła oferowany po raz pierwszy w MINI najnowszej generacji jest dostępny w dwóch modelach.

Premiera napędu na cztery koła ALL4 nowej generacji z regulacją elektrohydrauliczną; zoptymalizowana masa i wyższa wydajność największego i najbardziej uniwersalnego modelu MINI; idealna alternatywa i uzupełnienie dla typowego dla MINI napędu przedniego dzięki nowej konstrukcji z przekładnią kątową PTO na osi przedniej, dwuczęściowym wałem przegubowym do transmisji napędu oraz sprzęgłem wielotarczowym hang-on w przekładni tylnej osi; precyzyjny i dostosowany do sytuacji rozdział momentu napędowego na oś przednią i tylną dzięki skomunikowaniu sterownika napędu ALL4 z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC; szybka reakcja na zmiany stylu jazdy lub warunki nawierzchni umożliwia ekstremalnie sportowe prowadzenie oraz niezawodną trakcję w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.

Debiut rynkowy nowego MINI Clubman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,9 – 4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 159 – 126 g/km) w połączeniu z wyjątkowo mocnymi silnikami najnowszej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo oraz aktualną wersją skrzyni manualnej i Steptronic; MINI Cooper S Clubman ALL4 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l (141 kW / 192 KM) i standardową 6-biegową skrzynią manualną oraz opcjonalną 8-stopniową skrzynią Steptronic; MINI Cooper SD Clubman ALL4 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l (140 kW / 190 KM) i standardową 8-stopniową skrzynią Steptronic.

Intensywna frajda z jazdy dzięki mocnym silnikom i dającej lepszą trakcję transmisji napędu na cztery koła; opcjonalnie oferowana 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z dźwigienkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control umożliwiającą bardzo dynamiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego; poprawione parametry spalania i emisji dzięki konstrukcji i działaniu nowego napędu na cztery koła ALL4 oraz technologii MINIMALISM; funkcja Auto Start Stop w standardzie; tryb GREEN ze swobodnym toczeniem na biegu jałowym przy rozłączonym układzie transmisji napędu z opcjonalną funkcją MINI Driving Modes i skrzynią Steptronic.

Napęd na cztery koła ALL4 jako dodatkowy element podnoszący najwyższą we wszystkich modelach MINI przydatność do codziennej eksploatacji i długich tras; nowe MINI Clubman ALL4 łączy typowe dla tej marki gokartowe właściwości jezdne z pewnością prowadzenia w każdej sytuacji i wysokim komfortem jazdy; wysokiej jakości, unikalny pośród konkurencji układ jezdny obejmujący oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną; maksymalna zwinność dzięki dużemu rozstawowi kół oraz sztywna karoseria o zoptymalizowanej masie; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic w standardzie.

MINI Clubman ALL4 standardowo z dynamiczną kontrolą stabilności (DSC) z dynamiczną kontrolą trakcji (DTC), elektroniczną kontrolą blokowania mechanizmu różnicowego (EDLC) i Performance Control; opcjonalnie oferowany sportowy układ jezdny i dynamiczna kontrola amortyzatorów; w wyposażeniu standardowym 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich; opcjonalnie w rozmiarze do 19-cali.

Nowe MINI Clubman oferowane teraz w ośmiu wariantach; rozszerzona paleta modeli unikalnych w segmencie samochodów kompaktowych premium w tradycji klasycznych shooting brake’ów; niepowtarzalna stylistyka karoserii o dynamicznie wydłużonej sylwetce, z masywnymi konturami barkowymi, długą linią dachu i tyłem hatchback: zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne dzięki „zasłonom powietrznym” w postaci wlotów powietrza w pasie przednim oraz „skrzeli” w postaci wylotów powietrza w przednich błotnikach; duża wszechstronność dzięki czterem drzwiom bocznym i charakterystycznym otwieranym na boki drzwiom tylnym Split Doors; miejsce dla pięciu osób; pojemność bagażnika: 360 l; oparcie kanapy tylnej opcjonalnie dzielone i składane w proporcjach 40 : 20 : 40; maksymalna pojemność bagażowa: 1250 l, rozszerzona paleta kolorów karoserii o lakier metalizowany Digital Blue.

Indywidualnie zaprojektowane wnętrze z szeroką deską rozdzielczą i okalającą listwą kokpitu w górnej części; zestaw wskaźników na kolumnie kierownicy; centralny zestaw wskaźników z różnymi wskazaniami; intuicyjny w obsłudze panel klimatyzacji; konsola środkowa z elektrycznym hamulcem postojowym, schowkami, dwoma uchwytami na napoje oraz kontrolerem MINI i podłokietnikiem.

Struktura karoserii o zoptymalizowanej masie i właściwościach zderzeniowych; standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmujące przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, z przodu napinacze pasów bezpieczeństwa i adaptacyjne ograniczniki siły naciągu pasów, z tyłu mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX oraz opcjonalnie również na fotelu pasażera obok kierowcy; doskonała akustyka i amortyzacja drgań.

Pełna oferta wyposażenia dodatkowego zwiększającego frajdę z jazdy, komfort i indywidualność również w nowym MINI Clubman ALL4; MINI Driving Modes umożliwiające wybór indywidualnej konfiguracji auta; nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, w tym wyświetlacz MINI Head Up, asystent parkowania, kamera cofania oraz system asystujący kierowcy; diodowe reflektory, diodowe światła przeciwmgielne; elektryczna regulacja foteli przednich; dostęp komfortowy z bezdotykowym otwieraniem drzwi Split Doors; hak holowniczy; szklany dach panoramiczny; pakiet MINI Excitement z diodowym oświetleniem wnętrza i światłem ambientowym oraz projekcją logo MINI z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu; stylistyki wnętrza MINI Yours z podświetlanymi listwami ozdobnymi w drzwiach; system alarmowy z czerwoną diodą stanu w antenie dachowej; poza tym: ekskluzywne opcje wyposażenia John Cooper Works i MINI Yours oraz aktualna oferta z zakresu informacji i rozrywki w pojeździe MINI Connected.

Warianty silnikowe:

MINI Cooper S Clubman ALL4: czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu),
pojemność: 1998 cm3,
moc: 141 kW / 192 KM przy 5200 obr/min,
maks. moment obrotowy: 280 Nm przy 1 obr/min (300 Nm z funkcją Overboost),
przyspieszenie (0-100 km/h): 7,0 s (skrzynia Steptronic: 6,9 s),
prędkość maksymalna: 225 km/h (225 km/h),
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,0 – 6,9 l (6,4 – 6,3 l)/100 km,
emisja CO2*: 162 – 159 g/km (149 – 146 g/km),
norma emisji spalin: Euro 6.

MINI Cooper SD Clubman ALL4: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni CommonRail),
pojemność: 1 cm3,
moc: 140 kW / 190 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1 – 2500 obr/min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 7,2 s,
prędkość maksymalna: 222 km/h,
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,9 – 4,8 l/100 km,
emisja CO2*: 129 – 126 g/km,
norma emisji spalin: Euro 6.

* Wartości wg cyklu pomiarowego UE zależnie od wybranego rozmiaru opon

Wymiary zewnętrzne:
długość: 4253 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1441 mm
rozstaw osi: 2670 mm