Nowy MINI Cabrio

Nowa generacja pierwszego i wciąż jedynego kabrioletu segmentu premium z klasie małych aut; zmiana pokoleniowa w palecie modelowej bogatej w tradycje brytyjskiej marki znajduje kontynuację w nowym MINI Cabrio; frajda z jazdy pod otwartym niebem na czterech siedzeniach przy jeszcze bardziej sportowym charakterze, wyższej wydajności, lepszym komforcie, funkcjonalności, bezpieczeństwie, łączności i jakości – zarówno materiałów, jak i wykończenia.

Nowy MINI Cabrio

Stylistyka karoserii, której nie da się pomylić z żadną inną; doskonała równowaga między najwyższej klasy elegancją i sportowym talentem; charakterystyczne proporcje i pełne siły przetłoczenia oraz dynamicznie wydłużona sylwetka; nowoczesna interpretacja klasycznych cech designerskich MINI: okrągłe lampy i tylne lampy w chromowanych ramkach, sześciokątny wlot powietrza, czarne podkreślenia konturów nadwozia, burtowe kierunkowskazy; ogromna paleta lakierów nadwoziowych – w tym Caribbean Aqua metallic – prezentowana po raz pierwszy z okazji premiery nowego MINI Cabrio.

Wysokiej jakości tekstylny, miękki dach z w pełni automatycznym mechanizmem składania i rozkładania, a także z funkcją rozsuwanego dachu; po raz pierwszy nowy napęd, w pełni elektryczny, a więc bardzo cichu; auto dostępne także w ramach programu MINI Yours z miękkim dachem z unikatowym haftowanym motywem flagi Union Jack; otwieranie i zamykanie miękkiego dachu oraz bocznych okien w 18 sekund, także w czasie jazdy z prędkością do 30 km/h; ochrona przeciwkapotażowa zamontowana w niewidoczny sposób, otwierająca się w razie potrzeby – jako element charakterystyczny w wersji kabriolet w zintegrowanym systemie ochronnym MINI.

W porównaniu z poprzednim modelem MINI Cabrio wymiary zwiększone o 98 mm na długość, 44 mm na szerokość i 1 mm na wysokość; większy rozstaw osi (+28 mm), większy rozstaw kół (+42 mm z przodu, +34 mm z tyłu); optymalizacja komfortu przestrzennego na wszystkich 4 miejscach w kabinie; nowe fotele przednie z większym zakresem regulacji; wygodniejsze wsiadanie i dłuższe siedziska dla pasażerów z tyłu; wyraźniejsze podkreślenie oddzielnego charakteru pojedynczych siedzeń tylnych i optymalizacja podparcia bocznego tylnych siedzeń; objętość bagażnika zwiększona o ok. 25% do 215 l przy dachu rozłożonym i 160 l przy schowanym; standardowa specyfikacja obejmuje dzielone i składane oparcia tylne oraz większe możliwości transportowe po złożeniu tylnych oparć, a także funkcję Easy Load.

Charakterystyczna stylistyka kabiny z horyzontalnie ustrukturyzowanym kokpitem, okrągłymi lub eliptycznymi ramkami wyświetlaczy i zegarów, dyszy nawiewu i elementów wykończenia drzwi, a także wysokiej jakości kombinacje materiałowo-kolorystyczne; koncepcja sterowania oparta na wyświetlaczu i zegarach zamontowanych na kolumnie kierowniczej, centralny instrument z nowymi funkcjami, opcjonalny wyświetlacz LED oraz czerwony przełącznik start/stop pośrodku panelu z dźwigienkami w dolnej części konsoli środkowej.

Nowy MINI Cabrio wchodzi na rynek w trzech wersjach silnikowych (średnie zużycie paliwa 6,0-3,8 l/100 km, średnia emisja CO2: 139-100 g/km); nowa generacja silników wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo; 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW/136 KM w modelu MINI Cooper Cabrio, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 141 kW/192 KM w modelu MINI Cooper S Cabrio, 3-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 85 kW/116 KM w modelu MINI Cooper D Cabrio.

Przeniesienie napędu na przednią oś; 6-biegowa skrzynia manualna w wyposażeniu seryjnym; 6-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic w opcji; w modelu MINI Cooper S Cabrio dostępna także automatyczna 6-stopniowa przekładnia sportowa Steptronic z łopatkami pod kierownicą do ręcznej zmiany biegów; bogate wyposażenie w systemy i technologie z palety MINIMALISM; opcjonalnie przełącznik trybów pracy MINI Drive Modes obejmujący tryb GREEN umożliwiający jazdę zoptymalizowaną pod względem wydajności.

Typowe dla MINI doznania z jazdy w typie prowadzenia gokarta dzięki technologii zawieszeniowej o specjalnym zestrojeniu dla każdej wersji w połączeniu z szerokim rozstawem kół i dużym rozstawem osi; jednowahaczowe zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe zawieszenie tylne o zwiększonej sztywności i zredukowanej masie; uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie kierownicy Servotronic oraz dynamiczna kontrola stabilności DSC obejmująca dynamiczną kontrolę trakcji DTC oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDLC w wyposażeniu standardowym; model MINI Cooper S Cabrio seryjnie z systemem wektorowania siły napędowej Performance Control; opcjonalnie dostępne: adaptacyjne amortyzatory DDC i sportowe zawieszenie; w serii 15- lub 16-calowe koła z lekkich stopów, opcjonalnie dostępne koła do 18 cali.

Bardzo sztywna struktura nadwozia z dopasowanymi do wersji, specjalnymi elementami wzmacniającymi, zapewniająca zwinność i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicy oraz maksymalną ochronę pasażerów; kompletny zestaw elementów zapewniających bezpieczeństwo, w tym airbagi przednie, airbagi chroniące głowy i klatki piersiowe zintegrowane w oparciach foteli, 3-punktowe pasy automatyczne na wszystkich siedzeniach, punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na siedzeniach pasażera z przodu i tylnych, wyświetlacz ciśnienia w oponach oraz częściowo aktywna pokrywa silnika dla optymalnej ochrony pieszych; uzależnione od potrzeb sterowanie systemami ochronnymi oraz zabezpieczenia przeciwkapotażowego przez scentralizowaną elektronikę ochronną.

Wysokiej jakości standardowe wyposażenie obejmuje automatyczne sterowanie otwieraniem i zamykaniem miękkiego dachu, centralny zamek, Radio MINI Boost ze złączami USB i AUX-IN, czujniki parkowania PDC i klimatyzację; personalizacja dzięki szerokiej ofercie zdobienia lusterek zewnętrznych, pasów na masce, wzorów i materiałów tapicerki, materiałów i wzorów wykończeniowych i linii stylistycznych Colour Lines, a także MINI Yours oraz John Cooper Works.

Innowacyjne wyposażenie dostępne po raz pierwszy w MINI Cabrio: lampy główne LED ze światłami dziennymi LED oraz kierunkowskazy LED; adaptacyjny rozkład strumienia światła i doświetlanie zakrętów; diodowe lampy przeciwmgłowe; pakiet oświetleniowy z diodowym oświetleniem LED dla kabiny oraz oświetlenie ambientowe; wyświetlacz przezierny MINI Head-Up Display, asystent parkowania, Driving Assistant z opartym na kamerze aktywnym regulatorem prędkości, ostrzeganiem o ryzyku kolizji i najechania na pieszego z inicjalną funkcją autonomicznego hamowania, asystentem świateł drogowych i wykrywaniem znaków drogowych; kamera cofania; inteligentny telefon alarmowy IEC.

Dodatkowe możliwości zwiększenia frajdy z jazdy, komfortu i indywidualizacji obejmują 2-strefową klimatyzację automatyczną z trybem jazdy bez dachu, podgrzewane fotele, bezkluczykowe sterowanie Comfort Access, Always Open Timer z nową treścią wyświetlacza, nowy wiatrochron o obniżonej masie i uproszczonym montażu, czujnik deszczu z automatycznym sterowaniem światłami, pakiet MINI Excitement (wyświetlanie logo MINI na podłoże przed drzwiami z dolnej części lusterka po stronie kierowcy), podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane i składane elektrycznie boczne lusterka, lusterka wewnętrzne i boczne samościemniające się, system nawigacyjny MINI oraz pakiet Wired z systemem nawigacyjnym Professional i sterowaniem przez MINI Touch Controller, Radio MINI Visual Boost, MINI Connected XL Journey Mate i bezprzewodowym łączem telefonicznym Bluetooth.

Kompletny pokładowy program rozrywkowo-multimedialny MINI Connected; wciąż aktualizowane wybrane aplikacje integrowalne w samochodzie poprzez smartfon; ekskluzywne funkcje MINI, jak MINI Streetwise, wyszukiwanie online, Sports Instruments, Force Meter i funkcja ostrzegająca o nadciągającym deszczu; MINI Connected XL Journey Mate z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym; usługi online pozwalające wykorzystywać sieci społecznościowe czy rozrywkowe, jak Spotify, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody, TuneIn czy GoPro.

Wersje silnikowe:

MINI Cooper S Cabrio: silnik benzynowy, 4-cylindrowy, z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienne fazy rozrządowe i w pełni zmienny wznios zaworów) – pojemność: 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250-4000 obr./min (300 Nm w trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s (ze skrzynią automatyczną 7,1 s), prędkość maksymalna 230 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa* 6,1-6,0 l/100 km (5,8-5,6 l/100 km), emisja CO2* 142-139 g/km (134-131 g/km), klasa oczyszczania spalin Euro 6.

MINI Cooper Cabrio: silnik benzynowy, -cylindrowy, z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienne fazy rozrządowe i w pełni zmienny wznios zaworów) – pojemność: 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s (ze skrzynią automatyczną 8,7 s), prędkość maksymalna 208 km/h (206 km/h), średnie zużycie paliwa* 5,1-4,9 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2* 118-114 g/km (123-119 g/km), klasa oczyszczania spalin Euro 6.

MINI Cooper D Cabrio: silnik wysokoprężny, 3-cylindrowy, z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail) – pojemność: 1496 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr./min (300 Nm w trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s (ze skrzynią automatyczną 9,9 s), prędkość maksymalna 195 km/h (195 km/h), średnie zużycie paliwa* 4,0-3,8 l/100 km (4,1-3,9 l/100 km), emisja CO2* 105-100 g/km (109-104 g/km), klasa oczyszczania spalin Euro 6.

* dane testowe dla NEDC, zużycie paliwa uzależnione od zastosowanego ogumienia

Wymiary zewnętrzne:
długość: 3821 mm (MINI Cooper S Cabrio: 3850 mm)
szerokość: 1727 mm
wysokość: 1415 mm
rozstaw osi: 2495 mm