Wyniki końcowe rajdu terenowego Baja Portalegre 500

Mitsubishi Outlander PHEV prowadzony przez japońskiego kierowcę Hiroshi Masuoki ukończył rajd Baja Portalegre 500 na 47. pozycji w klasyfikacji generalnej z całkowitym czasem 11 godzin, 45 minut i 47 sekund. Ten terenowy rajd, zorganizowany przez Portugalską Federację Samochodową odbył się 24 października na trasie o łącznej długości 501,96 km.

Wyniki końcowe rajdu terenowego Baja Portalegre 500

Trzeci odcinek specjalny o długości 144,13 km rozpoczął się w pobliżu miejscowości Ponte de Sor leżącej na zachód od Portalegre. Trasa prowadziła przez wiejskie tereny na północny wschód od tego miasta, następnie skręcając na południe w kierunku Chança-Est i powracając na trasy, którymi zawodnicy ścigali się w piątek, by zakończyć się na południe od Portalegre. Warunki pogorszyły po lekkim deszczu, po którym trasa była mokra, a do czasu pojawienia się na niej Outlandera PHEV nawierzchnia była już bardzo rozjeżdżona i pełna głębokich kolein. Samochód sprawował się dobrze i osiągał konkurencyjne czasy, aż do pojawienia się problemu z (jak się później okazało) bezpiecznikiem, który wystąpił po przejechaniu 58 km. Podjęto decyzję o powrocie samochodu do parku serwisowego przy wsparciu pomocy technicznej.

W parku serwisowym samochód został na tyle szybko naprawiony, że załodze udało się zdążyć na popołudniowy odcinek specjalny o długości 200,95 km. Punkt startowy najdłuższego z odcinków wyznaczono w pobliżu miejscowości Crato, a jego trasa prowadziła na północ w kierunku Vila Flor, następnie skręcała na zachód do niewielkiego miasta Gaviao i dalej do mety w Ponte de Sor. Mimo padającego deszczu Hiroshi Masuoka uzyskał czas 3 godziny, 29 minut i 37 sekund, zajmując 2. miejsce w klasie National Rally na 20 załóg, które ukończyły etap, co dawało mu 22. miejsce w klasyfikacji generalnej na tym odcinku. Była to kolejna doskonała okazja do wykazania znakomitych własności terenowych hybrydowego samochodu Mitsubishi.

Opinia Hiroshi Masuoki – kierowcy I szefa zespołu rajdowego

„Po problemach na trzecim odcinku specjalnym nie mogliśmy zająć wyższego miejsca. Lepiej już poszło na kolejnym liczącym około 201 kilometrów. Był to najdłuższy odcinek specjalny rajdu, a z powodu deszczu trasa była bardzo śliska. Outlander PHEV był bardzo łatwy do kontrolowania i świetnie sprawował się w warunkach błotnistej nawierzchni, z którą samochód napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym nie poradziłby sobie tak łatwo. My pokonywaliśmy śliską, błotnistą trasę bez żadnych problemów. Silniki elektryczne sprawowały się dobrze, dostarczając moment obrotowy i moc o stałych wartościach. Byliśmy w stanie jeszcze raz dowieść potencjału systemu PHEV w warunkach terenowych. Nowy Outlander PHEV, na bazie którego powstał samochód rajdowy, trafił do sprzedaży w Europie we wrześniu, wiec mogę już życzyć naszym klientom, by spróbowali \"doświadczyć emocji szybowania w terenie\", jako że Outlander PHEV zapewnia płynne i solidne, a jednocześnie pozbawione hałasu osiągi.”

Opinia Yasuo Tanaki – dyrektora technicznego zespołu rajdowego

„Samochód zatrzymał się w trakcie trzeciego odcinka specjalnego. Był to wynik zupełnie przypadkowej, drobnej awarii. Aby ustalić, co się stało, musieliśmy zlokalizować problem i jak się okazało, nie był on bezpośrednio związany z głównym systemem PHEV. Przyczyną był przepalony 12-woltowy bezpiecznik w systemie wytwarzania mocy. Kiedy wymieniliśmy bezpiecznik na nowy, samochód znów zaczął pracować idealnie, jak gdyby nic się nie stało. Wysłaliśmy samochód na czwarty odcinek specjalny liczący ponad 200 kilometrów – najdłuższy w całym rajdzie, na którym samochód sprawował się znakomicie, nawet lepiej niż sobie wyobrażałem. Outlander PHEV uzyskał drugi najlepszy czas w klasie National Rally, pokonując wiele świetnych samochodów rajdowych. Nasz pojazd był w stanie poruszać się w tempie lepiej kojarzonym z maszynami zbudowanymi specjalnie do takich rajdów. Obserwując rajd widziałem w naszym Outlanderze PHEV ogromny potencjał. Mimo utrudnień na trzecim odcinku specjalnym, cały czas było widać prawdziwy potencjał Outlandera PHEV. Wszyscy razem podziwialiśmy jego trwałość w szerokim zakresie warunków drogowych i w szczególnie wymagającym środowisku sportów motorowych. Obecnie planujemy dalszy rozwój systemu PHEV z przeznaczeniem do warunków rajdowych, w celu przekazywania zdobytych informacji i wniosków do innych działów firmy, by na tej podstawie lepiej przygotować do produkcji system przeznaczony do samochodów użytkowych dostępnych w naszych salonach.”