Nissan Juke R 2.0 maksymalne osiągi

Ekstremalny. To słowo najlepiej opisuje model, który pod wieloma względami na nowo zdefiniował pojęcie crossovera. Juke‑R bezsprzecznie dowiódł wyczynowych predyspozycji modelu Juke i odniósł bezprecedensowy w historii marki Nissan sukces. Samochód, który zaprojektowano pierwotnie jako pojedynczy, koncepcyjny egzemplarz, wzbudził ogromną sensację już w chwili jego pierwszej prezentacji.

Nissan Juke R 2.0 maksymalne osiągi

Juke‑R jest ekstremalną wersją modelu Juke - nieokiełznanym, ultraekskluzywnym i wyczynowym crossoverem dla entuzjastów wyczynowych supersamochodów. Jego druga generacja, Juke‑R 2.0, jest najdzikszym i najbardziej zaawansowanym crossoverem, jaki kiedykolwiek zbudowano, a także przykładem pasji, z jaką Nissan realizuje swoje ambicje kwestionowana norm.

Oryginalny Juke-R: niemożliwe staje się rzeczywistością

Historia Juke‑R rozpoczęła się w styczniu 2012 roku od debiutu pierwszego prototypu zaprezentowanego jako samochód koncepcyjny w Dubaju. Niepowtarzalność gwarantowało mu podwozie zapożyczone z Nissana GT‑R, ukryte pod odpowiednio zmodyfikowanym muskularnym nadwoziem Juke. Zamieszczony na YouTube materiał filmowy z Juke‑R w akcji obejrzano dotychczas ponad 5 milionów razy.

Darren Cox, dyrektor globalnego działu sportu samochodowego w firmie Nissan, powiedział: „W Dubaju Juke‑R był wprost uwielbiany - oferty odkupienia koncepcyjnego egzemplarza ludzie składali nam na ulicach. Nie mogliśmy sprawić zawodu tak oddanym fanom, dlatego mając trzy potwierdzone zamówienia w kieszeni, ogłosiliśmy, że wyprodukujemy limitowaną serię Juke‑R".

Rozpoczęto zatem pracę, której celem było przekształcenie modelu koncepcyjnego w samochód seryjny. W Juke‑R - zbudowanym przez brytyjską firmę RML specjalizującą się w konstruowaniu podzespołów wykorzystywanych w sportach samochodowych, we współpracy z Europejskim Centrum Technicznym Nissana (NTCE) - wykorzystano zespół napędowy i zawieszenie z supersamochodu GT‑R, a także klatkę bezpieczeństwa zgodną ze specyfikacją FIA.

Dzięki doświadczeniu specjalistów NTCE pierwsza wersja produkcyjna była nawet mocniejsza od egzemplarza koncepcyjnego i dysponowała mocą 545 KM generowaną przez silnik V6 o pojemności 3,8 litra, z podwójnym turbodoładowaniem. W trakcie testów Juke‑R pierwszej generacji rozpędzał się do 100 km/h w ciągu zaledwie 3 sekund i rozwijał prędkość maksymalną powyżej 270 km/h.

Oprócz kompleksowych rozwiązań konstrukcyjnych ukrytych pod nadwoziem Juke‑R otrzymał także nowy wygląd, opracowany przy udziale ekspertów z Europejskiego Centrum Projektowego Nissana (NDE) w Londynie. Szef zespołu projektowania cyfrowego Darryl Scriven zdołał przyspieszyć tempo prac nad pojazdem dzięki zastosowaniu nowej techniki pozwalającej wyświetlać trójwymiarowy obraz na specjalnym ekranie. Technika ta umożliwia w pełni cyfrowe projektowanie przy zachowaniu jakości wykończenia na miarę supersamochodu.

Na uwagę zasługują takie detale stylistyczne, jak bardzo wyrazisty przedni zderzak, a także karbonowe wykończenie przednich i tylnych wlotów powietrza oraz tylnego dyfuzora. Projektantom udało się stworzyć pojazd o wybitnie wyczynowych cechach.

Juke-R 2.0 - więcej mocy, więcej innowacji, więcej emocji

Juke‑R 2.0, zbudowany z okazji piątej rocznicy rozpoczęcia produkcji modelu Juke, jest ekstremalnym wyrazem innowacyjności i pasji Nissana w dążeniu do zapewnienia emocji w motoryzacji. Istotnie zmodernizowana w stosunku do oryginału wersja 2.0 zadebiutowała w dynamicznym stylu na tegorocznym Festiwalu Szybkości w Goodwood.

Juke‑R 2.0, podobnie jak jego wysoko oceniany poprzednik, jest napędzany przejętym z Nissana GT‑R silnikiem V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem. W celu zapewnienia jeszcze większych emocji w Juke‑R 2.0 zastosowano zmodernizowaną jednostkę o mocy 600 KM.

Godnym podziwu jest fakt, że inżynierom udało się zmieścić zespół napędowy modelu GT‑R, w tym system napędu na cztery koła, w kompaktowym podwoziu Juke. W wersji 2.0 zastosowano również szereg udoskonaleń stylistycznych, takich jak nowy przedni zderzak z włókna węglowego z wlotami powietrza powiększonymi o ponad 100% w celu sprostania dodatkowemu zapotrzebowaniu silnika na chłodzenie.

Inne nowości w Juke‑R 2.0 to między innymi jednoczęściowy tylny zderzak z włókna węglowego, zintegrowany z poprawiającym własności aerodynamiczne nowym dyfuzorem oraz oprawami końcówek wydechu wykonanymi z włókna węglowego o podwyższonej odporności na wysoką temperaturę. Pokrywa silnika (z powiększonymi wlotami powietrza) oraz listwy boczne również są wykonane z włókna węglowego oraz polakierowane na czarny matowy kolor, natomiast na tylnej klapie umieszczono nowe karbonowe skrzydełka poprawiające przepływ powietrza i zwiększające siłę dociskającą.