Użytkownicy elektrycznych Nissanów pokonują więcej kilometrów

Użytkownicy elektrycznych Nissanów pokonują więcej kilometrów niż wynoszą średnie przebiegi pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Kierowcy stuprocentowo elektrycznych Nissanów LEAF przejeżdżają rocznie o 40% więcej kilometrów (16 588 km) niż wynosi europejska średnia dla pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (11 539 km)1). Najdłuższe trasy pokonują hiszpańscy użytkownicy Nissanów LEAF (średnio ponad 367 km tygodniowo). Za nimi plasują się Szwedzi (339 km) oraz Brytyjczycy (324 km).

Użytkownicy elektrycznych Nissanów pokonują więcej kilometrów

Według najnowszych danych kierowcy tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi przejeżdżają średnio 222 km tygodniowo.

Dzięki montowanemu w modelu LEAF systemowi telemetrycznemu CarWings, który rejestruje dane dotyczące eksploatacji pojazdu w rzeczywistych warunkach, Nissan obliczył, że europejscy użytkownicy Nissanów LEAF pokonują nimi średnio 319 km tygodniowo2), nie emitując przy tym spalin.

Z badań producenta wynika także,iż 89% kierowców Nissanów LEAF ładuje akumulatory swoich pojazdów w domu i nocą. W takim przypadku koszt przejechania 1 mili nie przekracza 2 pensów.3)

Zwyczaje kierowców elektrycznych Nissanów zbadano już po czterech latach od premiery modelu LEAF, wprowadzonego na rynek w 2010 r. jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w historii. Z przeszło 150 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 31 000 nabyli klienci z Europy. Wprowadzając kolejny model, firma chce powtórzyć sukces Nissana LEAF - w pełni elektrycznego samochodu, którego wszystkie egzemplarze na świecie pokonały już łącznie imponujący dystans miliarda kilometrów.

Jean-Pierre Diernaz, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Od początku twierdziliśmy, że Nissan LEAF to znacznie więcej niż samochód miejski czy drugi samochód w gospodarstwie domowym, a teraz możemy przedstawić dane, które to potwierdzają.Nasi klienci często deklarują, że kupują Nissana LEAF jako drugi samochód, ale potem okazuje się, że korzystają z niego znacznie intensywniej niż z samochodu, który już posiadali, a informacje z systemu CarWings są na to niezbitym dowodem".

„Od klientów wiemy, że doceniają oni bardzo niskie zużycie energii i koszty serwisowania pojazdu, a także elastyczność Nissana LEAF i niemal bezgłośną jazdę. Wszystkie te czynniki sprawiają, że kierowca niechętnie wraca do samochodu z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym".

Niedawno Nissan uzupełnił swoją ofertę w pełni elektrycznych pojazdów o bezemisyjny kompaktowy miejski van e-NV200.