Emisja CO2 tylko 94 g/km: Opel Astra jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny

Główną ideą przyświecającą twórcom tego samochodu jest jego nieustanne doskonalenie: wprowadzony na rynek wiosną 2014 r. Opel Astra z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 1.6 już został zakwalifikowany do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+, a teraz będzie jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny.

Emisja CO2 tylko 94 g/km: Opel Astra jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny

Wynik ten uzyskano w testach NEDC (New European Driving Cycle). Wersja o mocy 100 kW/136 KM emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr (o 5 gramów mniej niż poprzednio) i zużywa 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,2 litra mniej) wg testów NEDC — więc nawet mocniejsza Astra z supercichym dieslem nie przekracza stugramowego progu emisji. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że nowa ekologiczna Astra 1.6 CDTI będzie dostępna już wkrótce w tej samej cenie co jej dotychczasowa wersja. Fakt ten potwierdza jak bardzo Opel jest zaangażowany w trwającą, największą w dotychczasowej historii marki, ofensywę silnikową. W ciągu zaledwie 18 miesięcy Opel całkowicie odnowił swoje portfolio silników wysokoprężnych. Zmodernizowana i jeszcze oszczędniejsza Astra CDTI dołącza do mistrzyni ekologii, czyli Corsy 1.3 CDTI z 82-gramową emisją, oraz do nowej Insignii 2.0 CDTI, które w najbliższych tygodniach pojawią się u dealerów.

„Nasze nowe zespoły napędowe to przykłady nowoczesnej mobilności. Naszym mottem jest oszczędność bez uszczerbku dla osiągów i komfortu” — powiedział Charles Klein, wiceprezes ds. inżynierii w Europie. „Obecnie oferujemy niezwykle wydajne turbodiesle we wszystkich segmentach — od nowej Corsy z fenomenalnie niską emisją CO2 na poziomie 82 g/km, poprzez Astrę, aż do flagowej Insignii w klasie średniej”.

Redukcja emisji CO2 bez uszczerbku dla przyjemnej i komfortowej jazdy

Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu silnika 1.6 CDTI nowej generacji w modelu Astra inżynierowie firmy Opel dopracowali jego konstrukcję, obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów i komfortu jazdy. Zarówno w podwoziu, jak i nadwoziu zastosowano elementy o zmniejszonym tarciu, takie jak zoptymalizowane półosie napędowe czy ogumienie o mocno obniżonych oporach toczenia. Do poprawy charakterystyki aerodynamicznej przyczynia się pakiet Aero, obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu. Ponadto specjaliści w dziedzinie konstrukcji silników jeszcze bardziej usprawnili proces spalania. Dzięki tym wszystkim zabiegom Astra z nowej generacji supercichym dieslem 1.6, rozwijającym moc 81 kW/110 KM, emituje o 3 gramy CO2 na kilometr mniej. W przypadku wersji o mocy 110 kW/136 KM emisję udało się ograniczyć aż o 5 gramów na kilometr. Mimo to osiągi obydwu silników nie zmieniły się. Mocniejszy silnik rozpędza Astrę sedan od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 205 km/h.

Bezkompromisowy komfort to nadal atut wszystkich ekologicznych wersji Astry, w tym pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana i kombi Sport Tourer. Ergonomiczne przednie fotele z certyfikatem AGR (niemieckiej Kampanii na Rzecz Zdrowych Pleców), nowoczesny system multimedialny IntelliLink firmy Opel i wiele innych opcjonalnych elementów wyposażenia pomaga zapewnić przyjemne i relaksujące warunki podróżowania i łączność ze światem. Firma Opel oferuje także wysokiej klasy rozwiązania techniczne podnoszące bezpieczeństwo, takie jak przednia kamera Opel Eye z układem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu, systemem ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych i asystentem pasa ruchu. Bezpieczeństwo poprawiają również tylna kamera, asystent parkowania z funkcją rozpoznawania wolnego miejsca parkingowego i systemem audiowizualnego wspomagania parkowania, system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu oraz oświetlenie AFL+. Powyższe cechy, w połączeniu z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności do 1550 litrów w wersji kombi, czynią z Astry doskonały samochód do pracy i rekreacji.

Od ekologicznie mistrzowskiej Corsy do Insignii z dynamicznym dieslem — znakomity model w każdym segmencie

Zmodernizowana Astra z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM emituje obecnie tylko 94 gramy CO2 na kilometr (wcześniej 97 gramów), co odpowiada zużyciu 3,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,1 litra mniej niż poprzednio).

Najnowsze udoskonalenia obniżające zużycie paliwa po raz kolejny dowodzą tego, z jakim zaangażowaniem firma Opel oferuje klientom efektywne silniki diesla nowej generacji. W najbliższych tygodniach wprowadzane są zmodernizowane odmiany silnika 1.6 CDTI w modelu Astra z 94- i 99‑gramową emisją, nowa Corsa z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM emitującym zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr w segmencie małych samochodów oraz Insignia z nowym silnikiem 2.0 CDTI o mocy 125 kW/170 KM w klasie średniej.

Silnik 2.0 CDTI w Insignii imponuje nie tylko niskim zużyciem paliwa i znacznie zredukowaną emisją spalin, lecz także dynamiką, solidnym zapasem momentu obrotowego (400 Nm) i bardzo wysoką kulturą pracy. Nowa jednostka napędowa zapewnia o 4 procent więcej mocy i o 14 procent wyższy moment obrotowy. Prędkość maksymalna Insignii z nowym silnikiem wzrosła o 5 km/h — do 225 km/h. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund — o pół sekundy szybciej niż pojazd wyposażony w dotychczasowy silnik. Czterodrzwiowej Insignii wystarcza 4,3 do 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 114 g/km.

Trzydrzwiowa Corsa z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM, wyposażona standardowo w system Start/Stop oraz układ odzyskiwania energii z hamowania i opony o obniżonych oporach toczenia, jest prawdziwą mistrzynią ekologii. W wersji z przekładnią Easytronic 3.0 emisję CO2 udało się ograniczyć do 82 gramów na kilometr. Zużycie paliwa spadło do 3,1 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co oznacza, że nowa Corsa jest dziś jednocześnie najoszczędniejszym Oplem i najoszczędniejszym samochodem z silnikiem diesla na rynku.

Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.