Opel OnStar już miliard kontaktów z klientami

Już ponad miliard zgłoszeń przyjęli operatorzy systemu OnStar od klientów, kontaktujących się telefonicznie, a także przekazanych przez aplikację mobilną lub moduł łączności komórkowej, stanowiący wyposażenie samochodu klienta.

Opel OnStar już miliard kontaktów z klientami

System OnStar — wprowadzony prawie 19 lat temu jako pierwsza w branży usługa polegająca na automatycznym zgłaszaniu uruchomienia się poduszki powietrznej w samochodzie — dziś potrafi już zdalnie odblokować drzwi, przesłać dane umożliwiające lokalizację pojazdu, a nawet wysłać e‑mail z informacjami o jego stanie technicznym.

Kontakt klienta z systemem OnStar jest rejestrowany średnio co 2 sekundy. Daje to około 5 milionów zgłoszeń miesięcznie, przy 7‑milionowej bazie abonentów systemu. Do tej liczby należy dodać 8,8 miliona interakcji miesięcznie nawiązywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Dane te świadczą o tym, jak niezbędny stał się system OnStar od czasu jego wprowadzenia w 1996 roku.

„OnStar, który w 1996 roku zapoczątkował erę samochodów podłączonych do Internetu, dziś nadal stanowi pionierską innowację dzięki usługom oferowanym na całym świecie w pojazdach marki Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, a wkrótce także Opel” — powiedziała Alicia Boler-Davis, wiceprezes General Motors, odpowiedzialna globalnie za poziom obsługi klientów korzystających z usług opartych na połączeniu z Internetem. „Tempo, w jakim marka przekroczyła próg miliarda interakcji, świadczy o ogromnym zapotrzebowaniu klientów na łączność pokładową i nie pozostawia wątpliwości, że na drugi miliard interakcji będziemy czekać jeszcze krócej”.

Nowa generacja Opla Astra, która zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (17–27 września), będzie pierwszym całkowicie nowym modelem Opla, dostępnym już od premiery z systemem OnStar. Ponadto już teraz na niektórych rynkach system ten można zamówić w modelach ADAM, Cascada, Corsa, Insignia, Meriva, Mokka i Zafira Tourer. Początkowo Opel OnStar będzie dostępny na 13 europejskich rynkach (tj. w Belgii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, we Włoszech, w Luksemburgu, Holandii, Austrii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii i Hiszpanii), ale później będzie oferowany również w innych krajach. Klienci będą mogli korzystać z całej gamy usług Opel OnStar, w tym z 24‑godzinnego systemu przyjmowania zgłoszeń alarmowych, bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od rejestracji.

Właściciele smartfonów będą mogli połączyć się ze swoimi pojazdami zdalnie za pomocą odpowiedniej aplikacji. System Opel OnStar zapewni także właścicielom samochodów oraz policji pomoc w przypadku kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system.

Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.

Użytkownicy systemu Opel OnStar w Europie będą mieli pełną kontrolę nad swoimi danymi oraz usługami Opel OnStar, z których korzystają. Przed aktywowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować regulamin. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — po naciśnięciu przycisku prywatności informacje dotyczące ich położenia zostaną ukryte.

Oto jak pierwszy miliard interakcji przedstawia się w szczegółowych liczbach:

- 5,5 miliona sytuacji awaryjnych, w których udzielono pomocy.
- 156 milionów zgłoszeń przez aplikacje zainstalowane w urządzeniach mobilnych.
- 3,9 miliona interwencji służb pomocy drogowej.
- Ponad 390 milionów otrzymanych raportów z danymi diagnostycznymi pojazdów.

System OnStar pomagał nawet przy przyjmowaniu porodów i współpracował z NORAD (Dowództwo Obrony Północnoamerykańskiej Przestrzeni Powietrznej i Kosmicznej) przy monitorowaniu trasy Świętego Mikołaja w wigilię Bożego Narodzenia.

Zanim jeszcze pojawiła się nazwa OnStar, usługa była znana jako Project Beacon. Jej celem było udostępnienie bezprzewodowej łączności w pojazdach, co nastąpiło na wiele lat przed upowszechnieniem się smartfonów.

Jesienią 1996 roku OnStar zadebiutował w modelach Cadillac DeVille, Seville i Eldorado. Pierwszą funkcją systemu — mającego zapewnić bezpieczeństwo i ochronę jego użytkownikowi — było powiadamianie centrum obsługi o otwarciu poduszki powietrznej. Następnie wprowadzono system automatycznego reagowania na zderzenie. Na podstawie danych zarejestrowanych przez czujniki system decydował, czy było ono na tyle poważne, że kierowca mógł potrzebować pomocy doradcy OnStar. Dziś operatorzy systemu OnStar odpowiadają na ponad 100 000 zgłoszeń dotyczących sytuacji awaryjnych miesięcznie.