Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: nowy wymiar ofensywy produktowej

Opel wyznacza nowe trendy, oferując nabywcom samochodów doskonalsze systemy informacyjne, usługi i funkcje zwiększające bezpieczeństwo. Producent z Rüsselsheim, który w zeszłym roku deklarował zamiar wprowadzenia systemu Opel OnStar w Europie, zaprezentuje oferowane przez ten system usługi na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (15 marca).

Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: nowy wymiar ofensywy produktowej

Opel wprowadzi w swoich samochodach osobowych bezobsługowy, kompleksowy pakiet rozwiązań wykorzystujących szybką sieć mobilną oraz wiele innych usług. W ramach nowego wymiaru ofensywy produktowej zaplanowano również dwie światowe premiery. Nad brzegiem Jeziora Genewskiego zostaną zaprezentowane nowe modele Opla: gwiazdą będzie KARL, idealnie łączący kompaktowe wymiary z przestronnością wnętrza. Pięciodrzwiowy samochód o atrakcyjnej sylwetce to idealne auto dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia codziennej funkcjonalności, komfortu, niskiego zużycia paliwa i nowoczesnych technologii. Drugi z debiutujących modeli Opla został zaprojektowany z myślą o zupełnie innej grupie odbiorców: Corsa OPC to najbardziej dynamiczny przedstawiciel nowej generacji Opla Corsy. Imponuje mocnym turbodoładowanym silnikiem, doskonałymi właściwościami jezdnymi i sportową sylwetką. Czterometrowy dynamiczny model doskonale sprawdza się zarówno podczas jazdy na torze Nürburgring Nordschleife, jak i w codziennej eksploatacji w miejskiej dżungli.

„W Genewie odbędą się dwie światowe premiery naszych samochodów oraz premiera wyznaczającego nowe trendy systemu Opel OnStar” — powiedział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Dzięki usłudze Opel OnStar będziemy w stanie zaoferować naszym klientom łączność z ich cyfrowym otoczeniem oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto rozszerzymy nasze portfolio produktów o modele KARL oraz Corsa OPC. Oba samochody doskonale pasują do naszych czasów, ponieważ budzą silne emocje, a zarazem mają wiele racjonalnych zalet. Użytkownicy KARLa będą mogli cieszyć się jazdą małym, ekonomicznym samochodem, a sportowa wersja OPC będzie w zasięgu ich możliwości finansowych. To właśnie Opel! W tym tkwi nasza siła”.

Opel OnStar: zawsze na miejscu, gdy go potrzebujesz

W drugiej połowie roku 2015 system Opel OnStar trafi do wyposażenia samochodów osobowych. Opel OnStar stanowi kolejny etap rozwoju systemów pokładowej łączności w branży motoryzacyjnej w Europie. W USA, Kanadzie, Chinach i Meksyku około siedmiu milionów klientów korzysta już z kompleksowego, bezobsługowego pakietu rozwiązań dzięki punktom dostępowym Wi-Fi oraz z licznych usług mobilnych i usług pomocy w sytuacjach awaryjnych. „System Opel OnStar sprawi, że jazda stanie się bezpieczniejsza i mniej stresująca” — prognozował Dr Karl-Thomas Neumann. Niezależnie od rodzaju zagrożenia, z którym kierowca może spotkać się na drodze, system Opel OnStar oferuje całodobowy dostęp do pomocy drogowej przez 365 dni w roku. W każdej chwili można skontaktować się z doradcą. OnStar jest automatycznie aktywowany po otwarciu poduszki powietrznej.

System umożliwia również uzyskanie dostępu do pojazdu oraz wyświetlanie kluczowych informacji. Dane dotyczące samochodu, takie jak ciśnienie w oponach lub poziom oleju, są dostępne dzięki aplikacji Opel OnStar na smartfony. Za pomocą aplikacji można również zamykać lub otwierać samochód. A w przypadku kradzieży system Opel OnStar ułatwi policji zlokalizowanie samochodu. Równie wygodne jest korzystanie z diagnostyki samochodu: Opel OnStar wysyła co miesiąc raport zawierający najważniejsze dane i informacje o pojeździe. Ponadto kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk.

Po wprowadzeniu systemu Opel OnStar samochód marki Opel stanie się potężnym mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi. System obsługuje jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, dzięki czemu pasażerowie mogą swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi, korzystając z mediów społecznościowych, odtwarzać strumieniowo filmy lub oglądać telewizję za pomocą ulubionej aplikacji czy grać w ulubione gry, a kierowca może pracować zdalnie w trakcie postoju.

Kompaktowe rozmiary, przystępna cena i elegancka sylwetka: Opel KARL trafia do serca i rozumu

Nowy Opel KARL to idealna propozycja dla klientów zwracających uwagę na cenę. Za cenę wersji podstawowej wynoszącą 9 500 euro (sugerowana cena detaliczna z VAT w Niemczech) klienci otrzymują pięciodrzwiowy samochód, który może pomieścić nawet pięć osób lub zaoferować aż 940 litrów przestrzeni bagażowej — mimo że ma zaledwie 3,68 metra długości. Dostępne są trzy wersje wyposażenia oraz dziesięć kolorów nadwozia. Zgodnie z koncepcją stylistyczną firmy Opel, świetny wygląd to nie jedyny atut nowego modelu z Rüsselsheim. Po bliższym poznaniu ujawnia on jeszcze więcej zalet. Pod maską pracuje zespół napędowy najnowszej generacji. Skonstruowany przez firmę Opel nowy silnik 1.0 ECOTEC rozwija moc 55 kW/75 KM. Wykonana w całości z aluminium trzycylindrowa jednostka benzynowa połączona z pięciobiegową przekładnią manualną oraz pakiet ecoFlex mogą ograniczyć zużycie paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co oznacza, że silnik emituje zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Ponadto KARL jest wyposażony w liczne funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort, zwykle niedostępne w samochodach z tej kategorii cenowej. Oprócz standardowego systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu bezpieczeństwo poprawia także opcjonalny system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu. KARL wyposażony jest również w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy) znany już z ADAMa i Corsy. Funkcja ta zwiększa siłę wspomagania, znacznie ułatwiając manewrowanie w ruchu miejskim. Dostępny jest również asystent parkowania (Park Assist), a tempomat z ogranicznikiem prędkości należy do wyposażenia standardowego (od wersji Enjoy). Światła przeciwmgielne zapewniają lepsze oświetlenie w niekorzystnych warunkach pogodowych, natomiast funkcja doświetlania zakrętów poprawia bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. „To dojrzały samochód, który przypadnie do gustu zarówno nabywcom kierującym się sercem, jak i klientom, do których trafiają racjonalne argumenty” — wyjaśnił dyrektor generalny Grupy Opel.

Dynamiczny, szybki i sportowy: nowy Opel Corsa OPC — czysta przyjemność

Nowy Opel Corsa OPC, który czeka na swoją światową premierę, to samochód zaprojektowany z myślą o kierowcach z zacięciem do sportowej jazdy. Zgodnie z tradycją OPC flagową wersję Corsy w jaskrawoniebieskim kolorze można natychmiast rozpoznać jako samochód firmowany przez Opel Performance Center. Wyczynowe fotele Recaro, skórzana kierownica spłaszczona w dolnej części, sportowe pedały, duże wloty powietrza, wyraźnie zarysowana pokrywa silnika, odważnie zaprojektowane nakładki na progi, a także efektowny tylny spojler i tłumik z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor sygnalizują moc drzemiącą pod maską nowej generacji Corsy OPC.

Silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM tylko czeka na sygnał do dynamicznej jazdy. Silnik 1.6 OPC rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. W celu zapewnienia optymalnego przeniesienia mocy na drogę inżynierowie firmy Opel nawiązali współpracę ze specjalistami z firmy Koni, aby zaprojektować zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping (FSD) umożliwia dopasowanie charakterystyki resorowania do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie optymalnej równowagi między bezkompromisową sportową twardością i wysokim komfortem jazdy. Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP, ale wtedy musi liczyć się z utratą przyczepności do nawierzchni toru wyścigowego. Tłumik Remus z podwójną końcówką dodatkowo poprawia brzmienie silnika. „Nasze wersje OPC są dynamicznymi wizytówkami modeli z oferty firmy Opel. Nowa Corsa OPC jest tego doskonałym przykładem. O pełnych możliwościach modelu można przekonać się zarówno na torze wyścigowym, jak i w codziennej eksploatacji. Jazda tym modelem daje tyle radości, że nie chce się z niego wysiadać. To typowe dla OPC — po prostu czysta przyjemność” — podkreślił dr Neumann

Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.