Prawdziwy mistrz ekologii: nowy Opel Corsa z emisją CO2 tylko 82 g/km

Nowy Opel Corsa nie tylko świetnie się prezentuje, ale jest także prawdziwym mistrzem oszczędzania paliwa. W trzydrzwiowej wersji z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM, wyposażonej standardowo w system Start/Stop oraz układ odzyskiwania energii przy hamowaniu, opony o obniżonych oporach toczenia i nową przekładnię Easytronic 3.0, emisję CO2 udało się ograniczyć do 82 gramów na kilometr.

Prawdziwy mistrz ekologii: nowy Opel Corsa z emisją CO2 tylko 82 g/km

Zużycie paliwa spadło do 3,1 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co oznacza, że nowa Corsa może być wzorem dla innych modeli jako aktualnie najekonomiczniejszy na rynku diesel. Zamówienia na tego lidera pojazdów ekologicznych można będzie składać na wiosnę.

„Zautomatyzowana pięciobiegowa przekładnia manualna w nowej Corsie to prawdziwa gratka dla klientów liczących się z wydatkami, którzy jednak nie chcą rezygnować z komfortu, jaki daje automat” — twierdzi Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Opel Group. „W połączeniu z oszczędnym dieslem czyni ona z tego małego samochodu giganta efektywności, który sprawdzi się zarówno w czasie krótkich wypraw do miasta po zakupy, jak i dłuższych podróży”.

Oszczędny: zużycie paliwa tylko 3,1 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 82 g/km

Doskonałą dynamikę i przyspieszenie już od niskich obrotów, a przy tym wyjątkowo cichą pracę, zapewnia gruntownie zmodernizowany silnik wysokoprężny rozwijający moc 70 kW/95 KM i maksymalny moment obrotowy 190 Nm w przedziale 1750–3500 obr./min w połączeniu z turbosprężarką najnowszej generacji. Pompa cieczy chłodzącej włączana tylko w razie potrzeby oraz pompa oleju o zmiennym wydatku przyczyniają się do redukcji emisji CO2 do wzorcowo niskiego poziomu. Istotną rolę w tym zakresie odgrywa także specjalnie opracowane ogumienie o niskich oporach toczenia oraz skonstruowany przez firmę Opel system odzyskiwania energii z hamowania. Dzięki tym innowacjom trzydrzwiowa Corsa z nową przekładnią Easytronic 3.0 zużywa tylko 3,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr, czyli o 3 gramy mniej w porównaniu z wersją wyposażoną w pięciobiegową skrzynię manualną (wg rozporządzenia [EC] nr 715/2007), co kwalifikuje ją do klasy efektywności energetycznej A+.

Easytronic 3.0: duży komfort, małe spalanie

Pięciobiegowa przekładnia Easytronic 3.0 waży mniej i ma mniejsze wewnętrzne tarcie niż tradycyjna przekładnia automatyczna. Łączy w sobie zalety komfortowego automatu z mierzoną zużyciem paliwa efektywnością właściwą skrzyniom manualnym. Easytronic 3.0 jest konstrukcją opartą na manualnej przekładni zoptymalizowanej do współpracy z mniejszymi silnikami, która automatycznie wybiera bieg zapewniający najbardziej ekonomiczną jazdę. Zautomatyzowanej przekładni towarzyszy system Start/Stop, który jeszcze bardziej ogranicza zużycie paliwa, zwłaszcza w czasie jazdy po mieście.

Inżynierowie firmy Opel opracowali specjalny zestaw kół zębatych do zautomatyzowanej skrzyni biegów. Długie przełożenia pięciobiegowej skrzyni umożliwiają jazdę z niższą prędkością obrotową silnika, który nawet w czasie szybkiego ruchu po autostradzie emituje mniejszy hałas. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych skrzyń automatycznych Easytronic 3.0 oferuje tryb „pełzania” przydający się przy manewrach wykonywanych z minimalną prędkością. Specjalna funkcja przekładni umożliwia dynamiczne ruszanie z miejsca i sportowe przyspieszanie.

Easytronic najnowszej generacji imponuje krótkim czasem reakcji oraz szybszą i bardziej płynną zmianą biegów. Optymalizacja ta była możliwa dzięki zastosowaniu nowego siłownika oraz udoskonalonych czujników i układów sterowania, a także kompleksowej modyfikacji podstawowego mechanizmu skrzyni manualnej. Oprócz trybu automatycznego, w którym za zmianę przełożeń i obsługę sprzęgła odpowiada elektryczno-hydrauliczny siłownik, Easytronic 3.0 umożliwia też ręczną zmianę biegów poprzez przesunięcie dźwigni do przodu lub do tyłu.

Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.