Ulubione Ople Polaków

Opel zakończył miniony rok świetnym wynikiem sprzedaży. W ciągu całego roku sprzedanych zostało w Polsce aż 31 894[1] nowych Opli, co oznacza ponad 13% wzrostu, czyli aż 3 693 sztuki w porównaniu do 2014 roku (28 201 samochodów). Na polskim rynku to najlepszy wynik marki od 11 lat.

Ulubione Ople Polaków

Jakie konkretnie Ople wybierali polscy klienci? Które modele i silniki cieszyły się największym wzięciem. Jakie kolory dominowały w garażach nowych właścicieli Opli w Polsce? Aby odpowiedzieć na te pytania, przejrzeliśmy całą gamę modelową samochodów osobowych Opla sprzedanych w 2015 roku, od modnego ADAMa do rodzinnej Zafiry. Oto jak prezentują się ulubione Ople klientów nad Wisłą.

Niekwestionowanym przebojem Opla w 2015 roku na rynku klientów indywidualnych była miejska Corsa, która znalazła aż 4 430 nabywców. Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechało najwięcej Cors z 75-konnym silnikiem o pojemności 1.4 litra. Klienci indywidualni najczęściej wybierali to auto w kolorze złoto-beżowym Pepperdust. Ten robiący furorę kolor to intrygujący beżowy lakier mieniący się w słońcu złotą barwą.

Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Opla zajmuje kompaktowa Astra, której w minionym roku sprzedano 3 879 egzemplarzy. Był to również najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych samochód w swoim segmencie. Największym powodzeniem cieszyła się wersja 5-drzwiowa z silnikiem o mocy 140 KM i pojemności 1.4 litra. Klienci najczęściej decydowali się na auta w kolorze brązowy Dark Mahogany. To elegancki perłowy lakier o ciemnym, zbliżonym do czerni, odcieniu brązu. W listopadzie, wraz z debiutem rynkowym produkowanej w Gliwicach Nowej Astry, ranking popularności zdominował kolor o odcieniu czerwonym – Power Red. Klienci indywidualni najchętniej wybierali ten kompaktowy model z dynamicznym turbodoładowanym silnikiem 1.4 litra, o mocy 125 KM.

„Nowa Astra w kolorze Power Red prezentuje się elegancko, a jednocześnie świeżo i dynamicznie. Nie dziwi mnie więc popularność wśród polskich klientów tego modelu w takim zestawieniu kolorystycznym. Doskonale to rozumiem, sam również taką wybrałem i jeżdżę nią na co dzień.” – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Jeśli chodzi o Mokkę, to popularność idealnie pasującego również nazwą, brązowego koloru Deep Espresso, chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem. – dodaje z uśmiechem Mieczkowski.

Mokka zajęła trzecie miejsce na podium z wynikiem sprzedaży do klientów indywidualnych na poziomie 2 820 sztuk. Ten kompaktowy SUV jest również liderem swojego segmentu wśród klientów indywidualnych. Największą popularnością cieszył się turbodoładowany silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM.

Wśród klientów indywidualnych największym w swoim segmencie powodzeniem cieszył się również minivan Meriva, którego sprzedaż w 2015 roku wyniosła 1 439 sztuk. Polscy klienci upodobali sobie Merivę z silnikiem 1.4 o mocy 120 KM, faworytem wśród kolorów okazał się znów złoto-beżowy Pepperdust.

[1] Dane wg PZPM na podstawie CEP oraz statystyk własnych importera; segmentacja wg IBMR Samar, sprzedaż do klientów indywidualnych