Porsche 911 GT3 z najlepszym czasem na Nurburgringu

Nowe Porsche 911 GT3 zakończyło dzień testów na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring z czasem okrążenia 7 min i 12,7 s. Zatwierdzona do użytku drogowego „911” o specyfikacji podobnej do swojego wyścigowego odpowiednika pobiła czas poprzednika o 12,3 s.

Porsche 911 GT3 z najlepszym czasem na Nurburgringu

„Osiągając taki wynik, udowodniliśmy dobitnie, że nowe 911 GT3 nie tylko dostarcza najlepsze doznania z jazdy, ale jest w stanie zapewnić również imponujące wyniki na Północnej Pętli. Skoncentrowaliśmy się tu na optymalizacji własności jezdnych i dostosowaniu do nieco zwiększonej mocy silnika” – mówi z zadowoleniem Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. motorsportu i samochodów GT w Porsche. „Kilka lat temu takie czasy okrążeń »wykręcały« wyłącznie rasowe samochody wyścigowe na slickach” – dodaje Andreas Preuninger, dyrektor linii produktów GT. „Nowe GT3 może osiągnąć to przy stosunkowo skromnej mocy, a jednocześnie nadal jest w pełni przystosowane do codziennego użytku”.

911 GT3 bardziej od poprzednika polega też na technologii ze świata wyścigów. Jego wysokoobrotowy, wolnossący silnik o mocy 368 kW (500 KM) trafia również do wyścigowego modelu 911 GT3 Cup. Wyposażony w skrętną tylną oś, siedmiostopniową przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz ogumienie Michelin Sport Cup 2 N1, sportowy wóz stanął na linii startu w górach Eifel w standardowej specyfikacji. Powietrze miało temperaturę 8 stopni, a asfalt – 14 stopni. Dla Larsa Kerna, kierowcy testowego Porsche, były to idealne warunki pomiarowe. Zatwierdzone do jazdy po publicznych drogach tylnonapędowe coupé uzyskało swój najlepszy czas pod urzędowym nadzorem. „Jeśli potrafisz być szybki na Północnej Pętli, potrafisz być szybki wszędzie indziej na świecie” – komentuje Frank-Steffen Walliser.