Światowa premiera nowego Porsche Panamera

Po raz pierwszy zobaczyło go ponad 300 międzynarodowych przedstawicieli mediów, a także gości ze świata polityki, biznesu, sportu i rozrywki. Prezentacji towarzyszył spektakularny pokaz muzyki, światła i tańca. Druga generacja Gran Turismo Porsche lepiej niż kiedykolwiek godzi dwie sprzeczne osobowości: osiągi samochodu sportowego i komfort luksusowej limuzyny.

Światowa premiera nowego Porsche Panamera

„Wraz z modelem Panamera zadebiutowaliśmy w klasie luksusowych, sportowych limuzyn. Od chwili premiery w 2009 roku nasze Gran Turismo znalazło ponad 150 tysięcy nabywców. W nowej odsłonie zostało kompleksowo przeprojektowane – otrzymało całkiem nowe silniki, nowy design i nowe technologie. Nowością jest też fakt, że cała produkcja drugiej generacji Porsche Panamera będzie pochodziła z naszych zakładów w Lipsku. W związku z tym w modernizację fabryki zainwestowaliśmy sumę 500 mln euro, przeznaczoną między innymi na wybudowanie nowej wytwórni nadwozi” – podkreślił Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG.

Design nowego Porsche Panamera nawiązuje do kultowej „911” – ma jeszcze dynamiczniej opadającą i zwężającą się ku tyłowi płaszczyznę dachu oraz elementy typowe dla ikony sportowych aut z Zuffenhausen. „Linia dachu w stylu coupé opada teraz znacznie płynniej i dynamiczniej, a nowy kształt bocznych okien jeszcze bardziej niż dotąd podkreśla charakterystyczny dla samochodów coupé profil” – powiedział Michael Mauer, szef designu Porsche AG. Opowiadając o intencjach projektantów nowej generacji modelu, dodał: „Nasze nowe Gran Turismo jest natychmiast rozpoznawalne nie tylko jako Porsche Panamera, ale także jako nowe Porsche Panamera. Jego atuty zostały wzmocnione, słabości wyeliminowane, a charakter – zachowany”.

Nowe, podwójnie turbodoładowane jednostki napędowe Porsche Panamera są mocniejsze, a jednocześnie nawet do 16% oszczędniejsze niż montowane w poprzedniku – to m.in. zasługa nowej, 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK II. Druga generacja Gran Turismo trafi na rynek w listopadzie, początkowo w trzech wersjach silnikowych dostępnych wyłącznie z napędem na obie osie: Panamera Turbo (550 KM), Panamera 4S (440 KM) oraz Panamera 4S Diesel (422 KM).

Dla uzyskania jeszcze większej rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy nowa Panamera otrzymała elementy takie jak nowe, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, skrętna tylna oś czy nowy, elektroniczny system zarządzania podwoziem – 4D Chassis Control. Wygodę i bezpieczeństwo jazdy podnoszą również liczne nowości na liście systemów wspomagających.

Ponadto, w drugiej generacji modelu Panamera firma Porsche wprowadza nową, zorientowaną na przyszłość koncepcję obsługi i wyświetlania informacji – znaną jako Porsche Advanced Cockpit. Połączenie typowego dla smartfonów interfejsu i personalizowanych ekranów LED-owych imponuje intuicyjną funkcjonalnością. Kolejna generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM 4.1) oferuje niedostępne wcześniej, inteligentne funkcje z zakresu łączności – cyfrowe i internetowe. Wszystkie modele nowego Porsche Panamera otrzymają pakiet usług mobilnych Porsche Connect, pozwalających na jeszcze wygodniejsze korzystanie z samochodu – na przykład zdalne sterowanie niektórymi jego funkcjami za pomocą smartfona.