Udane rozpoczęcie produkcji nowego Porsche 718 Cayman

Porsche świętuje kolejny kamień milowy w swojej ponad 75-letniej historii działalności w Zuffenhausen. Wkrótce firma będzie produkować tam wszystkie oferowane dwudrzwiowe samochody sportowe – dołącza do nich właśnie trzecia generacja modelu 718 Cayman. Do połowy sierpnia producent zamierza korzystać jeszcze z mocy produkcyjnych fabryki w Osnabrücku, gdzie powstawały poprzednie generacje sportowego coupé z umieszczonym centralnie silnikiem.

Udane rozpoczęcie produkcji nowego Porsche 718 Cayman

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z uruchomienia produkcji następcy modelu Cayman w Zuffenhausen” – mówi Albrecht Reimold, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Po udanym debiucie nowej „911” pod koniec ubiegłego roku i nowego 718 Boxster wiosną tego roku zespół naszych pracowników nienagannie poradził sobie także z rozpoczęciem produkcji 718 Cayman. Po raz kolejny dowiódł, że każdego dnia pracuje z przywiązaniem do perfekcji i pasją, które zapewniają naszym klientom to bardzo szczególne doświadczenie związane z samochodami Porsche”.

Produkcja wszystkich dwudrzwiowych aut sportowych w siedzibie Porsche do sierpnia wzrośnie do około 240 sztuk dziennie. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych w zakładach w Zuffenhausen zjeżdża ponad 220 pojazdów. W roku obrotowym 2015 firma dostarczyła 22 663 egzemplarze modeli Boxster i Cayman (2014: 23 597 sztuk). „Po tym, jak – zgodnie z cyklem życia produktu – wolumen produkcji naszych sportowych aut centralnosilnikowych naturalnie się zmniejszył, ufamy w sukces ich nowych generacji”.

Obecna generacja samochodów sportowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie charakteryzuje się wyższą mocą i niższym zużyciem paliwa. To zasługa nowo opracowanych, 4-cylindrowych jednostek typu bokser z turbodoładowaniem. Po raz pierwszy Coupé i Roadster legitymują się tymi samymi zakresami mocy. Bazowa odmiana osiąga 220 kW (300 KM) z pojemności 2 litrów, a bardziej sportowa „S” z 2,5 litra generuje 257 kW (350 KM). To o 18 kW (25 KM) więcej niż w poprzednikach; równocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC spadło z 8,1 do 6,9 l/100 km.

Nowy 718 Boxster pojawił się u dealerów Porsche z końcem kwietnia 2016 roku. Modele 718 Cayman i 718 Cayman S można już zamawiać; ich rynkowy debiut w Europie nastąpi pod koniec września br.