SEAT CHCĘ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ DZIĘKI LEONOWI ST

Targi motoryzacyjne we Frankfurcie 2013. Debiut nowej wersji Leon-a wzmocni segment flotowy i kombi. Sprzedaż Leona wzrosła o 40% i osiągnęła wolumen prawie 60.000 pojazdów. Do końca sierpnia odnotowano na świecie 11,4% wzrostu sprzedaży SEAT-ów.

SEAT CHCĘ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ DZIĘKI LEONOWI ST

Frankfurt, 10/09/2013. - Po południu na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie SEAT zaprezentował wersję kombi hiszpańskiego kompaktu. Leon ST jest strategicznym modelem, który zwiększy sprzedaż SEAT-ów w segmencie rodzinnym i flotowym.

W Europie Zachodniej kupuje się ok. 500.000 samochodów w tym segmencie rocznie, a SEAT Leon jest kluczowym graczem na rynkach sprzedaży Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Austrii i Szwajcarii. 60% całości sprzedaży tego modelu to zakup flotowy, zaś w Niemczech prawie 74%.

Nowy Leon ST pojawi się w punktach sprzedaży dealerskiej w Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Portugalii w listopadzie następnego roku. Po tym miesiącu będzie się on również sukcesywnie pojawiał na pozostałych rynkach. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży SEAT-ów Leon ST, rodzina kompaktowego Hiszpana będzie oferowana w pełnej gamie wraz z 3-drzwiowym Leonem SC i 5-drzwiowym SEAT-em Leon.

Podczas prezentacji pojazdu Prezes SEAT-a Jürgen Stackmann powiedział: „Nowy Leon ST poprowadzi SEAT-a na podbój rynku najbardziej wymagających Klientów i równie ważnego rynku flotowego". Dodał on również, że: „Mamy bardzo wysoką dynamikę sprzedaży i rozwijamy się w przeciwieństwie do całości branży motoryzacyjnej.” „Postaramy się tak udoskonalić Leon-a, aby był również filarem zrównoważonej polityki SEAT-a" - podsumował Jürgen Stackmann.

Podczas pierwszego wystąpienia na targach motoryzacyjnych Prezes hiszpańskiej marki oświadczył, "że jest dumny z pełnienia funkcji Prezesa SEAT-a. Wysoka jakość naszych produktów, ich wspaniała konstrukcja i design, oraz oddany pracy zespół współpracowników zrobił na mnie ogromne wrażenie".

Sprzedaż SEAT-a wzrosła o 11.4% dzięki modelowi Leon
Nowy Leon gra główną role w budowaniu sukcesu SEAT-a i stał się ostoją marki razem z modelem Ibiza. W tym roku SEAT dostarczył ponad 60.000 sztuk Leonów, co przełożyło się na 40% wzrost sprzedaży tego modelu w porównaniu z okresem z poprzedniego roku. Leon osiągnął również sukces w kategorii testów porównawczych, od początku pojawienia się na rynku wygrał on 35 z 55 zestawień, które zorganizowały najbardziej prestiżowe media.

Sukces Leon-a przełożył się na wzrost sprzedaży SEAT-a w 2013 roku.
W okresie od stycznia do sierpnia hiszpańska spółka dostarczyła 234.200 sztuk tego pojazdu na całym świecie, co oznacza 11,4 % skok w porównaniu z rokiem ubiegłym. Pomimo kryzysu na rynku europejskim trend ten nie miał większego wpływu na markę SEAT, która jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek motoryzacyjnych.

Całkowity wzrost sprzedaży hiszpańskiej marki widoczny jest Niemczech (wzrost o 26,4%, co przekłada się na 50.600 zakupionych aut i silną pozycję wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się marek), w Hiszpanii (wzrost o 5,9, co przekłada się na 43.000 sprzedanych pojazdów i wzmocnienie pozycji lidera w 2013 roku) oraz Wielkiej Brytanii (wzrost o 15,6%, który jest równy 27.000 sprzedanym samochodom).

Ożywienia sprzedaży marki można dopatrzyć się również w Algierii i Turcji, w których do końca sierpnia sprzedano odpowiednio 14.900 (wzrost o 81,7%) i 6.500 (wzrost o 122,5%) pojazdów. W Meksyku jest to jedna z najlepiej sprzedających się marek, której do tej pory zakupiono 14.000 sztuk. Przez pierwsze osiem miesięcy roku sprzedaż poza Europą wzrosła o 27,1%.

Leon ST - najbardziej wszechstronny i elegancki samochód kombi Jak ma to miejsce w przypadku 3 i 5-drzwiowych wersji tego modelu wersja kombi będzie budowana w fabryce w Martorell (Barcelona) na bazie płyty Volkswagena MQB.

Trzeci członek rodziny łączy w sobie dynamizm, nowoczesny design, sportowy charakter i wyjątkową wszechstronność. Długość Leon-a ST wynosi 4535 mm a pojemność bagażnika 587 litrów, która może być zwiększa do 1470 litrów po uprzednim złożeniu tylnych foteli.

Nowy ST, to również nowoczesna technologia. Pojazd jest wyposażony w tempomat z adaptacyjnym systemem kontroli prędkości, adaptacyjny system regulacji zawieszenia, który pozwala zmieniać jego charakterystykę i progresywny układ kierowniczy umożliwiający jeszcze lepszą kontrolę w zależności od prędkości pojazdu.

Wersje Ecomotive i TGI – najbardziej zrównoważone Leony na targach. Na targach we Frankfurcie SEAT odsłonił dwie wersję Leona-a, które są wybitnymi pojazdami w kategoriach: wydajności, niskiego zużycia paliwa i emisji spalin oraz trwałości. Nowy Leon 1.6 TDI CR Ecomotive potrzebuje jedynie 3,2 litry na 100 km, przy emisji CO2 na poziomie 85g/km. Dzięki silnikowi 1.6 TDI o mocy 110 KM (81 kW) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Ekonomiczny Leon dostarcza niezapomnianych wrażeń, których granicą jest prędkość 197 km/h. Niewielkie zużycie paliwa umożliwia kierowcy przejechanie 1.500 km na jednym tankowaniu. Leon Ecomotive będzie dostępny w trzech nadwoziach z wykończeniami Reference i Style.

Nowy Leon z silnikiem 1.4 TGI to zaangażowanie marki SEAT w napęd gazem ziemnym (CNG). Pojazd ten dostarcza mocy 110 KM (81 kW) i maksymalny moment obrotowy na poziomie 200 Nm przy 1.500 obr./ min. zarówno na benzynie jak i CNG.

Przy niskim zużyciu paliwa i stosunkowo niewysokich cenach paliw jest to jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów na rynku, który umożliwia przejechanie 400 km przy spalaniu 3,5 kg gazu na 100 km i emisji CO2 na poziomie 94 g/km.

Silniki benzynowe pozwalają na przejechanie dodatkowych 900 km, co w rezultacie daje nam trasę ok. 1.300 km. Leon TGI będzie dostępny od stycznia we Włoszech, w wersjach 5-drzwiowych i ST (Reference i Style). Na innych rynkach będą one wprowadzane w późniejszym terminie.