Rekordowa sprzedaż Ssangyong Motor

Ssangyong sprzedał w 2015 roku 144.764 samochody, po raz trzeci z rzędu przekraczając granicę 140 tys. pojazdów. Rekordowa i najwyższa od 12 lat sprzedaż na rynku krajowym, stały wzrost od 2009 roku. Ssangyong zwiększy sprzedaż wypuszczając w początku tego roku model Tivoli o wydłużonym nadwoziu.

Rekordowa sprzedaż Ssangyong Motor

Ssangyong Motor informuje, że w 2015 roku sprzedał 144.764 samochody: 99.664 na rynku krajowym i 45.100 w eksporcie (wliczając w to zestawy montażowe w standardzie CKD).

Firma po raz trzeci z rzędu przekroczyła granicę 140 tys. sprzedanych aut. Dzięki doskonałym wynikom sprzedaży Tivoli na rynku krajowym wzrost łącznej sprzedaży wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,6 proc.

Wiodący na rynku kompaktowych SUV-ów Tivoli pobił wszelkie rekordy firmy sprzedając się w liczbie 63.693 sztuk, w tym 45.021 na rynku koreańskim i 18.627 w eksporcie. Poprzedni rekord, w wysokości 54.274 sprzedanych modeli należał do Rextona w 2004 roku.

Dzięki doskonałej sprzedaży Tivoli także sprzedaż krajowa osiągnęła najwyższy od 12 lat wynik, kiedy wyniosła 131.283 pojazdy. W roku 2015 sprzedaż na rynku koreańskim kontynuowała swój wzrost trwający od 2009 roku i zbliżyła się do 100 tys., osiągając rekordowy dla całego przemysłu motoryzacyjnego 44,4-procentowy wzrost w zestawieniu rocznym.

Również sprzedaż eksportowa odnotowała pozytywne trendy, szczególnie w Europie, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł 80 proc. po premierze Tivoli.

Całkowita sprzedaż w grudniu 2015 roku wyniosła 15.116 samochodów. W porównaniu do grudnia 2014 roku był to wzrost o 16,5 proc. i najlepszy wynik spośród wszystkich miesięcy 2015 roku.

Także na rynku krajowym sprzedaż w grudniu była rekordowo wysoka. W Korei sprzedano 11.351 samochodów, co stanowi wzrost o 37,4 proc. w porównaniu do grudnia 2014 roku, kiedy sprzedano 8261 pojazdów.

SsangYong Motor podkreśla, że w 2015 roku już szósty rok z rzędu firma utrzymała nieprzerwany wzrost na rynku krajowym, osiągając najwyższą sprzedaż od 12 lat, jak również najwyższy wzrost ze wszystkich producentów samochodów dzięki wynikom Tivoli. Firma zamierza dalej zwiększać sprzedaż globalną koncentrując się na Tivoli, który zdominował rynek kompaktowych SUV-ów, oraz włączając do swojej oferty nowy model Tivoli o wydłużonym nadwoziu, które maksymalizuje jego walory użytkowe.