SsangYong wypuszcza na rynek Tivoli z silnikiem Diesla i podbija stawkę

SsangYong Motor należący do indyjskiego koncernu Mahindra i Mahindra ogłosił w poniedziałek rozpoczęcie sprzedaży swojego popularnego kompaktowego SUV-a Tivoli w wersji z silnikiem Diesla. W ten sposób firma poszerza swoją ofertę na szybko rosnącym rynku tego rodzaju samochodów.

SsangYong wypuszcza na rynek Tivoli z silnikiem Diesla i podbija stawkę

Najnowszy model Tivoli zaprezentowano w górskim mieście Inje na wschód od Seulu, gdzie zorganizowano jazdy próbne dla prasy. Samochód wyposażono w silnik Diesla e-XDi160 spełniający surowe normy emisji euro 6. Prace nad nim trwały trzy lata.
Silnik wytwarza moc 115KM i 30,6 kgm momentu obrotowego, a na jednym litrze paliwa może przejechać 15,3 km.

„Tivoli Diesel to samochód, który łączy w sobie najwyższe standardy osiągnięte przez model benzynowy w dziedzinie projektu, bezpieczeństwa i wygody z układem napędowym dostosowanym do warunków jezdnych charakterystycznych dla Korei, dzięki czemu oferuje wysokie osiągi oraz oszczędność w zużyciu paliwa.” - mówi dyr. gen. SsangYonga Czoi Johng-sik.

Wersja z silnikiem Diesla osiąga największy moment obrotowy przy 1.500-2.500 obr./min., czyli w przedziale najczęściej występującym podczas jazdy, dzięki czemu samochód lepiej słucha się kierowcy i oferuje lepsze zdolności jezdne. SsangYong liczy, że model ten przyciągnie więcej klientów dzięki lepszej wydajności zużycia paliwa, a tym samym wejdzie w udaną konkurencję z innymi modelami w tym samym segmencie, produkowanymi przez firmy zagraniczne.

Do modeli tych należą przede wszystkim QM3 Renault Samsung Motors co. oraz Trax produkowany przez GM Korea Co., jak również inne modele, np. Mini, BMW 118d czy Golf.

W styczniu SsangYong zaprezentował Tivoli w wersji benzynowej. Samochód charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, dużą przestrzenią dla pasażerów i bagażu, jak również konkurencyjną ceną.

Tivoli to pierwszy model zaprezentowany przez SsangYonga od momentu przejęcia firmy przez koncern Mahindra & Mahindra w 2011 roku, a reakcja rynku na ten samochód przekroczyła oczekiwania jego producenta. W czerwcu sprzedano 6.039 sztuk Tivoli, z czego 3.630 w Korei.

Szin Jang-sik, dyrektor zarządzający w SsangYonu, rozwiewa obawy, jakoby sukces modelu dieslowskiego miał odbyć się kosztem wersji benzynowej. Wg niego obie wersje będą tworzyły własne „niezależne” pod-segmenty na rynku.

„Oczekujemy, że oba modele sprzedawać się będą z grubsza w podobnej liczbie, a każdy z nich zapewni sobie solidne miejsce na rynku SUV-ów w segmencie B.” - powiedział reporterom.