Hybrydy Toyoty i Lexusa pozwalają oszczędzać pieniądze

Niskie koszty eksploatacji są od lat jedną z niezaprzeczalnych zalet samochodów hybrydowych Toyoty, co doceniają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy obsługujące duże floty pojazdów, dokładnie analizujące koszty przed zakupem. Potwierdzeniem wyjątkowej opłacalności hybryd są najnowsze wyniki badań firmy Tec-RMI, przeprowadzone na zamówienie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark.

Hybrydy Toyoty i Lexusa pozwalają oszczędzać pieniądze

ak wynika z badań Tec-RMI, niezależnego ośrodka analiz przemysłu motoryzacyjnego, samochody hybrydowe Toyoty pozwalają w okresie 3 lat eksploatacji zaoszczędzić użytkownikowi do 1000 Euro na samych przeglądach serwisowych. Badanie zostało wykonane na zlecenie magazynu flotowego BFP Fuhrpark. Do analizy zostały wybrane modele hybrydowe i hybrydowe plug-in różnych producentów. Za okres eksploatacji przyjęto 36 miesięcy i przebieg 120 tys. km.

Jedynymi samochodami w zestawieniu, generującymi oszczędności dla użytkownika w stosunku do innych napędów, okazały się Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h. Auris Hybrid pozwoli zaoszczędzić 300 Euro względem wersji z napędem Diesla i 160 Euro względem napędu benzynowego. W przypadku Lexusa IS 300h oszczędności te wyniosły 1000 Euro.

Wartości te potwierdzają najwyższą efektywność napędu hybrydowego Toyoty, która wynika m.in. z:

• systemu odzyskiwania energii z hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe niż w przypadku konwencjonalnego napędu (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 tys. km.);
• ogumienia, zużywającego się wolniej niż w przypadku innych samochodów;
• układu wydechowego o trwałości o 5 lat dłuższej niż w przypadku konwencjonalnych napędów;
• trwałości świateł LED na poziomie 20 lat
• braku tradycyjnego alternatora, rozrusznika, sprzęgła czy wielu pasków napędowych znanych z napędów konwencjonalnych.

W ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż samochodów hybrydowych do klientów instytucjonalnych w Europie wzrosła dwukrotnie, z 20 tys. sztuk w 2011 roku do 40 tys. sztuk w 2014 roku. W zeszłym roku klienci w Europie kupili łącznie 178 tys. samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa.