Wzrost sprzedaży marki Volkswagen

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała świetne wyniki w 2014 roku. W Polsce zarejestrowano 5.856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku. Na całym świecie marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała w 2014 roku 444.900 pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o dwa procent. W 2013 roku przekazano klientom 436.000 samochodów.

Wzrost sprzedaży marki Volkswagen

Wyraźny wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów odnotowany został przede wszystkim w Europie Zachodniej, gdzie nabywców znalazło 292.000 samochodów (+6,5 procent).

„To bardzo dobry wynik i doskonałe osiągnięcie załogi” – skomentował dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Bardzo dziękujemy naszym klientom za zaufanie. W nowym roku chcemy kontynuować sukcesy wprowadzając nowe modele”.

Volkswagen Transporter znalazł w 2014 roku łącznie 168.600 nabywców (2013: 156.300), zatem sprzedaż tego modelu wzrosła o 7,9 procent. Duży popyt na Transportera wymagał latem 2014 roku wprowadzenia w zakładzie w Hanowerze pracy na dodatkowe zmiany.

Volkswagen Caddy z wielkością sprzedaży 148.900 sztuk (2013: 146.600; +1,6 procent) utrzymał swoją dobrą pozycję na rynku. Także Volkswagen Crafter z ilością 49.200 sprzedanych egzemplarzy odnotował znaczny wzrost (+11,6 procent) w stosunku do poprzedniego roku (2013: 44.100). Natomiast sprzedaż Volkswagena Amaroka, przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego w Ameryce Południowej, spadła o 12,2 procent do 78.100 sztuk (2013: 89.000).

Bardzo dobry wynik w Polsce

W 2014 roku w Polsce roku zarejestrowano 5.856 użytkowych samochodów Volkswagena, jest to o 14,7 procent więcej niż w roku 2013 (2013: 5,104 szt.). Zwiększył się także udział w rynku, który wyniósł 10,9 procent (2013: 10,8%).

„Miniony rok pod względem ilości zarejestrowanych samochodów, był najlepszym od lat dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost rejestracji niemal wszystkich modeli. Transporter w swojej klasie jest zdecydowanym liderem, Caddy w swoim segmencie jest w ścisłej czołówce i skraca dystans do lidera, jego sprzedaż wzrosła o 30 procent. Jedyną fabryką produkującą Caddy na świecie jest poznańska fabryka, już niebawem wyłącznie w naszym kraju produkowany będzie także Crafter. Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla marki, potwierdza to także fakt zorganizowania światowej premiery nowego Caddy w Poznaniu. Jeszcze nigdy, żaden z samochodów należących do grupy Volkswagena nie miał światowej premiery w Polsce” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce.

Największą popularnością wśród samochodów użytkowych Volkswagena w naszym kraju w 2014 roku cieszyło się Caddy, którego zarejestrowano 2.892 szt. (2013: 2.228; +29,8 procent). Na kolejnych miejscach znajdują się Transporter z liczbą 1.778 szt. (2013: 1.520; +17,0 procent), Crafter z wynikiem 849 szt. (2013: 786; +8,0 procent) oraz Amarok z 337 szt. (2013: 570; -40,9 procent).

Dobre wyniki sprzedaży na największych rynkach

„Szczególnie w ważnym i przynoszącym duże dochody regionie Europy Zachodniej udało nam się zwiększyć wielkość sprzedaży” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Wyniki te stanowią dobry fundament dla wprowadzenia na rynek nowych modeli. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wyzwania nadchodzących miesięcy. Możemy bez obaw rozpocząć nowy rok, mimo iż mocna konkurencja i trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii, Argentynie i Rosji będą w 2015 roku sporym wyzwaniem”.

W Europie Zachodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 292.000 lekkich pojazdów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2013: 274.200; +6,5 procent). Do wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem przyczyniły się przede wszystkim rynki w Wielkiej Brytanii (+11,8 procent), Francji (+10,3 procent), Holandii (+7,6 procent) i w Niemczech (+4,6 procent) oraz poprawa sytuacji w Hiszpanii (+32,5 procent). W Meksyku na użytkowego Volkswagena zdecydowało się ponad 6.000 klientów, co oznacza wzrost o 39,1 procent. Na ten dobry wynik miał wpływ przede wszystkim Volkswagen Amarok oraz wprowadzenie na rynek Volkswagena Caddy.

W Ameryce Południowej sprzedaż pojazdów użytkowych i pickupów marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 46,5 procent do 40.900 sztuk (2013: 76.500). Wynika to z zakończenia produkcji T2 w Brazylii, którego w 2014 roku sprzedanych zostało ostatnich 1.700 sztuk (2013: 26.400).

W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował spadek sprzedaży o 6,1 procent do 37.700 pojazdów (2013: 40.100). Istotnym czynnikiem powodującym spadek była sytuacja w Rosji, gdzie sprzedaż obniżyła się o 20,8 procent do 12.600 sztuk (2013: 15.900).

W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż samochodów utrzymywała się na stabilnym poziomie, odpowiednio 19.800 i 27.400 sztuk (Afryka 2013: 20.100; -1,7 procent/ Bliski Wschód 2013: 26.900; +1,7 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 22.700 pojazdów (2013: 20.200; +12,7 procent).